Ursäkta, har inte läst genom hela tråden men... Är det någon som har problem med att skärmen inte slocknar som den ska vid samtal? Det händer, ibland, att den släcks och tänds lite titt som tätt när jag har den mot kinden vilket har lett till att jag ibland lagt på av misstag. Edit: Volymknappen är väldigt rapplig och känns otroligt billig... Är det bara för mig?
För mig känns volymknappen bra. Anledningen varför skärmen släcks och tänds under samtal skulle jag gissa beror på att du inte täcker närhetssensorn ordentligt. Den ligger lite dåligt placerat i övre högra hörnet, så man får flytta bak telefonen lite extra eller vinkla den mer mot skallen för att den ska täckas ordentligt.
Är det någon som har hittat changelog för android 11 ? Sony ger ju inte ut info men är nyfiken om kameran blivit bättre.
Jag tyckte att jag läste någonstans att kameran inte blivit uppdaterad i den nya versionen, å andra sidan blev standardappen uppdaterad vid senaste uppdateringen. Så det är nog bara "android 11" som uppdateras och december eller januari månads säkerhetsuppdatering.
Gör den? Trodde inte andra kameror än stockkamerorna hade stöd för tele och wide. Funkar detta på andra telefoner också?
Ja, fast på min nya telefon galaxy S21 ultra stöder den inte alla ännu! Telelinserna saknas. Testa själv!
Hej Nybliven medlem på forumet + ägare 5II Jag har läst både här och på andra ställen ang klagomål på kamerorna, och jag kan väl hålla med om de mesta synpunkterna på dessa. Som tur köpte jag mobilen inte enbart för kamerornas skull utan mest för jag behövde en bra allround-lur, dvs INTE KANSKE BÄST PÅ NÅGOT, MEN TILLRÄCKLIGT BRA PÅ DET MESTA. Nåväl tillbaka till fotodelen mina personliga funderingar/klagomål: Ojämn i autofokus i vanliga Appen(kanske ögon-autofokusen som spökar, har inaktiverat den i Pro), svårt att att fota genom glasytor(känner av dessa i AF,för känslig?). Får ofta pop-up ruta att något skymmer linsen fast den är fri OCH ren(kan det vara skyddslinsen som är problemet,ojämn kvalitet?) GRÖN PUNKT på bilderna vid foto mot solen(trodde det var bara iphone som hade det problemet). Annars en toppen allround-telefon
Med grön punkt, menar du då skl sunflare/solkatter? Det lider i princip alla av i mer eller mindre utsträckning, men det är möjligt att det är mer uttalat på Xperia 5 II än vad som är normalt. Kan dock inte säga att jag tänkt på det själv, men testade bara telefonen under begränsad tid.
Kanske det, men borde inte någon form av mjukvara kunna automatiskt sudda ut den gröna punkten ner bilden sparas ned?
Denna får bra betyg på iOS som jag använder mig av men verkar av betygen att döma funka bra på Android också. Värt att kolla https://play.google.com/store/apps/details?id=com.advasoft.touchretouch&hl=sv&gl=US
Min ballar ur vid kyla, inget jag märkte med min gamla S8. Kameran tar inga bilder med fysiska knappen, laddar långsamt et c. Men så är det kanske i kylan, har ju inte varit kallt på några år nu..
Funkar bra för mig i -20 [emoji3063] Jag har iofs inte uppe mobilen särskilt länge men jag har både filmat och fotat utan problem.
Jag har problem med min telefon som har svårt eller tar lång tid på sig att ansluta till saker. Det är väl främst wifi anslutningar som krånglar och till flera saker kamera, Roon, bilen, tvättmaskinen tex. Bytte nyss från en LGG8 och hade inga problem då att ansluta till dessa saker. Någon annan som upplever samma?