Det avgjorde det för mig, det blir en Sony istället för en Pixel 5, men en nackdel med 5 2 är ju att den är hal som en tvål så jag behöver ett skal har någon tips var jag kan hitta ett som på bilden, alla jag hittar är för Xperia 5 och det passar väl inte mark 2?
Saknar Sony som jag lämnade då de slutade med kompakta telefoner och köpte en Samsung s10e. Vet inte varför men har aldrig riktigt gillat den förutom formatet. 5 mark II verkar för långsmal för min smak men beställde en till min sambo så får jag om jag också byter över till Sony igen. 7641kr + hörlurar är helt ok. Edit: tar gärna emot tips när det gäller plånboksskal och skärmskydd.
Phonelife har ett litet sortimentet: Sony Xperia 5 II skal, fodral & tillbehör - Fri frakt - PhoneLife
Efter att ha försökt beställa Pixel 4a och sedan Pixel 5 så har jag lagt ner tanken av att försöka importera pixel, främst för att det krånglade med pixel 4a beställningen i början som gjorde att jag hoppade på pixel 5 tåget, men insåg i efterhand att beställningen från UK skulle hamnar på närmare 9000kr, det vill säga som nypris för xperia 5 II. Så det blev en Xperia II från comviq med abonnemang istället. Har idag Hallon har har fungerat sådär så hade ändå tänkt att byta tillbaka till tele2/comviq. Om jag räknar allting rätt nu så kommer mobilen kosta 4080kr (340*12) plus att om jag lyckas claim:a ett par hörlurar så kan jag värdemässigt få ner minst 1500kr till. Känns som en rätt bra deal. Japp, jag räknade helt galet här, strunt i det.
Riktigt smidig och skön mobil. Prestandan är top notch och grymt len upplevelse med 120Hz. Sony fick mycket rätt denna gång. Ska bli kul att bekanta sig med kameran.
Sprang in på Elgiganten och köpte en fanns i lager. 15% rabatt i helgen genom att vara klubbmedlem sen så får man ju hörlurar på köpet också för värde av nästan 3000kr. Säljer man dem för 2000kr så har man fått luren för cirka 5500kr.
Absolut, så resonerade jag också, beställde i fredags online på el-giganten, får ju hoppas att dom skickar ut den innan den 19:e då om dom har några på lager :-)
Jag gav mig också på Xperia 5 II när du nämnde erbjudandet på EG. Mycket bra deal. Tänkte jämföra den mot S20 FE. De spelar lite i samma liga, så det blir en spännande jämförelse tror jag. Jag blev dock besviken över att den blå färgen var slut. S20 FE hade fler och lite roligare färger, men det är ju mer en parantes än något annat
Hade gärna köpt en rosa som Xperia 5 finns i. Morsan har en och tycker den är döläcker. Den röda FE ser riktigt smutt ut den också.
Varför skulle den inte skeppas innan den 19e? Kollar man så finns det inget datum för release på deras hemsida. Webhallen har också redan släppt den och tagit bort release datum. Kan du hämta i butik så lär du kunna få den levererad snarast bara du köpte en färg som fanns i lager.
Jag köpte en blå online i fredags när dom fanns på lager. Räknar kallt med att ha den senast tisdag då det var 1-2 dagars lev med Bring Express.
Ah, blir kul att se lite "IRL-bilder" på den sedan. Alltid intressant att se hur en färg gör sig i olika miljöer. Tycker också att särskilt den blå var mycket stilig.
En bra deal tycker jag. Kunde inte låta bli att beställa. Hörlurarna har jag redan så dom åker ut på försäljning.
Ja, recensionerna hittills har varit rätt lovande också, även om särskilt frontkameran får sig en törn.