Sony Xperia S

Diskussion i 'Xperia S - Allmänt' startad av jebediah, 10 jan 2012.

1. RobinH

RobinH Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S9+

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S9+
    Jo, den var ingen höjdare... Dessutom blir jag blir lite less på att tillverkarna snålar och inte skickar med en vanlig reseladdare nu för tiden.
    Men å andra sidan, en 2-metersbit Micro-USBkabel kostar runt femtiolappen.

Nu har jag för övrigt pillat på telefonen ett tag, och jag är väldigt nöjd hittills. Skärmen är helt sjuk, bara den gör telefonen köpvärd.
    Angående touchknapparna så tar det ett tag innan man "lär sig" att trycka på rätt sätt. Man får trycka en bit ovanför själv punkten, och det känns lite onaturligt. Men de är absolut inte oresponsiva eller liknade, utan fungerar alldeles lysande. Tycker att detta är smått överdrivet i recensionerna.

2. ihpv

ihpv Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

typiskt köpte man ny mobil mycket för att tjejen skulle få ta över min arc (och jag stilla mitt ha behov så klart) så kommer man hem så funderar hon på en iphone, av allt, genom tele2s maxi erbjudande.. Ja kvinnofolk alltså

3. Frispel

Frispel Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Någon vänlig själ som kan ta ett foto på sitt micro simkort och lägga upp?
    har precis försökt klippa, har kollat på bilder och mallar, men telefon hittar inte simkortet :(

4. zrra

zrra Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    32

MINA ENHETER

Var kan man se min orderstatus hos Tele2? :)

Last edited: 14 mar 2012
  5. XperiaS

XperiaS Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

På "mina sidor" ?

Sent from my Sony Xperia S using Tapatalk

6. twintin

twintin Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    59

MINA ENHETER

Märkligt att recensenter som Swedroid även efter 2 veckor med telefonen inte kan få kläm på hur knapparna fungerar medan de flesta vanliga användare verkar få kläm på knapparna bara efter 1 timme ??

7. RobinH

RobinH Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S9+

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S9+
    Ja, jag tycker också att det är anmärkningsvärt. Jag provade precis att hoppa fram och tillbaka i menyer, starta program och sedan gå ur de etc i snabb takt, och missade knappen en gång utav ~30ggr.
    Men det är kanske olika från person till person också, har man lite större fingrar så är det kanske svårare?
    Jag har riktiga kvinnohänder (smala fingrar).

8. tobias84

tobias84 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    149
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google pixel 6 pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google pixel 6 pro
    Platta:
    Samsung galaxy tab s7
    Övrigt:
    Samsung Galaxy watch 5 pro
    Helt tappat förtroendet för CDON nu iaf, trotts två beställningar skickar dom inte min mobil, finns pengar på kontot men dom skickar inte ändå. väldigt dåligt.

9. faulisto

faulisto Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Har själv liknande problem, packats ett par dagar nu.

10. zrra

zrra Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    32

MINA ENHETER

Mitt tele2 heter det nu men jag hittar inget där :(

11. korte

korte Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Ursäkta om det har svarats på tidigare, kunde inte hitta något tyvärr.

Är det en Fast Charger? När jag tittade på en unboxing från malaysia så hade deras laddare en klisterlapp där det stod "Fast Charger" eller något liknande, hittar inget om detta i mitt paket.

De fick ju dock inga NFC-taggar så det kanske beror på marknad.

12. eightbits

eightbits Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Läste Swedroids recension precis innan jag packade upp min telefon. Blev oerhört skeptisk till touchknapparna men jag har INGA problem alls att trycka på min. Träffar rätt varje gång. Jag har iofs också "kvinnohänder" som föregående talare. Kanske verkligen har något med saken att göra. Det var dock ganska svårt i mörker, då blir det rätt många feltryck. Kan man ställa in så den där glasranden alltid lyser när skärmen lyser?

För övrigt så fick jag mail på kvällen idag från 3 att telefonen var skickad och att det skulle ta 2 dagar tills den kommit till utlämningsstället. Det var bara det att den skickades igår och jag kunde bara ringa in och fråga efter den så fick jag kollinumret direkt på mailen. De bytte även från abonnemanget SurfPlus jag beställt till Total på direkten. Är faktiskt riktigt nöjd än så länge med att ha bytt operatör! Inte så mycket skit i telefonen heller.

13. XperiaS

XperiaS Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

Fan va nice listen lyser upp under displayen på den svarta när man ligger i mörkret :thumbup:

Sent from my Sony Xperia S using Tapatalk

14. twintin

Mottagna gillanden:
    59

MINA ENHETER

Tja, kanske är så. Alla som köper Xperia S har "kvinnohänder" medan de som recenserar har sällabbar. ;) :)

Vad jag vet har endast Xperia U den funktionen. Dock verkar XperiaS ovan ha fått sin att lysa i mörker.

15. Sneaky

Sneaky Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    78

MINA ENHETER

Tror väl det har lite att göra med att recensenter har tillgång till en hel hög telefoner som har bättre knappar, och att de inte just lagt ut 4-5 papp på en telefon.

Behöver inte innebära att problemet är så stort, men om en recensent märker en sådan skillnad är det klart han skriver om den.

16. twintin

Mottagna gillanden:
    59

MINA ENHETER

Verkar inte ha hindrat folk från att gnälla på laggiga skärmar tidigare, så tror knappast det skulle vara någon skillnad nu beträffande knapparna.

Låter inte så i de recenssioner jag läst (inkl. Swedroids). Däremot har det varit annorlunda när man diskuterat laggiga skärmar, då har recensionerna inte blåst upp det särskilt mycket medan användarna varit mindre förlåtande. Verkar som recensenter och användare går lite i otakt.

17. Kingcool

Kingcool Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    116

MINA ENHETER

Testade nyss mina Beats-lurar med mobilen. Grymt bra ljud, MEN om man bara snurrar lite på kontakten så avbryts ljudet. Är era så också? Eller har jag fått en med glapp.....?:(

18. Soccom83

Soccom83 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

nu vet jag inte om det har med detta att göra, men Sony går över till samma standard som Iphone på sina kontakter på hörlurar/headset med 2012 års modeller. Så vissa gamla kommer helt enkelt inte fungera tror jag.,..

19. Kingcool

Kingcool Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    116

MINA ENHETER

Yes det stämmer att dom går över till iPhone-standarden.

Har hittat felet med att hörluren "glappar" vid snurr. När jag snurrade på kablen, så hoppade kabeln ut ungefär 1 microcm från uttaget. Det gjorde att musiken tystnade... Testade en annan kabel, med bättre resultat. Så jag har väl en dålig kabel helt enkelt!:)

20. HenrikLundqvist

HenrikLundqvist Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    201
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone XS Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone XS Max
    Låter konstigt, mina beats-lurar har ju control-talk till iPhone.. Men lurarna fungerar inte med min Xperia S.