Sony Xperia S

Diskussion i 'Xperia S - Allmänt' startad av jebediah, 10 jan 2012.

1. dragontrumpetare

dragontrumpetare Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    332
    Telefon:
    SONY Xperia 10

MINA ENHETER

Telefon:
    SONY Xperia 10
    ROM:
    Original Stock ROM
    Jodå, om företaget som brandar betalar massor, och massor av kulor till SONY :)

2. hejahv

hejahv Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag betalade via bankkontot och pengarna är redan dragna.

3. H3rr4n

H3rr4n Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    45
    Telefon:
    S6 Edge+ 32 GB Sapphire

MINA ENHETER

Telefon:
    S6 Edge+ 32 GB Sapphire
    Det suger ju ganska hårt. Aja, får väl bli köp vid release istället eller på något ställe som har postförskott.

4. Sgt. Stinger

Sgt. Stinger Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    35

MINA ENHETER

Nu ska jag berätta något spännande :-)
    Igår, när jag sprang på loppmarknad, passerade jag ett stånd. I ögonvrån såg jag plötsligt något bekant! Döm om min förvåning när jag ser en Xperia S, med Sony Ericsson-märkning! Jag tappade nästan hakan. Jag frågade genast om jag fick titta på den, o det fick jag. Den saknade batteri, och klisterlappen med imei-nummret var bortriven. Högtalarna verkade sitta längst ner, och det var två slots, i sann iphone-stil :-P.

Byggkvaliteten kändes väldigt hög, det enda var väl att bakstycket satt lite löst, men det kan lika bra vara för att den var riktigt välanvänd, och såg sliten ut. Tyvärr gick den ju inte att starta, men jag tänkte ni ville läsa en uppfattning om luren ändå :-)

Det värsta var att han bara ville ha en femhundring för den, och jag inte hade några pengar med mig. Dum som jag var tog jag inga foton heller :-/

Haja, har ni nån fråga så svarar jag gärna!

5. wmb

wmb Android Veteran Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    2 642
    Operatör:
    Halebop

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    svårt att veta, men är du verkligen säker på att det inte var nån skum kina-kopia då? verkar skumt, speciellt på loppis o_O

6. Sgt. Stinger

Mottagna gillanden:
    35

MINA ENHETER

Är ganska säker, alla portar satt exakt på rätt plats och var rätt sort, byggkvaliteten var hög, det var bara en simkortsplats, den var välanvänd, Malmö ligger trots allt nära lund... Allt detta talar för att den var en äkta prototyp...

EDIT: Den lär ju med största sannorlighet varit stulen från någon Sony-anställd...

Last edited: 6 feb 2012
  7. thorstenn

thorstenn Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    77

MINA ENHETER

Kan det inte ha varit en dummy eller liknande?

8. tobias84

tobias84 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    149
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google pixel 6 pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google pixel 6 pro
    Platta:
    Samsung galaxy tab s7
    Övrigt:
    Samsung Galaxy watch 5 pro
    Mailade Cdon och dom säger att pengarna dras när varan skickas.

9. hejahv

hejahv Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ok, men det stämmer inte vid min bokning.

10. Pachan

Pachan Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Nu var det gjort! Jag har beställt en Xperia S via Tre eftersom jag har möjlighet att förlänga nu. Detta innebär att jag kommer övergå från min trotjänare Desire som har tjänat mig fruktansvärt väl. Eftersom jag har testat ett antal launchers, roms osv men aldrig känt mig så bekväm som jag gör med Sense så tänkte jag kolla med er andra Sony Ericsson ägare. Kommer jag att bli besviken? Vad tycker ni om gränssnittet kontra Sense (för er som testat båda delarna)?

11. H3rr4n

H3rr4n Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    45
    Telefon:
    S6 Edge+ 32 GB Sapphire

MINA ENHETER

Telefon:
    S6 Edge+ 32 GB Sapphire
    Ok, tack för infon. Får man fråga vilket betalsätt du valde?

12. Enka

Enka Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Beställde från CDON på helgen, med kreditkort.
    Kunde inte genomföra köpet förre jag hade totala beloppet på kortet.
    Ser att dom har dragit för hela telefonen nu. Trodde dom skulle göra samma sak som när tjejen beställde sin iPhone, att dom drog pengar när det hade levereras och handpenningen vid förbokningen.

Anta dom får lite ränta pengar genom att hålla i pengarna en månad innan.

Edit: Apple drog hela beloppet från tjejens kontor när hon la beställningen, sen fick hon tillbaka beloppet efter några dagar. Som slutligen drog igen när telefonen var levererad. Någonting om att dom inte får reserverar hennes pengar i längre tid.

Last edited: 6 feb 2012
  13. tobias84

tobias84 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    149
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google pixel 6 pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google pixel 6 pro
    Platta:
    Samsung galaxy tab s7
    Övrigt:
    Samsung Galaxy watch 5 pro
    Kreditykort, och dom sa att summan skulle dras när telefonen skickades, men nu börjar man ju undra då jag tänkte det skulle dras när lönen kommer =/

14. teal

teal Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    69

MINA ENHETER

För att klargöra, pengarna dras inte utan de reserveras men innebörden är detsamma, ni kan inte förbruka pengarna som ni i vanliga fall skulle kunna. När varan sen är skickad så kommer det reserverade beloppet att gå igenom clearing och sen försvinna från kontot.

Till Pachan, det är omöjligt att säga. Alla personer är olika men är du en person som föredrar det mer estetiska, kanske mer åt sociala medier, bilder, film, musik osv. så tror jag att du kommer bli väldigt nöjd. Jag har kört SE, HTC och nu touchwiz på min SGS 2 och SE är den jag överlägset gillat mest. Touchwiz är dessvärre allra värst men som tur är så finns det launchers. Sony känns lite mer som det företag som satsar på lite mer iphone-aktiga kunder som förespråkar tjusig design, mer mot snygga interface etc. med kopplingar mot twitter, facebook mm.

Detta är bara mina högst subjektiva åsikter, uttryck som snygg design, snyggt interface är ju bara mina åsikter och vad jag gillar. Därför är det lite svårt att svara på en sådan fråga.

Andresin och H3rr4n gillar detta.
  15. Pachan

Pachan Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Antar att det är en vanesak också. Hur som helst så ska det bli spännande att testa på något nytt. Sen gör det ju inte saken sämre att det är den snyggaste telefonen för tillfället i mitt tycke. :cool:

16. Droidsson_1

Droidsson_1 Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    101

MINA ENHETER

17. BruceTheDwarf

BruceTheDwarf Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Säkert :P Det är inget jag räknat på men 338, 341- märks någon skillnad? :)

BTW efter X antal ryska videorecensioner om Xperia S kommer den här månaden bli längre för mig än den där fredagen var för Jesus! :P

18. holck

holck Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    513
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Pixel 6 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Pixel 6 Pro
    ROM:
    Telefon 2:
    Galaxy Watch 4 LTE
    ROM:
    Varför saknar den batteri när batteriet är fastmonterat i telefonen?...
    Jag har själv tittat på Xperia S och när du säger att IMEI-lappen var bortriven
    borde alltså skyddskåpan vara intakt och på plats. Hur såg du då att batteriet
    var borta?...

19. Sgt. Stinger

Mottagna gillanden:
    35

MINA ENHETER

Nu när du påpekade det inser jag ju att xperia s inte har borttagbart batteri, men det hade telefonen jag tittade på... Jag borde tagit bilder! Nu blev jag mer osäker, men jag vidhåller att det nog var en prototyp ändå, jag har hållet MÅNGA kinakloner i handen och inte en enda har haft den byggkvalitet som denna lur hade! Dessutom kan ju designen ha ändrats sedan den byggdes. Efter undersökning av produktbilder ser jag att fästpunkten för "nyckelband" var på sidan och inte på botten, som på produktbilderna. Jag tar mig bort till loppisen nästa dag den har öppet o tar bilder om telefonen är kvar!

Om ni hittar nån sida som öht säljer kinakloner av xperia s så säg till, själv har jag inte hittat någon. Nu vill jag ju nysta ut det här mysteriet :-P

Last edited: 7 feb 2012
  20. nioh

nioh Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    91

MINA ENHETER

Jag noterade att två personer har betygsatt den redan på Prisjakts sida, hur är det möjligt? Om de inte har prototyper förståss??

Vet inte men de hade gett högt betyg i alla fall. Jag är jättesugen på denna, fast egentligen ännu mera sugen på Play2 om det skulle komma. Får väl köpa denna och köpa en Play2 om det också kommer. :)