Sony Xperia S

Diskussion i 'Xperia S - Allmänt' startad av jebediah, 10 jan 2012.

  1. JoeH

    JoeH Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 sept 2010
    Inlägg:
    262
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Ja precis, nu vet man dessutom att den kommer om en två månader så då kan man lägga undan lite pengar och sen bara köpa den pangbom.

    Så jäkla mycket skönare, bevisligen lättare att sälja den sen också :)
     
  2. chompiz

    chompiz Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 mar 2011
    Inlägg:
    2 428
    Mottagna gillanden:
    567

    MINA ENHETER

    Tre är värst när det gäller att vara dryga med uppdateringar. Till har har det nästan varit då att det hunnit komma en till uppdatering innan dom gjort klart den första.

    Sent from my SE Xperia arc using Tapatalk
     
  3. Bobby83

    Bobby83 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 okt 2011
    Inlägg:
    410
    Mottagna gillanden:
    314

    MINA ENHETER

    Gillar designen som fan. Påminner lite om N9/Lumia

    Dock känns det inte som en större uppgradering från S2. Misstänker att 1,5 ghz processorerna på 40 nm + HD skärm kommer göra att batteritiden blir lidande

    Väntar till nästa år då alla går över till 28 nm, Sony + ST-Ericsson A9600 = the shit
     
  4. delofson

    delofson Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 apr 2010
    Inlägg:
    404
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Tänker inte vänta en sekund mer än nödvändigt. Kan jag köpa nästa års telefoner, nästa år.. Går ju runt med en Xperia Mini nu efter jag söp bort min x10.. känner hur folk skrattar och pekar bakom ryggen på mig när jag har den uppe, måste byta bort den.. speciellt efter att tjejen sa "gud vilken söt telefon"... kan inte ha en söt telefon ffs
     
  5. Affe_

    Affe_ Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 mar 2011
    Inlägg:
    271
    Mottagna gillanden:
    24

    MINA ENHETER

    Sitter med en ca 1 år gammal Desire som är rätt sliten. Trött på att batteriet typ inte håller en dag, lite liten skärm, inte alls rapp och hänger sig för jämnan. Xperia S ser otroligt trevlig ut!

    Sent from my HTC Desire using Tapatalk
     
  6. dragontrumpetare

    dragontrumpetare Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    18 maj 2010
    Inlägg:
    3 671
    Mottagna gillanden:
    331
    Telefon:
    SONY Xperia 10

    MINA ENHETER

    Telefon:
    SONY Xperia 10
    ROM:
    Original Stock ROM
    NJa, vete fankens om jag vill skriva under den kommentaren... hehe. 3 har hittills vara något mittemellan skulle jag vilja säga. Förutom Xperia X10 då 3 t o m var först bland de svenska operatörerna att släppa gingerbreaduppdateringen till sina kunder.
     
  7. neddie

    neddie Android Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2010
    Inlägg:
    6 953
    Mottagna gillanden:
    1 057

    MINA ENHETER

    att man som bolag ens fortfarande 'brandar' på det sätt som dom gör visar ju vilket jävla epa-företag det är. må dom brinna i helvetes eldar för evigt ;)
     
  8. holck

    holck Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    2 aug 2010
    Inlägg:
    4 504
    Mottagna gillanden:
    513
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Pixel 6 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Pixel 6 Pro
    ROM:
    Default
    Telefon 2:
    Galaxy Watch 4 LTE
    ROM:
    Default
    Det tar ju mellan 1-2 minuter att byta bygge till en world generic.
     
    delofson gillar detta.
  9. delofson

    delofson Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 apr 2010
    Inlägg:
    404
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Är ju snarare så att Tre gör som alla andra operatörer i världen. Är ju i princip bara Franrike (lag på obrandat/olåst alternativ), Norge (lag där med) och Sverige (normalt funtade dom flesta) Och eftersom Tre är internationellt med bas i Hongkong (?) Är dom nog bara konsekventa genom organisationen...

    Kolla bara på Spring och AT&T som exempel... eller NTT DoCoMo, eller Vodafone
     
  10. neddie

    neddie Android Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2010
    Inlägg:
    6 953
    Mottagna gillanden:
    1 057

    MINA ENHETER

    Absolut men det är helt ointressant i sammanhanget.
    Det är ett förlegat sätt att göra buisness på dom flesta gör det inte alls längre.
    I usa och england är man oxå alldeles för duktiga på den typen av epa-branding som tre kör med. De allra flesta som köper en telefon ändrar aldrig på den.. knappt så dom ändra launcher ens. Då är det fult gjort helt enkelt. Alla är ju inte entusiaster lixom ;)
     
  11. holck

    holck Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    2 aug 2010
    Inlägg:
    4 504
    Mottagna gillanden:
    513
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Pixel 6 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Pixel 6 Pro
    ROM:
    Default
    Telefon 2:
    Galaxy Watch 4 LTE
    ROM:
    Default
    Visst är det så. Men det intressanta i sammanhanget är att om du har minsta
    intresse så tar du bort brandningen. Min systers framtida Xperia S kommer att, samt min sambos arc, går på generic, trots inköp från tre.

    Man behöver inte vara vrålnörd för att ta bort den. Och skiter du i vilket, vilket
    de flesta gör - så är därmed också versionen ointressant. Har en vän med
    en x10 som fortfarande går på 1.6. Hon bryr sig inte.

    // A
     
  12. dragontrumpetare

    dragontrumpetare Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    18 maj 2010
    Inlägg:
    3 671
    Mottagna gillanden:
    331
    Telefon:
    SONY Xperia 10

    MINA ENHETER

    Telefon:
    SONY Xperia 10
    ROM:
    Original Stock ROM
    Alltså det finns ju orsaker till varför en operatör brandar lurarna. Det är ju för att hjälpa kunderna att hitta sina tjänster enklare. Och för att differntiera sig gentemot de andra operatörerna förstås. Och med 3's branding så är det ju många bra appar som ändå följer med. En app är däremot rena bluffen, 118-adressboken som per automatik alltid aktiveras. Helt omöjligt att inte få aktiverad. Vet inte hur många gånger man fått ringa in till 3 å be dem ta bort tjänsten.
     
  13. BMarkusK

    BMarkusK Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 okt 2011
    Inlägg:
    437
    Mottagna gillanden:
    99

    MINA ENHETER

    Förstår ändå inte varför dom måste branda luren. Jag har halebop och de har en egen app på market som jag kan ladda ner om jag vill. De tvingar inte på mig appen när jag köpt telefonen från dom.

    Sent from my Xperia Arc using Tapatalk
     
  14. Dahliz91

    Dahliz91 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jan 2010
    Inlägg:
    1 074
    Mottagna gillanden:
    201
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    iPhone 12 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    iPhone 12 Pro
    Nämn en vettig tjänst som 3 har som inte redan finns i Android.
     
  15. dragontrumpetare

    dragontrumpetare Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    18 maj 2010
    Inlägg:
    3 671
    Mottagna gillanden:
    331
    Telefon:
    SONY Xperia 10

    MINA ENHETER

    Telefon:
    SONY Xperia 10
    ROM:
    Original Stock ROM
    Tja, sin 3navigator tjänst med svensk röst. Visst nu funkar ju även google maps som navigator, men den är väl ännu bara i betastadie.
    3Mobil-tv erkänt som en av de bättre mobiltv-tjänsterna. Finns helt klart inte i Android
    3film, finns inte i android ännu. 3musik, ja möjligen en onödig tjänst, men dålig är den nog inte
    Boktjänsten Storytel, vad jag hört en bra app och vettig. Så ja de flera appar som 3 lagt in är vettiga... många av dem går att ta bort.

    enda appen som jag inte gillar är 118 adressboken som är ett gissel

    så där fick t o m 5 vettiga tjänster uppräknade. Varav 3mobiltv, Storytel och 3film, inte finns i android som grund.


    Men hallå, tänk lite. Det är väl inte så svårt att förstå? Det handlar om att få in större vinster genom att erbjudare mertjänster. Våra operatörer tjänar inte så mycket på sin telefoni, och bredbandstjänster idag, utan på tjänsterna runt omkring dessa tjänster. Företagen tjänar alltså på att erbjuda mobil-tv, talböcker, musik, navigeringstjänster, SMS och MMS-tjänster och förstår ringsignaler, bakgrunder o s v. Och hur gör man för att folk skall upptäcka dessa tjänster. Jo, det finns olika sätt:

    1. Låsa kunderna till att enbart kunna använda operatörens tjänst. Kända exempel är 3 i ett antal länder förutom Sverige och Danmark (en gång i tiden kunde alltså deras kunder enbart surfa på 3's portal. Gick alltså inte surfa på internet alltså.) finns säkert fler operatörer som körde inlåsning på detta sätt. Apple gör det t ex med sin Iphone. Här är det så låst att operatörerna t o m förlorar pengar på Iphoneanvändare. Det som Apple gör kommer nog tyvärr att straffa sig. Fler och fler operatörer och tjänsteleverantörer börja märka att de som tjänar mest på avtalen är Apple själva. Det är därför Android börjar bli viktigare för många företag som t ex AT&T. I Sverige har inte operatörena ännu märkt detta tror jag, eftersom de bara ser att iphone generera nya kunder till sina nät, men vänta bara. De kommer också märka att de inte tjänar så värst mycket. Jag är helt säker att Apple själva kommer att bli operatör, kanske inte bygger nät, men bli en virtuell operatör.

    2. Att implementera i programvaran sina egna tjänster, men inte låsa kunder för andras tjänster. Detta tillämpar då 3 idag, telenor, Telia/Halebop och Tele2 m fl. Att som du säger halebop inte lägger in Telia/halebopspecifika appar stämmer ju inte. Visst bra att du har valfriheten för ju den app du nämner, men är helt säker på att telias navigatortjänst finns där t ex, Telias mobil-tv tjänst finns där säkert också.... Däremot kanske 3 och Telenor är de som lägger in flest appar för sina tjänster.

    Men brandingen finns i mobilerna helt enkelt för att tjäna mera pengar på sina kunder, men samtidigt finns det många bra appar som operatörerna lägger in. Jag nämnde några innan i detta inlägg.
     
    Last edited: 15 jan 2012
  16. mrNoodles

    mrNoodles Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 apr 2010
    Inlägg:
    1 863
    Mottagna gillanden:
    135
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xperia 1 III

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xperia 1 III
    Platta:
    Xperia Z4
    Tele2 brandar väl inte sina telefoner längre?
    Dom är inte heller operatörslåsta.

    Men nog om detta, åter till Xperia S för min del iaf :)
     
  17. dragontrumpetare

    dragontrumpetare Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    18 maj 2010
    Inlägg:
    3 671
    Mottagna gillanden:
    331
    Telefon:
    SONY Xperia 10

    MINA ENHETER

    Telefon:
    SONY Xperia 10
    ROM:
    Original Stock ROM
    Jag vet inte faktiskt, men nog tror jag de lagt in deras egna webportal i lurarna, vilket skulle kunna betecknas branding, även om detta går att ändra på.

    Men håller med... tillbaks till Xperia S som troligen är min nästan lur, efter 2-3 månader med arc S... hehe
     
  18. SBSE

    SBSE Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jan 2011
    Inlägg:
    131
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Beställ

    Alla ni som går runt och undrar vilken telefon ni ska ha nästa gång!
    Jag har svaret..xperia S!!!

    En helt underbar telefon med ett kanon flyt.
     
  19. x10christian

    x10christian Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 maj 2010
    Inlägg:
    478
    Mottagna gillanden:
    40
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xperia 1 mk 2

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xperia 1 mk 2
    Telefon 2:
    Samsung S9
    Telefon 3:
    Samsung
    Platta:
    iPad
    Info:
    7-tum
    Övrigt:
    Chrome, Sony SW3, Garmin 6
    Så nu har frugan fått min ARC. Jag köpte en Wildfire S medans jag väntar snällt på att Xperia S skall komma till mig. Vet någon när den släpps så jag ser något på skärmen igen?
     
  20. twintin

    twintin Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 maj 2010
    Inlägg:
    1 420
    Mottagna gillanden:
    59

    MINA ENHETER