Sony Xperia S

Diskussion i 'Xperia S - Allmänt' startad av jebediah, 10 jan 2012.

1. Trulle

Trulle Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har en fundering. Har jag fattat det här rätt?! om att en operatörslåst mobil (i detta fall xperia s) får uppdateringar senare mot en som inte är låst?

Tex om jag skulle köpa en xperia hos 3 låst eller en olåst på cdon.se. Vad är skillnaden?

2. Affe_

Affe_ Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    24

MINA ENHETER

Om den är låst hos Tre så finns det ofta en speciell version av Android på som de anpassat med deras egna program osv. Därför kan det ta lite längre att få en uppdatering på en sådan telefon, som jag förstått det.

Sent from my Transformer Prime TF201 using Tapatalk

3. Enka

Enka Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

4. Kingcool

Kingcool Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    116

MINA ENHETER

Snackade nyss med Telenor, på Mina Sidor står det att ett nytt Micro-sim kostar 250:-. Men efter att ha snackat med dom på chatten, så skickar dom mig ett inaktivt micro-sim gratis! Aktiveringen av kortet skulle inte ta mer än 40 min, så det kan jag göra samma dag som mobilen kommer. Kan tilläggas att jag inte beställde mobilen av dom (Telenor har inte XS på sin hemsida ens...), utan av Katshing!

5. twk99

twk99 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    35

MINA ENHETER

Jag har beställt en svart Xperia S från Dustin, leveransdatum 2012-03-12. Som student fick jag den för 4592 kr inkl. frakt! För att ta del av studenterbjudandet måste man registrera sig via Mecenat.

6. HenrikLundqvist

HenrikLundqvist Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    201
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone XS Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone XS Max
    Så länge färgerna vid låg ljusstyrka inte ser lika cp ut som på min Galaxy Nexus så kommer jag bli nöjd! Däremot var skärmen verkligen kolsvart på min Galaxy Nexus i de partier som hade svart när man tittade på film, så det kommer man mest troligt sakna.

7. tobias84

tobias84 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    149
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google pixel 6 pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google pixel 6 pro
    Platta:
    Samsung galaxy tab s7
    Övrigt:
    Samsung Galaxy watch 5 pro
    Vilka snåla operatörer som tar betalt för o byta till microsim. hos telia är det gratis.

8. Arvid719

Arvid719 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    54

MINA ENHETER

Samma med Halebop, bara skicka ett mail där jag bad om ett nytt sim till den nya mobilen jag beställde. Var inga problem alls.

9. HenrikLundqvist

Mottagna gillanden:
    201
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone XS Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone XS Max
    Eller så beställer man från CDON för 4490 inkl frakt och då behöver man inte vara student!

10. Feral

Feral Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Ingen annan än jag som hellre köper av en fysisk butik? Tycker det känns bättre om det skulle bli problem med nallen, bara åka dit liksom. Hur funkar sådan om man köper den via nätet och får problem, någon som har erfarenhet av det?

11. Arvid719

Arvid719 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    54

MINA ENHETER

Beror på var du köper men bara skicka in den så skickar de vidare till service stället.

Skulle dock unvika konstigt butiker då det säkert skulle leda till ett helvete när väl mobilen går sönder.

Last edited: 27 feb 2012
    Feral gillar detta.
  12. bamz

bamz Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Usch vad jobbigt det blev, precis som jag väntat mig... Var väldigt inne på xperian men blev lite ledsen att den inte stog ut mer av de andra xperia lurarna i den nya serien.

Känns lite som samsungs mellansegmentslurar, alla ser hyffsat lika ut och presterar också lika.

Just nu ser det ut som man kommer att hänga kvar med htc och beställa en one X.

13. silverkillen

silverkillen Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Jag kommer oxå köpa den i en fysisk butik, om de nu skulle vara nått fel på det m,an köper e det ju skit jobbigt å hålla på å skicka tillbaka

14. Papazian

Papazian Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    27

MINA ENHETER

Håller med dig. Även om jag förstår att man inte ska stirra sig blind på specs, så känns det lite tråkigt att Sony's flagskepp är den sista med en gammal Qualcomm S3, när bara månaden efter alla andra märken har antingen Tegra 3 eller Krait. Tar emot lite att betala så mycket enbart för att man gillar designen och kameran när Xperia S presterar sämre än GSII på allt annat :/

15. chompiz

chompiz Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    572

MINA ENHETER

Som tidigare sagts så är Xperia S INTE årets flaggskepp från Sony.

Sent from my SE Xperia arc using Tapatalk

16. Droidsson_1

Droidsson_1 Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    101

MINA ENHETER

Jag har lekt med den en svart Xperia S och hållt i en vit Xperia S - den vita är fruktansvärt snygg live! Den svarta är mer 'meh' jämfört med den vita! Bägge är riktigt snygga dock. Betydligt snyggare live än på papper/bild.

17. HenrikLundqvist

Mottagna gillanden:
    201
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone XS Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone XS Max
    Är det någon som har erfarenhet av hur pass bra Sony(Ericssons) tidigare enheter klarat av att spela upp högupplöst film? Tittar man på de mobiler som har samma processor och minne (exempelvis Sensation) så klarar de inte av det särskilt bra.

För mig är det av yttersta vikt att kunna titta på film och serier på telefonen, vilket min Galaxy Nexus och min LG Optimus 3D klarade av hur bra som helst (bortsett från kassa färger på min GN vid låg ljusstyrka). Optimus 3D klarade av det helt sjukt bra.

Last edited: 28 feb 2012
  18. nioh

nioh Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    91

MINA ENHETER

Det gör den inte, Xperia S CPU är lite snabbare än GSII, däremot är grafikdelen i GSII lite snabbare, det blir särskilt påtagligt i och med att Xperia S kör 1280*720 i upplösning på skärmen medan GSII endast kör 800*480.

:)

19. Droidsson_1

Droidsson_1 Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    101

MINA ENHETER

Jag har kört quadrant standard & AnTutu på Xperia S med testmjukvara (GB) och fick ung följande siffror

AnTuTu: 6600
    Quadrant: 3185

20. Sirrenation

Sirrenation Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Har du erfarenheter av det själv? Inget jobbigt alls att skicka tillbaka varor om det skulle hända något.