Sony Xperia S

Diskussion i 'Xperia S - Allmänt' startad av jebediah, 10 jan 2012.

1. wmb

wmb Android Veteran Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    2 635
    Operatör:
    Halebop

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Det finns en sak som alltid gäller, oavsett hur sugen man är. Man får vad man betalar för. Skulle aldrig under några omständigheter köpa från företag som expansys och liknande.

Då köper jag faktiskt hellre begagnat öga mot öga

HenrikLundqvist gillar detta.
  2. H3rr4n

H3rr4n Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    45
    Telefon:
    S6 Edge+ 32 GB Sapphire

MINA ENHETER

Telefon:
    S6 Edge+ 32 GB Sapphire
    Håller helt med. Hade det varit ett annat företag som t.ex. Dustin eller så hade jag slagit till men inte från ett internationellt företag som verkar ha lager i England. Deras support verkar vara ett lotteri om man skall se till kommentarerna på Prisjakt.

3. HenrikLundqvist

HenrikLundqvist Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    201
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone XS Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone XS Max
    Då fanns det en anledning till de väldigt låga priserna :)

4. jetrider

jetrider Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

Hmm så expansys har lager i england alltså är det utländska telefoner odm säljer in i sverige? är det någon skillnad på dom måntro då? samt vad är det som är så kasst med expansys? skulle vara intressant att få höra då jag vet flera som köpt via dom och varit riktigt nöjda med leverans mm så flera utav dessa har bokat experia nu med.
    Jag har själv bokat via netonnet då jag handlat ofta därifrån men har också gjort en bokning via expansys tidigare som jag hade glömt bort men kom ihåg det nu då jag såg inläggena. ser ju fram emot den riktigt mycket och visst trist att dom sköt fram datumet på den men nu när jag ser ryktena om sIII så vette fasiken om man inte skulle vänta lite på experian ändå hmm. dock vissa funktioner som jag är sugen på som finns i experia. tror att denna kommer bli det som jag har saknat i flera andra telefoner. hatade tex galaxy nexus vilken skämt telefon. isc crap enligt mig iaf... föredrar hellre 2.3.7 som kommer i experian faktiskt. köpte en nexus och sålde den 2 dagar efteråt. haft i stort sett alla high end androids dom senaste 3 åren och aldrig varit riktigt nöjd. dock inte razor som jag inte fastnade för i design och form samt pentile usch...

5. Soccom83

Soccom83 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

6. wmb

wmb Android Veteran Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    2 635
    Operatör:
    Halebop

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    jag har inga som helst belägg för att expansys skulle vara dåliga. Bara säger att man brukar få vad man betalar för. I detta fall kanske service, svenskspråkig support, vad vet jag

Man lär sig med åren som går att det finns inte "en jävligt bra deal" helt enkelt

7. jetrider

jetrider Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

:) ok personligen så bryr jag mig inte så mycket om den är importerad eller inte bra det finns svenska menyer osv i den så den inte skiljer sig emot den svenska versionen. Samt byter telefon så ofta så det hinner alltid komma en ny men tror som sagt att denna har det jag är ute efter, bra kamera, bra batteritid,bra skärm,kamerknapp och equalizer och lite anant smått och gott som dom visat på olika videon. så jag tror stenhårt på denna faktiskt och tror inte någon kommer bli missnöjd, skulle dock vara skönt att hitta en som funkar som jag vill och har det där lilla extra så man slipper byta hela tiden och leta och leta. börjar bli en dyr affär det här ska ju köpa hund nästa månad också så får snart börja äta lingon i skogen haha...

8. Zand

Zand Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

David GBG och HenrikLundqvist gillar detta.
  9. twintin

twintin Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    59

MINA ENHETER

Ja, på prisjakt är den billigaste HTC One X ca 5900:-. Oavsett butik, så är det ändå ca 1000:- emellan (med CDON rabatt, 1500:- emellan som man säkert kan ha roligare för).

10. Sirrenation

Sirrenation Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Blir nästan lite irriterad över att vissa här i tråden blir så när som frustrerade bara för att man öppnar ögonen för andra telefoner nu i och med "förseningen". Självklart var det inte bara för att telefonen släpptes innan andra mobiler som man ville ha den, men för mig som verkligen behöver en ny telefon var det perfekt. Nu när den försenas lite grann så innebär det att HTC:s nya inte ligger alls särskilt långt borta, och då är det ju bara ologiskt och korkat att helt räkna bort den. Finns det flera produkter som är aktuella vid köptillfälle så är det ju klart att man kollar upp allihop. Annars har man blivit blind av fanboy-fasoner.

11. Affe_

Affe_ Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    24

MINA ENHETER

Klart folk får glo på andra telefoner.

För egen del blir det absolut inte en HTC One. För det första är jag rätt less på HTC, vill prova något annat. För det andra har One X en 4,7" skärm, vilket är för stort för min smak. Kollar då One S som är lite mindre, med 4,3" och dual-core. Då har den inte HD-skärm som SXS och designen är ett skämt i jämförelse med SXS. HTC måste ha kört på samma design i 2 år nu?

Nej, för min del går HTC One-serien bort. Laddar en extra vecka (inte två veckor grabbar) inför Xperia S istället. Nu hinner ju fler recensioner komma ut också, ni som tjatat. Bara idag har jag läst två grymma från phonearena och gsmarena eller vad de hette :)

Sent from my Transformer Prime TF201 using Tapatalk

Xtars gillar detta.
  12. leafbranch

leafbranch Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    314

MINA ENHETER

Funderade själv på HTC One men SJÄLVKLART hade den inte 720p upplösning så den går bort för mig. Desginmässigt tycker jag One är snäppet vassare än tidigare modeller från HTC men men... alltid är det nått!
    Och problemet för mig med Xperia S är att den inte har den nyare S4 SoC:en. :neutral:

13. dragontrumpetare

dragontrumpetare Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    332
    Telefon:
    SONY Xperia 10

MINA ENHETER

Telefon:
    SONY Xperia 10
    ROM:
    Original Stock ROM
    Förseningen? Blev bara lite konfunderad. Luren är väl inte sen, eller?

14. mrNoodles

mrNoodles Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    135
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xperia 1 III

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xperia 1 III
    Platta:
    Xperia Z4
    Klart du får kolla och handla vad du vill!! :)
    Dock diskuteras ju inte HTC eller Samsung i den här tråden, utan Xperia S..

15. HenrikLundqvist

HenrikLundqvist Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    201
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone XS Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone XS Max
    Nope, kommer Q1 som utlovat. Men 14 mars istället för 6-7 mars som var preliminärt lev.datum.

Sent from my girlfriends old iPhone 3GS (i väntan på Xperia S) using Tapatalk :P

16. XperiaS

XperiaS Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

avbeställde min order hos CDON, om den ändå släpps den 14:de i sverige så kan jag lika gärna gå till butiken och känna på den och bestämma mig för om jag skall ha en vit eller en svart.
    eller om nåt annat alternativ hinner dyka upp.

lite störande att dom inte har telefon kontakt.

annars grym service ....

Last edited: 3 mar 2012
  17. twintin

twintin Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    59

MINA ENHETER

18. Sneaky

Sneaky Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    78

MINA ENHETER

Den är säkert bra, men användarrecensioner är nästan alltid positiva. Kolla prisjakt: 10/10, 10/10, 9/10, 10/10 osv.

Köper man en dyr mobil har man ett starkt behov av att tycka om den. Man har liksom valt lag. :)

19. Zand

Zand Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

20. Droidsson_1

Droidsson_1 Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    101

MINA ENHETER

4,7" är alldeles för stort i mina ögon för att klassas som en mobiltelefon! Sen kan man försöka hitta positiva saker om det men sanningen är att 4,7" är vansinnigt stort och känns konstigt i handen vid vanligt användande.