Sony Xperia Z1 Compact

Diskussion i 'Xperia Z1 Compact' startad av ElTomato, 7 jan 2014.

1. niagi

niagi Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Beställde min från Webhallen först, de brukar vara väldigt snabba. Men det lockade lite väl mkt när DustinHome hade den i lager så slängde in en beställning där istället. Sitter och hoppas de hinner få iväg den idag :)

Edit: Limegrön är färgen

2. brize

brize Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Normalt sett skickar de om du beställer för 17, då har du den imorgon om du inte bor långt ut åt blåkulla till :) gratz, själv är man för snål för att inte slå till på cyberphotos deal ;)

3. Isengard

Isengard Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    138

MINA ENHETER

Lime verkar bli populär! det känns gött att folk väljer annat än svart och vitt så att Sony förstår att vi vill ha fler färger :)

4. niagi

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Ja de brukar vara riktigt snabba, har beställt därifrån flera gånger förut.

Var inne på cyberphoto också men den föll bort, de är ofta väldigt snabba också. Ibland hinner deras paket till mig på en dag :)

5. (SiC)

(SiC) Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    194
    Operatör:
    Tele2, Telia
    Telefon:
    Sony Xperia 5 ii

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2, Telia
    Telefon:
    Sony Xperia 5 ii
    Telefon 2:
    Apple iPhone 11
    Telefon 3:
    Sony Xperia XZ1 Compact
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab A7 (2021)
    Platta 2:
    Samsung Galaxy Tab 10.1 (2019)
    Övrigt:
    Chromecast v.1 & v.2
    Barnens Motorola
    Frugans ZenFone 5Z
    Jag bor i Värmland så borde få min svarta också senast onsdag hoppas jag...

6. Kate

Kate Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 046

MINA ENHETER

1. Apple struntar i vad Jobs sa innan han dog. De har ju lanserat en 4-tums mobil och inget säger att de inte kommer att lansera ännu större.

2. Trams. Ios körs på en hel drös olika upplösningar på Ipad. Vi vet att du hatar Apple, men att trycka ned dem med rena lögner är bara barnsligt.

7. Kiwinho

Kiwinho Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Gjorde nyss en beställning på cyberphoto. Blev en svart, den kändes mest clean tycker jag.

Limefärgade var väl ganska nytänkande men tycker den var rätt ful för att vara ärlig.

Den vita var det nära att jag tog men tycker inte det var snyggt med vita kanterna på det svarta på framsidan. Mer stilrent med helsvart. Sen verkar den vita komma senare också.

Hade också först beställt på weballen men presentkortet på CP fick mig att avbeställa därifrån.

Jag byter från en ZR som jag varit hyfsat nöjd med, otrolig vattentäthet men fruktansvärt usel kamera enligt mig. Min Arc som jag hade tidigare hade bättre kamera. Helt omöjligt att få en bra bild med ZR:n om du inte har bra ljus. Riktigt missnöjd med kameran, hoppas verkligen Z1C:s kamera är mycket bättre.

Tycker också ZR var klumpig som fan tror denna är lite smidigare.

Varför jag byter så tidigt efter köp av ZR (Augusti) är för att jag tappade den i ett stengolv och displayen sprack, går inte att använda touchen längre.
    Det hade kostat 1,6K att byta display så då köper jag hellre en ny som jag förhoppningsvis blir mer nöjd med och kan har i minst 2 år framåt. Tror inte att jag kunnat uthärda många månader till med ZR:n.

Juste, frontkameran på ZR:n är fruktansvärt usel också, Z1C:s har 2 MP, så blir klar uppgradering även där.

Väl mött.

8. Isengard

Mottagna gillanden:
    138

MINA ENHETER

Lite onödigt att starta en Applediskussion här tycker jag ;) Det gör ju ni 2 så bra i andra trådar

9. joeyt

joeyt Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Fick mail från 3
    Så fort din produkt finns att hämta på ditt utlämningsställe kommer du att få information via ett SMS eller en brevavi. Ditt abonnemang och din nya bindningstid börjar gälla först när din beställning skickas från vårt lager.

Men jag fick även ett mobilmess där det stog att min abonnemangsform var ändrad from nu. Då borde det ju betyda att den är skickad, eller?

10. mfm

mfm Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    271
    Telefon:
    Samsung Galaxy S4

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy S4
    Det är fortfarande jobbigt och kräver en hel del för varje ny upplösning som ska stödjas. Alla gamla appar hade ju sorgkanter på iPhone 5 om de ens fungerade, men det kanske du hade förträngt?

På en köpapp jag använder stod det "om du har iPhone 5 köp inte, den fungerar inte som den ska" i flera månader efter releasen. Ungefär samma som när iOS 7 pajade lådvis med appar (som det sedan tog flera veckor för Apple att godkänna uppdateringarna av på Appstore och utvecklarna fick en massa skit av användarna för att det inte fungerade och utvecklarna kunde inte göra något åt det heller utan bara vänta på Apple).

11. aliendavid

aliendavid Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Men släpp denna diskussion. Finn Finns gott om andra trådar för att diskutera Apple vs Android. Tack på förhand!

Skickat från min HTC One X via Tapatalk

12. niagi

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Detta har inget att göra med Sonys telefon..

On topic, min telefon är skickad från Dustin, fick precis tracking#

aliendavid gillar detta.
  13. Desert Rat

Desert Rat Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    29
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Pixel 7 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Pixel 7 Pro
    Samma här, fick sms och mail. Fast i mailet stod det "Din order har nu skickats från vårt lager, vilket innebär att du bör ha leveransen inom 1-2 arbetsdagar."

Så din borde också vara skickad antar jag! :)

14. skotten

skotten Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Yeah, but am I correct in thinking that the screen protector can only be changed by a sony service center, changing it yourself would invalidate the warranty? Excuse the internet meme reference, but its a bit like the old "I heard you like a screen protector, on your screen protector" joke with a photo of Xzibit?

I dont want to sound too cynical, I have been waiting for this phone ever since I saw it as the F in japan, but the shatterproof layer should really have been on the inside of the digitizer?

15. Isengard

Mottagna gillanden:
    138

MINA ENHETER

I understand your concerns but that is just a myth that´s doing the rounds saying that removing it voids the Warranty! :) its not true :) Have you read the Review from Phone arena? the only "con" they couldve think of was " Relatively small display" lol

skotten gillar detta.
  16. joeyt

joeyt Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Fick också på mailen nu. Synd att dom inte fick iväg den igår så man kunde fått den till helgen.

17. aliendavid

aliendavid Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Telia kommer börja sälja Z1 Compact (den svarta) imorgon, enligt uppgift.

Skickat från min HTC One X via Tapatalk

18. skotten

skotten Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

On another forum, a user asked sony about replacing the screen protector, and it seems that Sony's view, is the warranty will be void because it is possible to damage the waterproof seals during removal, not saying that you will, but just that it is possible.

Reply From Sony ;

"Based on the information provided we can confrim that this handset does have a durable tempered glass display which is indeed "scratch resistant".

Sony Xperia handsets also do come with a plastic "shatter proof" sheet which applied over top of this display.

This is applied for the reason being that if the display is damaged in anyway it will keep any broken glass securely in place.

This plastic sheet can be removed however we do strongly recommend if you are wanting to do this that you have it sent through to an authorized repair location to be done by a service agent.

As it does require quite some force it may damage the water resistant seals therefore this would void the 12 month manufacturing warranty
    ."

now for me, this is not really a deal breaker, its more the other warranty issues that the z1 has, with the screen not responding, chassis bending, poor camera optimization etc.. I really hate the idea of having to actually send away a phone for weeks to get it repaired..

It could just be a symptom of an awesome product though, I have loads of sony at home, even a tv with triluminous for gaming, and I do appreciate that when people pay for a performance product, their expectations do tend to be a little high sometimes. I just wondered if I was alone in my concern.

Last edited: 23 jan 2014
  19. Isengard

Mottagna gillanden:
    138

MINA ENHETER

Well i guess the only way to be sure is to write to them on FB or call them to be 100 % sure...

20. chuck norris

chuck norris Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    20

MINA ENHETER

I don't see the point in removing the thin protection for glass fragments.

It works just fine to put a screen protection on top of it, it's no difference. But if you do want to remove it it just peel it off, not that hard to get loose if you start in one corner. I guess Sony tell you not to do it on your own because some people doesn't manage to use a tool properly and causes damage then come whining.