Jag menar att det kanske vore på tiden att visa USA's upphovsrättsmaffia att det nångång kan bli för mycket... och eftersom inga normala protester/demonstrationer verkar ge nåt resultat så får det bli något som är mer overkill.. hence 9/11 MkII.
OK... jo jag håller fullständigt med på att det är rena grisbolag som kontrollerar all media och vägrar ändra sina "modeller", sen hatar jag alla former av våld...! Vi kan inte lägga oss i amerikanarnas lagstiftning mot deras egna medborgare men måttet är rågat om de även ska kunna manipulera DNS-systemet (vilket då påverkar hela världen) USA kontrollerar ju root-servrarna för just DNS. Mera förslag utan våld !
Synd att tack-knappen är borta, +1. ___ ____ ____ ____ ____ http://www.pcforalla.idg.se/2.1054/1.426911/twitterchef-lojligt-att-protestera-mot-piratlag __ ____ ____ ____ _____ Använder denna i min signatur på andra ställen: Btw. är även engelskspråkiga Wikipedia nere
http://www.youtube.com/watch?v=WJIuYgIvKsc&feature=youtube_gdata_player Titta!!!!! Sent from my ASUM GS!
Jo lite segt för "amrisarna" att få ihop 50000..... ---------------------------------------------- Den största "dårskapen" med SOPA tycks vara undanvärjd... dvs att kunna manipulera DNS. Seger fr protesterna mot piratlagen - IDG.se --
Jo XDA är ju amerikanskt och det är ju bara amerikanernas protester som räknas.... dvs att man skickar en protest till lämplig politiker beroende på var man bor. (det är ju mycket ociviliserat att lägga sig i ett annat demokratiskt lands lagstiftningsprocess) Man spurtade på bra så nu är XDA uppe igen XDA is Back; SOPA/PIPA Still a Threat | xda-developers --
Hahah Detta måste vara en av de snabbast likade fb postsen någonsin växer med kanske 500 likes/s eller något The internet is the... | Facebook
En mycket intressant film. Defend our freedom to share (or why SOPA is a bad idea) | Video on TED.com
PIPA and SOPA votes pushed back in the face of overwhelming opposition -- Engadget Lite framsteg iallafall Tyvärr så innebär detta inte slutet utan bara början.
Ja tyvärr så kommer inte SOPA och PIPA slängas och aldrig komma på tal igen. Det är inte slutet på allt detta skit utan det kommer många fler lagförslag som detta i framtiden.
Nej men givetvist så måste vi ju betala för det vi tycker om.... men på ett "fair" sätt, INTE på de här ackliga mogulernas villkor. Eller tycker du att det här är "kulturspridning" ??? ..... (som piraterna gärna kör som argument ) The Pirate Bay - The world's most resilient bittorrent site Sen måste det till en totalöversyn av den totalstolliga upphovsrättslagstiftningen ...... Slutligen vad amerikanerna beslutar avseende lagstiftning av rent pirateri är upp till dom !!
Vet inte om du missförstod mig eller ej Men ett lite förtydligande på det jag skrev. Jag tror visserligen inte på typ 90% av den lagstiftningen som skrivs för att stoppa piratkopiering. Men det är för att den skapar problem för folk som inte piratkopierar också och inte hjälper mot piratkopiering. SOPA och PIPA är däremot en överreaktion som ger företag verktyg som enbart domstolar och långa utredningar med en massa bevis ska ha. Det enda sättet att stoppa piratkopiering enligt min mening och det är genom bättre tjänster typ spotify, itunes...
Jo men SOPA och PIPA löser inga problem mer än att båda lagförslagen innehåller helt befängda ideer att få ordning på det här. Sen är Spotify samt iTunes något som "katten släpat in" för de här megabolagen men de får väl acceptera det så länge...... De här "svinbolagen" vill ju inte ändra på någonting så att det blir "fair".... de vill att allting ska vara som det alltid varit så att en fet filmbolagsdirektör kan leva rövare i Hollywood.... Bla är ju sedan alla skivbolag fast i tänket med "skivkontrakt"..... helt åt pipan med dagens Internet där man sprider musik blixtsnabbt och skulle kunna ta en spottstyver betalt.... men då kan ju inte skivbolagen tjäna en massa... (P&P för en CD skiva....)
Spotify och itunes och alla liknande tjänster är det enda som kan göra att dessa megabolagen blir tvungna att ändra sig. Då vem som helst kan sälja på dessa tjänsterna åtminstone spotify. Film industrin kräver stora bolag då det kostar så mycket pengar att göra bra film. Men den måste ändå ändras ordentligt. Jag vill se smarta streaming tjänster som netflix, hulu, voddler och liknande bli internationella .