En liten varning för
Fedelta.
I förmiddags var jag inne på deras hemsida och kollade sparräntorna. Då hade de sensationellt bra räntor. Här är de räntor jag antecknade i förmiddags:
Visa bifogad bild 201149
När jag kollar nu i kväll är det plötsligt helt andra räntor som gäller. På hemsidan och i inloggat läge ser man nu i stället dessa räntor:
Visa bifogad bild 201150
Man har alltså under dagen sänkt de bundna räntorna med 0,3% - 0,45%!! Och detta helt utan något meddelande eller att det syns på hemsidan att det varit någon förändring av sparräntorna. Jag öppnade ett rörligt konto hos dem i förmiddags så jag var alltså kund när förändringen skedde. Men inget meddelande har gått ut till kunderna och inget meddelande om förändringen finns i inloggat läge.
Så beter man sig inte! Och det är inte särskilt snyggt gjort utan luktar mera "pump and dump"...
Jag hade planer att flytta rätt mycket pengar till Fedelta men nu blir det inget av det. Ett bolag som trixar med räntorna på detta sätt är inget jag litar på. Som väl var hann jag bara skicka över 500:- till ett rörligt konto. Och den rörliga räntan har de inte ändrat. Men tanken var som sagt att mer skulle följa, dock blir det _inte_ så nu.
Click to expand...