Spekulationer om uppdateringar till HTC Hero

Diskussion i 'Hero' startad av kosmiq, 11 nov 2009.

1. jedi

jedi Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    533

MINA ENHETER

http://androidcommunity.com/htc-hero-getting-2-1-at-the-end-of-april-confirmed-20100414/

Karusellen snurrar vidare, som mannyb skulle säga. ;)

Last edited: 15 apr 2010
  2. elwis4

elwis4 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

börjar tvivla mer och mer på den 16:e

3. alioooop

alioooop Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Har nog aldrig trott på 16e :)

4. Varsa

Varsa Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Hur jävla lång tid kan det ta att fixa den där jäkla uppdateringen.
    Att det går rykten hit och dit det är sånt som händer och det är inte därför jag är irriterad, men hur tusan kan man ta sån jäkla lång tid på sig! Denna uppdateringen borde ha kommit för länge sedan.

5. alioooop

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Tror allt handlar om timing, troligtvis kommer det vara en nästan exakt likadan ROM som i legenden men dom vill hinna börja sälja legend och desire ett tag innan... varför skulle det annars vara värt att köpa en legend när det nästan inte skiljer något hårdvarumässigt! Så även fast jag vill ha uppdateringen så förstår jag dom!

6. hkkla

hkkla Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Egentligen är det ju så att får vi en uppdatering ska vi bara vara glada. HTC kommer att förlora pengar på att göra denna uppdatering eftersom det kommer leda till att ett antal Legend/Desire inte säljs just nu och kanske inte alls.
    En uppdatering är alltså inget man kan kräva och tills det står något officiellt på deras hemsida ska man förutsätta att det INTE kommer en uppdatering.

7. alioooop

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

exakt!

8. Varsa

Varsa Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Nej det kanske inte är något man kan kräva men det är något man kan förvänta sig. Köper man en mobil som kostar pengar ska man kunna vänta sig en uppdatering för att slippa buggar som finns i mobilen.
    Hur tacksam man än må vara ser jag en uppdatering som självklar om mobilen inte är som den borde vara vid det tillfället man köper den.

T.ex. är en ouppdaterad X2 helt värdelös. Och självklart finns det en uppdatering. Som tyvärr inte gör den helt till vad den egentligen borde vara.

Last edited: 15 apr 2010
  9. alioooop

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

för det första är inte heron speciellt buggig men visst en del buggar finns det, tex frysningarna men dom finns i nästan alla mobiler...

nu äre ju sagt att vi ska få en uppdatering iaf och det ska vi vara glada för, även om det kanske dröjjer hela sommaren! för dom har andra mobiler att ta hand om också och sen så utvecklas det nya och för oss så äre väldigt svårt att inse hur dom tänker osv men som företag så gör dom rätt i att vänta med uppdateringen ett tag för tänker man enbart på kunderna så kommer nog företaget dö ut av ekonomiska skäl så dom måste hitta en balans och helt ärligt så anser då inte jag att dom gjort nå fel när dom ändå inte själva sagt så mycket mer än att det kommer komma en uppdatering i framtiden

10. hkkla

hkkla Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jo, det håller jag med om. Men det är skillnad på uppdatering och uppgradering. Android 2.1 är en uppgradering. Servicepack 1 till Windows Vista är en uppdatering medans Windows 7 är en uppgradering.

11. avindal

avindal Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

En uppdatering från Android 1.6 till 2.1 är iofs lite mer än en buggfix men jag det antar jag att du också menade. Jag håller också med om att buggfixar ska ingå, däremot tycker jag att HTC är väldigt generösa som erbjuder Android 2.1 för Hero.

Nä X2 är nog ingen hit om den inte uppdateras med Android 2.1 :P

12. appel

appel Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    123

MINA ENHETER

Kommer det ingen uppdatering som löser de buggar som finns i HTC Hero så förlorar de i alla fall pengar på mig. Men HTC kanske satsar på att de flesta inte är som jag utan helt enkelt, om mobilen de köpt är buggig, köper en nyare modell från samma tillverkare och hoppas problemen är lösta i den och är de inte det så köper de nästa modell igen så fort den kommit ut.

13. Varsa

Varsa Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Antagligen och det gör att man gillar dem mindre.
    Nu måste jag erkänna att jag gillar Htc och deras mobiler och tycker också att de gör ett bra jobb. Ändå är det förjävligt att det ska ta sådan jäkla tid. Men detta är ju något som gäller för de flesta stora tillverkarna därute.

Ni måste väl hålla med om att det är bra som företag att ha nöjda kunder och därför erbjuda uppdateringar, och helst uppdateringar som inte kommer när mobilen har alldeles för många år på nacken.

14. avindal

avindal Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

Så gör alla tillverkare. De har en "product lifecycle" för alla produkter, där produkten går igenom vissa faser. När produkten sedan fasas ut enligt denna lifecycle så läggs inga resurser på vare sig buggfixar eller uppdateringar. Resurserna (pengarna, mantimmarna) behövs helt enkelt till nya telefoner.

15. alioooop

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

som jag skrev tidigare äre inte arbetet med uppdateringen som dröjjer utan dom vill inte släppa den innan legend o desire börjat sälja bra! rommen är ju redan klar för legend o desire och det är enbart mappning av knappar som ska ändras o lite till

16. appel

Mottagna gillanden:
    123

MINA ENHETER

Visst, men när buggarna är att kalender notifieringar försvinner och att phone processen krashar (man blir onåbar eftersom man måste mata in pin efter att den startat om sig) med jämna mellanrum så tycker jag det är ganska kasst att det dröjt så länge. Men det är väl bara jag som använder kalendern och telefonidelen av mobilen. ;)

17. Json_81

Json_81 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    67

MINA ENHETER

Det där har jag aldrig varit med om i någon rom. Låter snarare som det skulle vara din telefon det är fel på.

18. alioooop

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

har inte heller varit med om detta!

19. appel

Mottagna gillanden:
    123

MINA ENHETER

Snarare HTC original ROM för Hero. :) I alla fall de två Heros jag testat på. Båda problemen löste sig genom att byta till en vanilla ROM.

När kalendern ska påminna så läggs det till en notifiering i notification bar och den piper en stund. Medans den låter så tänder den också skärmen. När den pipit klart så släcks skärmen efter en stund och då tas notifieringen i notification bar bort. Så sitter man inte och tittar på mobilen så missar man lätt notifieringar om kalender händelser.

När det gäller phone processen så är det kanska tydligt så att HTC ändrat något i Android källkoden (stacktracen matchar inte någon publicerad Android kod) som gör att när den får en viss sorts meddelande (felaktigt eller korrumperat, vad vet jag) från en mobilmast så krashar den. Detta händer inte med vanilla Android.

20. dicklundqvist

dicklundqvist Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Upplever exakt samma sak, testade att plocka lite med WiFi apparna (Y5 ex.) men det gjorde ingen skillnad.