Spekulationer om uppdateringar till HTC Hero

Diskussion i 'Hero' startad av kosmiq, 11 nov 2009.

1. pyttemjuk

pyttemjuk Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Tror du har lite fel där!! Htc tjänar nog mer på att ge ut en updatering i långa loppet. Nöjda kunder kommer alltid tebaka och dom säljer mer.:money:

2. alioooop

alioooop Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

tror det är du som har sjukligt fel men alla har ju rätt till sin åsikt :) kan man något om företagsamhet och hur det funkar att ha ett företag och sånt så gör dom rätt med att vänta för när vi väl får uppdateringen kommer dom flesta vara nöjda och då är allt bortglömt :) för företagets skull så gör dom helt klart rätt iaf men klart jag vill ha uppdateringen

3. hkkla

hkkla Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Så du menar att man ska inte vara nöjd med telefonen och tillverkaren för att dom inte väljer att skeppa ut en relativt stor uppgradering? Telefonen har ju förhoppningsvis fungerat tillfredsställande den tid du haft den förutsatt att du haft original-rom i.

Jag tror att det är en hel del kodknackande och buggfixande bakom en 2.1-uppgradering till Hero. En ROM är ju skräddarsydd till specifik hårdvara och det är ju en hel del som skiljer en Hero från Desire och Legend.

Det går ju inte ens att kompilera en Vanilla-Android 2.1 som fungerar utan diverse fulhack med mera.

4. patts

patts Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    678
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung S25 Ultra 512GB

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung S25 Ultra 512GB
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Nexus 9
    ROM:
    Stock
    Övrigt:
    Google TV Streamer 4k
    Nvidia Shield TV Pro (2015)
    Kommer det någon uppdatering imorron (16:e) så lovar jag att äta upp min hatt. Att tillägga är att jag inte ens äger någon hatt, så säker är jag på att det inte kommer ngt imorron. haha

5. Benji

Benji Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ge mig din adress så skickar jag hatten om den kommer ut imorgon....filma med mobilen isf ;)

6. patts

patts Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    678
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung S25 Ultra 512GB

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung S25 Ultra 512GB
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Nexus 9
    ROM:
    Stock
    Övrigt:
    Google TV Streamer 4k
    Nvidia Shield TV Pro (2015)
    Haha, ingen risk.. jag köper fan en hatt och käkar upp den om den kommer imorron...

7. Greensea

Greensea Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jag hade samma problem med phone-processen nu under helgen, när jag var bortrest till ett ställe som jag aldrig har varit på med min Hero förr, och det är enda gången jag har upplevt detta. Det var verkligen jobbigt, den krashade flera gånger per dag, vilket som sagt leder till att man får slå in pin-koden på nytt, och att man är onåbar tills man har gjort detta. Det kan nog ligga något i att det är en viss sorts meddelande från en mobilmast som gör att den krashar, och att det kanske bara är vissa master som skickar ut detta (felaktiga?) meddelande. Det skulle förklara varför så många här inte har fått detta problem, och varför jag i princip aldrig har fått det förrän nu i helgen. Detta är verkligen en allvarlig bugg, om man bor vid en mast som ger det här problemet så har man ju en telefon som knappt fungerar. Vilket ju gör det än viktigare för HTC att skynda sig att släppa uppdateringen.

Men en uppgradering till från 1.5 till 1.6 är en uppdatering, och i min mening är det en självklarhet att vi borde få version 1.6 eller senare precis som det är en självklarhet att få tillgång till Service Packs om man har köpt Windows. Nu var det ju så att HTC valde att hoppa över 1.6 för att satsa på 2.1 istället, vilket jag naturligtvis är glad för, och vilket också var deras val. Därför får de nu också se till att uppgradera Heron till 2.1, för 1.5 är onekligen en föråldrad version, och många appar kräver ju som bekant 1.6+. Ni som säger att vi ska vara glada om vi får 2.1 överhuvudtaget tycker jag ska tänka om. Jag hade varit nöjd med 1.6, men nu var det ju HTC som tog beslutet att hoppa över den.

Och alla dessa allvarliga buggar gör ju som sagt att uppdateringen blir ännu viktigare. Förutom phone-processen så har jag även råkat ut för att mobilen tappar kontakten, och att jag måste slå av och på flightmode för att åter bli kontaktbar.

En annan grej som jag stör mig på, och hoppas kommer fixas i 2.1, är att alarmet inte låter om man har telefonen i ljudlöst läge. Jag har alltid telefonen på ljudlös utan vibration på natten, för att jag inte ska vakna om jag får ett mejl eller sms. Detta leder dock till att jag inte vaknar på morgonen eftersom alarmet inte låter. Jag har löst detta genom att med hjälp av Locale slå på ljudet igen en minut innan alarmet ringer, men det är väldigt krångligt att ändra i två program om jag behöver gå upp tidigt någon dag, och dessutom så ska sånt här fungera out of the box. Min gamla Sony Ericsson hade en inställning för alarm: "Vid ljudlös: Ljud/Tyst", varför har inte Hero det?

8. Nale72

Nale72 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Jag använder silent time för att hålla telefonen tyst nattetid, men mitt larm fungerar som det ska trots att telefonen står på ljudlös. Har fungerat både med orginalrom och med min nuvarande elelinux legendary..

9. extrem

extrem Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

samma här!! funkar kanon

10. Greensea

Greensea Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Underligt.. Jag hade för mig att mitt alarm brukade ringa trots ljudlös förut, men jag avfärdade det minnet med att jag måste ha använt Locale då. Men om det funkar för er så är det väl bara ännu en irriterande bugg. Ännu en anledning för HTC att snabba på med uppdateringen då..

Jag stör mig också på hur notifications för kalendern funkar. Jag har lagt in mitt schema för skolan i telefonen, och hade notifications 5 minuter innan för alla lektioner. När den påminner så lyser telefonen upp på unlock-skärmen, och så ska man dra fingret nedåt för att visa att man har uppfattat påminnelsen. Men det är inte alltid jag hinner ta upp telefonen ur fickan innan den skärmen försvinner, och när den har försvunnit så finns den inte heller i notificationbaren där uppe, så man kan inte plocka bort den därifrån. En liten stund senare vibrerar telefonen igen, och då sitter jag redan på lektionen den påminde om, och jag har då inte alltid möjlighet att ta upp telefonen för att stänga av alarmet. Sedan, fem eller tio minuter senare vibrerar den igen, osv, ända tills lektionen är slut. Oerhört irriterande.

Pga detta så tog jag bort alla notifications från min Google Calendar (verkar inte finnas någon möjlighet att totalt inaktivera funktionen inifrån telefonen). Problemet då var att påminnelserna inte försvann från telefonen, de synkades inte. Det slutade med att jag fick sitta en lång stund och plocka bort allt manuellt inifrån telefonen. Detta är nog dock inte HTCs fel, utan en bugg i Android.

Hmm.. Allt detta kanske är en aning off topic, men men.. :P

11. boe

boe Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

är det verkligen någon som tror att uppdateringen kommer imorgon?

12. wmb

wmb Android Veteran Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    2 635
    Operatör:
    Halebop

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    folk är ju religiösa pga en böcker i hela världen, så varför kan jag inte få tro på en uppdatering som iaf ska bli VERKLIGHET någongång?

13. elwis4

elwis4 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

nope

14. eastlin

eastlin Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Under vilken tid imorgon tror ni Uppdateringen kommer?

15. mikil

mikil Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    83
    Operatör:
    Tele2, Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2, Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21 Ultra
    Telefon 2:
    Samsung Watch Active 2
    Lunchtid +-12h

16. Laffe

Laffe Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    16
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    iPhone 6S

MINA ENHETER

Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    iPhone 6S
    Platta:
    Apple iPad Air 2
    +1.

17. cribbe8

cribbe8 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

jag mailade dem idag.
    Q. Hi i wonder if there will be an 2.1 uppgrade for the htc hero and when?

A. Yes there will be an update to Android 2.1 for HTC Hero.
    We don’t got any official release date on this update yet, but it will be out shortly

18. Cnuthulhu

Cnuthulhu Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Fikk en SMS från Ventelo (min norska operatør) i dag;
    "HTC vil om kort tid komme med en oppdatert versjon av operativsystemet på noen av sine mobiltelefoner. Oppdateringen må lastes direkte ned på telefonen, og er på 100Mb. Ventelo anbefaler (rekommenderar) derfor at brukere av disse mobiltelefonene oppdaterer via trådløst nett, og ikke via mobilnettet."

Så det kan åtminstone se ut som det kommer en OTA uppdatering i Norge (och Sverige) innom kort tid.

19. elelinux

elelinux Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    352

MINA ENHETER

Well tror nog de flesta lägger sig imorgon kväll VÄLDIGT besvikna :P

20. mordillo

mordillo Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    16

MINA ENHETER

+1