Spekulationer om uppdateringar till HTC Hero

Discussion in 'Hero' started by kosmiq, Nov 11, 2009.

1. Hein

Hein Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Men Andreas... HTC har ju inte strulat. Dom har ju inte lovat någonting. Nokia kan man ju inte köpa idag! Det är bara massa lösa rykten hela tiden.

Sedan så är det ganska förståeligt att dom väntar med 2.1 till Hero när dom har nya mobiler med just 2.1. Och att släppa det en vecka eller två efter releasen med Legend / Desire. Sedan kan man ju då hoppas på att förseningen med Desire påverkar releasen med 2.1 till Hero. Dvs, lägg till de dagarna som egentligen var release datumet och när Desire blev släppt!
    Det är min teori...

HTC blir säkert snabbare med att komma ut med sitt Sense efter ett par uppgraderingar. Detta är trots allt deras första uppgradering. Kan ju tänkas att dom förbättrar sina processer under tiden för att optimera en ny leverans.

Det märkte man ju från början med. "Vi väljer 1.6... nej... vänta nu 2.0... eller nja... vi kör på 2.1!"
    Det är mer företagsstrategi än att dom är inkompetenta att uppgradera.

Last edited: Apr 16, 2010
  2. JkJ076

JkJ076 Senior Droid Medlem

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7
    ROM:
    Orginal
    Ni som nu GNÄLLER om att jag skall aldrig mer köpa HTC för att de inte håller vad de lovar osv.....

Om ni nu är så duktiga på allt, varför laddar ni inte ner en 2.1 ROM och proggar den så att det passar till Hero:n och släpper den istället för att gnälla?

Som de folk som har lite VETT innaför pann-benet har sagt; HTC har INTE lovat någon datum...

Det är folk som sprider en massa rykte....!!

3. wdrsn

wdrsn Adult Droid Medlem

Telefon:
    iPhone 12 pro

MINA ENHETER

Telefon:
    iPhone 12 pro
    Tycker inte vi gnäller. HTC bör väl snarare vårda sin kundstock, så de inte byter märke nästa gång de/jag köper en ny telefon. Om de fortsätter vara så här sega med att leverera uppgraderingar, så köper jag en Nexus One och inte en Desire. Vem vet, jag kanske inte är den enda som tänker så.

Ge mig 2.1 idag! :teeth:

4. Dustin

Dustin Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Du har helt klart en poäng Zajber, personligen tror jag att ROM:en har vart färdig länge, men dom håller på den tills försäljningen av de nya lurarna kommit igång. Så som många sagt tidigare.
    och inget konstigt med det, mer pengar rullar och man tappar inte många kunder på det. Vi får nog tänka på att vi är lite smått unika på detta forumet, 90 % av alla som har en Hero har nog ingen aning om vad en ROM är för något...
    Vi nördar är i underläge! ;-)

Håller däremot med om att en buggfixad 1.5 kunde släpts tidigare, även om jag inte haft några större problem med min lur...

Detta är min andra HTC lur (första Android) och jag kommer som det ser ut nu vara kund ett bra tag framöver också, oavsett när 2.1 uppdateringen kommer...

Nu kan vi bara hålla tummarna!

5. JkJ076

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7
    ROM:
    Orginal
    Håller med dig fullt och fast....
    Jag har haft HTC Diamond först och sedan HTC Touch HD....
    Där var inte ett ända släpp på NÅGOT på dessa telefoner...

Jag är helnöjd med min Hero....
    Hade lite problem med dator-trafiken att det hängde sig lite titt som tätt.....
    Men efter Telenor gjorde en stor uppgradering av sändarna, så har det löst rätt så mycket....

Har lite kvar av det bara....
    Men som det ser ut nu, så kan jag leva med det....

Visst vill man att 2.1 kommer som i förra månaden eller ngt....
    Man är svin k*t på att leka med nya saker....

Men va fan... Var lite realistiska...!!!!!!!!!

6. patts

patts Senior Droid Medlem

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung S25 Ultra 512GB

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung S25 Ultra 512GB
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Nexus 9
    ROM:
    Stock
    Övrigt:
    Google TV Streamer 4k
    Nvidia Shield TV Pro (2015)
    Hmmm verkar som det inte blir Hatt till lunch idag.. haha

7. wmb

wmb Android Veteran Hedersmedlem

Operatör:
    Halebop

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Ett jäkla tjat, men många här har rätt.

Sitt inte å gnäll över dagens datum när företaget i fråga inte har sagt den 16:e själva.

8. hkkla

hkkla Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Det är nog rätt många som sitter med en Hero runt om i världen, en hel del av dom är nog sugen på "nya Android" som man får med Legend och Desire. Nu snackar jag inte om geeks på våran nivå utan lite mer "Svensson".
    Skulle HTC gå ut med en 2.1:a OTA nu till Hero skulle det kunna leda till att flertalet Hero-ägare avvaktar med att köpa ny telefon. Det vore inte bra för HTC eftersom HTC har enorma utvecklingskostnader som behöver täckas upp nu. HTC vill dessutom rida på hajpen av Legend och Desire nu, inte hålla på och konkurrera med sej själv genom att släppa samma mjukvara till deras äldre telefoner.

Jag blir mycket förvånad om vi ser en Android 2.1 före sommaren, jag skulle snarare tippa på hösten som en del säger.

9. elwis4

elwis4 Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

På en direkt fråga till HTC idag:

F. Hej. Undrar om uppgraderingen till android 2.1 för HTC hero kommer idag?

S.Tyvär har vi inget bekräftat release datum för Android 2.1 uppgraderingen till Hero men vi vet att den definitivt kommer släppas under April månad, just nu kan jag bara föreslå att du fortsätter hålla koll på htc.com då den kommer dyka upp där inom en snar framtid.

Vänliga hälsningar,

Dennis M

10. kosmiq

kosmiq Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag tror de släpper i April, med tanke på alla svar de har skickat och säger just det. Sedan vad gäller att "hålla" på uppdateringen för att promota nya telefoner så är det en svår avvägning. I traditionellt mobilsammanhang så är det inte så konstigt att en äldre SE modell inte får samma mjukvara som en ny har. I stället rör det sig om buggfixar och optimering av existerande mjukvara.

Nu är den jämförelsen inte helt rättvis i mina ögon. En HTC Hero är en helt annan typ av high-end telefon. Det går inte att se lika traditionellt på en sådan telefon för marknaden ser inte likadan ut längre. Telefoner av denna typ som bygger på ett operativ i stil med Android förtjänar faktiskt en uppgradering från 1.5 till 2.1 med tanke på alla de skillnader som är och hur operativet har utvecklats under tiden.

11. wmb

Operatör:
    Halebop

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    varför i hela friden skulle man hålla koll på htc.com om det nu är en OTA?

12. avindal

avindal Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

för att de förmodligen kommer att släppa den där också som RUU ?

13. wmb

Operatör:
    Halebop

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
  14. JkJ076

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7
    ROM:
    Orginal
    Kanske för att där finns folk som har stängt av OTA pga att de inte har ett data-abbonemang på sin telefon som innebär fri data?

15. wmb

Operatör:
    Halebop

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    glömde att folk fortfarande kör abonnemang för ringa och skicka sms på en telefon som denna. sorry

16. JkJ076

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7
    ROM:
    Orginal
    o_O

17. Biffy

Biffy Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Angående gnället om 2.1 så tycker jag att HTC borde kunnat släppa någon form av patch till nuvarande 1.5.

Det finns ju trots allt en del problem med orignalromen, och jag kan ärligt talat inte rekomendera telefonen som den är nu. Min gamla SE P1 är i nuläget en bättre och mer pålitlig telefon.

Bla problemet med hängningar i 3G-trafiken och framförallt kraschen så att man måste slå in PIN-koden samt ett gäng andra buggar borde HTC känt till sen länge.

18. JkJ076

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7
    ROM:
    Orginal
    vad då för krach när man slår in PIN-kod?

19. wmb

Operatör:
    Halebop

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Oj, då har dom gjort en bra update till P1i. När jag hade den var den obrukbar :)

Det lustiga är att efter att ha kört 2.1-rommar en längre tid, och nu nedgraderat mha HTC´s download så har jag absolut inga problem alls, den är snabb, funktionell och hänger sig aldrig på något vis

frågan är om dom faktiskt har tweakat sin download utan att säga till, eller om jag har lyckats byta ut något viktigt i min Hero

20. Biffy

Biffy Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Japp, men nu menar jag med orignalromen. Jag anser att den ska fungera med såpass grunläggande funktioner out of the box. Jag vet ju även att de problem jag listade upp tycks vara kända eftersom fler än jag har dom. HTC borde snappat upp detta för ett bra tag sen, fixat problemet och erbjudit oss en patch till 1.5.

Vi körde P1i som företagstelefon här. Visst, den var rätt tråkig och bra slö, men den var pålitlig. 5 pers hade varsin utan större problem. Idag har 5 pers en HTC hero. 4 av dom har bekymmer med kända buggar.

JKJ076: https://swedroid.se/forum/showthread.php?p=81939#post81939