Spekulationer om uppdateringar till HTC Hero

Diskussion i 'Hero' startad av kosmiq, 11 nov 2009.

1. Farmfield

Farmfield Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    54

MINA ENHETER

Hehe, hade en polare som såg det så och plockade ut en Land Rover Defender 110 som tjänstebil... När han efter ett år slutade sitt jobb så ville företaget ha 60.000:- i förlorat värde, hehe... Sa jag att jag och polaren lärde känna varandra för att vi båda kör off-road..? ;)

2. Benji

Benji Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Själv körde jag ju amerikanskt när det begick sig för min tid i skogen...Jag har hört att LR förare bara dricker te ute i skogen? ;)

3. Deavent

Deavent Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

4. wmb

wmb Android Veteran Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    2 635
    Operatör:
    Halebop

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Känns ju aktuellt att snacka off-road i en tråd för android

5. Zmurfen

Zmurfen Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

4 hjul är 2 förmycket....

Japp vi får vänta.....på 2.1:an :-(

6. elelinux

elelinux Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    352

MINA ENHETER

7. Pryltokig

Pryltokig Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    141

MINA ENHETER

Den norska snubben påstod sig ha fått en OTA-uppdatering idag kl. 1600! Om det stämmer så borde uppdateringen vara runt hörnet också för oss i Sverige, eftersom det är samma version, alltså "Nordic". Men om det stämmer som tidigare skribenter har skrivit, att OTA fungerar dåligt i Sverige, så kan det vara därför det dröjer lite för oss svenskar, för att de istället skall lägga ut en RUU på hemsidan...

8. wångö

wångö Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    27

MINA ENHETER

Om norrmännen fått en updatering så borde det väl nått fram till oss i sverige isåfall, och varför bara norrmän och inga andra i världen. england, ryssland, frankrike, tyskland, usa är väl antagligen mer prioriterade än norrmänn :) Tror han bara blåser dig :)

9. Monn3

Monn3 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Den norska killen fick ingen OTA-uppdatering. Däremot fick han en varning att en OTA-uppdatering var på väg någon gång inom snar framtid till Heron och att han skulle tanka den via WIFI om det fanns tillgängligt.

10. Pegrasus

Pegrasus Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Herregud, det här börjar likna väntan på tomten. Nej, han finns inte...

11. Farmfield

Farmfield Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    54

MINA ENHETER

Visst gör det? Släng in 8+ öl & ett par sambuca i smeten så har du min kväll... xD

12. f_bente

f_bente Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

:cool: riktigt bra sagt!

hjälten är en bra telefon med sina buggar men är man androidälskare satsar man väl på en ny lur om man nu tröttnat på 1.5/1.6?!
    för någon 2.1 lär vi ju inte få se! :cry:

13. extrem

extrem Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

ja så är det med htc!! dom gör som dom vill och skiter i kunden! det borde ni lärt er nu ju?
    är ni första gångs användare av htc så är det bara att vänja sig!!

14. hkkla

hkkla Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Vilket gnäll! En del börjar ju låta som jag lät i 10-års åldern när jag inte fick öppna julklapparna förrns efter Kalle Anka och maten.

HTC har inte gjort något fel, dom har på fler ställen sagt slutet av april än dom sagt den 16:e.

Själv är jag mer besviken på Android, vad var det för vits med öppen källkod när man ändå är helt i händerna på en tillverkares goda vilja. HTC borde tvingas att släppa källkoden så fort dom släppt en version av Android.

Edit: Att Android skulle vara öppen källkod är egentligen bara ett luftslott, ett marknadsknep, jämför man med andra projekt på operativsystemnivå är det avsevärt mycket mer som är öppen källkod än i Android. Ta alla appar till exempel, hur många är öppen källkod? Jämför man mot till exempel Ubuntu och Ubuntus "Market" så är praktiskt taget alla appar där av öppen källkod. Kärnan och ramverket är öppen källkod osv osv. Android är inte öppen källkod när det kommer till praktisk användning. Det finns ingen vanilla-Android 2.1 som fungerar bekymmerslöst på en Hero utan rom-kokare måste hålla på med en massa fulhack och ihoplappningar för att få till det.

Last edited: 17 apr 2010
  15. Pryltokig

Pryltokig Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    141

MINA ENHETER

Nja, han påstod faktiskt att han fått en OTA-uppdatering, han skrev om det i kommentatorfältet under swedroids rubrik "Karusellen snurrar vidare: Hero uppdatering till 2.1 den 16:e?" Så här skrev han:

"Hei!
    Vi i norge har nettopp hatt mulighet til å oppdatere våres hero over nett :)"

"OTA-oppdatering, 16.00…ligger ikke ute noe info på nett, skummelt. Dere må bare vente da :)"

"Nei, derfor jeg syns det er skikkeli skummelt…noen må finne ut av mere info. Vennene mine med telenor har også fått sine oppdatert, di som er abonnenter og har hatt wlan…hvis dere vill, kan jeg kopiere skjermen min med OTA-aviseringen :)"

Han låter inte som om han han bara vill jävlas... De kanske har fått nån mindre telenor-uppdatering via OTA, inte 2.1...?

16. OliverG

OliverG Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    125

MINA ENHETER

Håller med dig till fullo! Det värsta är nog ändå att tillverkarna lägger in masa egna modifikationer och hemmabyggen, och släpper sina system med stängda binärfiler och drivare för att förhindra att man gör något med telefonen. Det bästa vore nog om man samlade alla drivare på ett och samma ställe, så att de versioner som google släpper fungerar på vilken telefon man än har, och att använda tillverkarnas versioner skulle vara valfritt.

17. Hojte

Hojte Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

det hade varit drömscenario

18. olavbolaski

olavbolaski Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Last edited: 17 apr 2010
  19. Toneloc

Toneloc Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    311
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 7 PRO

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 7 PRO
    Telefon 2:
    Pixel 6a
    Telefon 3:
    Oneplus Nord CE
    Platta:
    Cube Talk 9X
    Platta 2:
    Motorola xoom
  20. ErikHTC

ErikHTC Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    149
    Telefon:
    Galaxy Z Fold3 5g 256gb

MINA ENHETER

Telefon:
    Galaxy Z Fold3 5g 256gb
    Telefon 2:
    Galaxy Fold 512 gb
    Telefon 3:
    Galaxy S9+
    grejen är att alla kan inte se den uppdateringen, t.ex om jag går in på support ocha llt och kollar så syns den inte, men på norska sidan så gör den det. Det hjälper inte heller om jag väljer att jag bara vill se programuppdateringar osv.