Spekulationer om uppdateringar till HTC Hero

Diskussion i 'Hero' startad av kosmiq, 11 nov 2009.

1. mauswe

mauswe Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

i taiwan ja. sen ska dom ju översätta uppdateringen också!!!!!!!!!!!!!
    :P

2. robban87

robban87 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Precis, och sedan var det någon som sa tidigare i tråden att HTC brukar släppa på fredagar (dock utan belägg) så det är inte dags att säga "vad var det jag sa" förns efter den 30:e om man inte vill riskera att bli totalt ägd haha :P

3. mogge

mogge Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Då är det ju lite konstigt att inte den "officiella" källan har koll på att det fredagar som gäller, utan anger en måndag som "bekräftad" release dag...

Kalla mej gärna luttrad. ;)

4. ErikHTC

ErikHTC Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    149
    Telefon:
    Galaxy Z Fold3 5g 256gb

MINA ENHETER

Telefon:
    Galaxy Z Fold3 5g 256gb
    Telefon 2:
    Galaxy Fold 512 gb
    Telefon 3:
    Galaxy S9+
    Vänta tills den 30e innan du säger "vad var det jag sa" eftersom detta också kan vara en myt

5. ErikHTC

ErikHTC Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    149
    Telefon:
    Galaxy Z Fold3 5g 256gb

MINA ENHETER

Telefon:
    Galaxy Z Fold3 5g 256gb
    Telefon 2:
    Galaxy Fold 512 gb
    Telefon 3:
    Galaxy S9+
    det är max 10 dagar kvar ;)

6. alioooop

alioooop Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

jag litar inte på datum men litar däremot på att det kommer innan maj :)

7. elwis4

elwis4 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

30:e är en fredag... :)

8. hkkla

hkkla Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Egentligen finns det väl bara en bekräftelse, via deras Twitterkanal och den sa väl bara att det skulle komma en uppdatering. Resten av "bekräftelserna" är väl mest hörsägen bara?

Jag tror helt sriöst att kundvård inte ligger på topp på HTC:s agenda just nu. Dom är mer intresserade av marknadsföring av sitt varumärke med Desire och Legend i spetsen idag. Ett av säljargumenten är just Android 2.1 och då blir det ju konstigt om dom skulle erbjuda även Hero-ägare den uppdateringen just nu när dom andra lurarna just haft release.

Nä, det blir nog ingen uppdatering. (bättre att tänka så, då blir man inte så besviken)

//Mvh
    Glaset är halvtomt ;)

9. mogge

mogge Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Twitter länken som det hänvisas till anger den 26:e som dagen för release, och min kalender är det en måndag.

10. Greensea

Greensea Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Fast det kanske bara är i Europa som uppdateringar släpps på fredagar?

Min gissning är iaf att den kommer antingen nu på fredag (den 23:e) eller nästa fredag (den 30:e).

11. Deavent

Deavent Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Låter logiskt. De flesta spelsläpp i Europa sker på fredagar, medan det är utspritt på alla möjliga dagar i exempelvis Japan och USA. Detsamma gäller kanske annat ock?

12. Jonathan

Jonathan Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Den kommer ju komma det har ju supporten sagt. Men dom har bara sagt slutet av april. Det man undrar är exakt när kommer den.

Informationen är ganska dålig och det verkat som om dom har problem med kommunikation inom företaget. (Enligt mig, men det betyder ju att det inte behöver vara så :)

13. hkkla

hkkla Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Det supporten har "sagt" är enbart hörsägen. Man kan heller inte riktigt lasta HTC för rykten som spritts över vad supporten eventuellt har sagt. Inte förrän man skriver ut på hemsidan en nyhet om att man planerar att släppa Android 2.1.
    Det enda man kan klassa som trolig information är det taiwanesen sa, där har dom dock full möjlighet att backa från sitt uttalande utan att någon större skada är skedd. Ryska Twitterkanalen skulle jag inte lägga så stor vikt vid.

Det man ska räkna med är denna nyhet;
    http://www.htc.com/europe/press.aspx?id=124748&lang=1033
    Fritt översatt:
    "En ny upplevlese av HTC Sense på våra nya telefoner"
    Fritt tolkat:
    HTC Sense och Android 2.1 kommer inte att komma till HTC Hero då den inte pallar med att ge den upplevelse HTC vill ge användarna. Det ligger inte i HTC:s intresse att förse Hero-ägare med Android 2.1, villl du ändå ha det föreslår dom att du köper en ny telefon.

Men nu byggs det upp en massa förväntningar och sedan när det visar sej att inte Hero får en uppgradering kommer många bete sej som 10-åringar och whina friskt om att dom minsann aldrig tänker köpa en HTC-lur igen. Detta trots att HTC är den tillverkare som gör bäst Android-telefoner idag och det vet förmodligen HTC om så dom behöver inte vara så rädda om kunderna som en del verkar tro, dom kommer sälja Desire och Legend som smör alldeles oavsett.
    Inte förrän det dyker upp som en nyhet på hemsidan är det fakta som går att lägga någon vikt vid.

14. kosmiq

kosmiq Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Last edited: 21 apr 2010
  15. hkkla

hkkla Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jo, det kan man men frågan är om man ska lägga så stor vikt vid det. Den första kan man ju bortse från, där skriver man att man kommer erbjudas 2.1 men inte när. Den andra att en operatörspecifik modell ska få det, (vilket redan har hänt va?) och den tredje bekräftar att Sprint kommer att få detta. Något som Sprint kan ha betalat HTC för att ta fram och HTC Hero Sprint är i mångt och mycket en helt annan telefonmodell. Sprint är dessutom en väldigt stor operatör i USA så dom har nog råd med att nischa sin variant på Hero och uppdra det till HTC att verkställa, ungefär som Nexus One.

Nä, jag hävdar att man inte ska räkna med en uppgradering förrän HTC skriver ut att det kommer att komma på sin hemsida. Det blir nämligen svårt att backa från något sånt.

16. kosmiq

kosmiq Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Om HTC gått ut på sin officiella twitter-kanal så ser jag det som ett lika seriöst uttalande som att göra det på sin hemsida.

Vad gäller SPRINT (CDMA) vs GSM Hero så är det trots allt inte så farligt med tanke på det redan finns ROMar baserade på CDMA som portats till GSM. Kan omöjligt tänka mig att det är särskilt mycket svårare för HTC som faktiskt sitter på riktiga koden.

Första twitter-inlägget går dessutom inte alls att bortse ifrån. Du hävdar i ditt inlägg att du tolkar det som att 2.1 inte alls kommer till Hero medan HTC säger att det kommer att göra det. Även om väntan blir lång så kommer uppdateringen, vilket gör det högst relevant i sammanhanget.

17. sailor

sailor Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Om man läser längre ner på pressreleasen http://www.htc.com/europe/press.aspx...4748&lang=1033 så står det faktiskt:
    //
    The enhanced HTC Sense experience will also be offered as a free upgrade on the HTC Hero in Europe and Asia.
    //
    Det tolkar jag att HEROn kommer att uppgraderas :-)

18. fregor

fregor Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Från samma länk om man läser hela sidan..

"The enhanced HTC Sense experience will also be offered as a free upgrade on the HTC Hero in Europe and Asia."

19. hkkla

hkkla Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Det är lättare att backa från något som skrevs på en twitterkanal än om man gör ett officiellt pressmeddelande på hemsidan. Det säger sej självt.
    Om man har följt det jag har skrivit i den här tråden så framgår det att jag inte tror vi kommer se någon uppgradering förrän till hösten eller tidigast i sommar. HTC har INGET att vinna på att skeppa ut en Android 2.1 till Hero utan bara förlora.

Just nu sitter HTC med stora utvecklingskostnader på Legend och Desire, HTC kör även en väldigt dyr global kampanj marknadskampanj för att kränga samma telefoner. En av sale-pitcharna är just Android 2.1.
    Detta kombinerat med att HTC sålt väldigt många Hero gör att jag drar slutsatsen att HTC vill rida på Legend/Desire-vågen så länge det går för att maximera sin vinst.

Att tillverka Android 2.1 till Hero är inte svårt, dom sitter förmodligen redan på en färdig port. Dom har ju alla whitepapers framför sej så en välfungerande version av Andriod 2.1 med Sense tar nog inte många månader att få fram för dom.
    Utvecklingsavdelningen vill säkerligen pusha ut den men marknadsavdelningen säger Nej, först ska vi tjäna så mycket pengar som möjligt på Legend och Desire.

Till hösten ser vi kanske en uppgradering.

20. hkkla

hkkla Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Där blev jag lite ägd men likväl, det står inget datum om när. Man beskriver däremot om Legend och Desire väldigt detaljerat när dom släpps.