Spekulationer om uppdateringar till HTC Hero

Diskussion i 'Hero' startad av kosmiq, 11 nov 2009.

  1. stantemo

    stantemo Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 jul 2009
    Inlägg:
    751
    Mottagna gillanden:
    83

    MINA ENHETER

  2. nixxez

    nixxez Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 okt 2009
    Inlägg:
    231
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

  3. baseic

    baseic Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 dec 2009
    Inlägg:
    128
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

  4. matte35

    matte35 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 dec 2009
    Inlägg:
    132
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    tagit från htc twitter
    @chenry81 We are. Sprint Hero will be getting an update to 2.1 in the first half of this year.
     
  5. Skee

    Skee Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 aug 2009
    Inlägg:
    237
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    dags att lägga av med väntan och bara ta det när det kommer.
     
  6. koltrast

    koltrast Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 dec 2009
    Inlägg:
    64
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Håller med.
     
  7. dalailama

    dalailama Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 okt 2009
    Inlägg:
    194
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Jag tycker helt seriöst att HTC är dumma i huvudet.

    Här köper man en dyr mobiltelefon och sedan så kan de inte ens uppgradera mjukvaran när nya versioner kommer ut, fixa stöd för mac osv. Jävla tomteföretag, kan ju knappast kräva alltför mycket arbete att ordna en sådan sak.

    nästa telefon blir av ett annat märke (dock med Android).
     
  8. johnny karlberg

    johnny karlberg Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jun 2009
    Inlägg:
    84
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    As always, HTC is committed to providing customers with the best possible mobile experience.
     
  9. extrem

    extrem Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 okt 2009
    Inlägg:
    287
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER


    dom har lite andra värderingar där borta och som kund hos dom får man snällt vänta tills dom tycker sig va klara!!
     
  10. Farmfield

    Farmfield Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 nov 2009
    Inlägg:
    1 002
    Mottagna gillanden:
    54

    MINA ENHETER

    Köp en Xperia istället då så får du se vad du får för uppdateringar på den sen... För dom är ju så bra på det, S-E... Eller Nokia, LG, Samsung, Motorola - för dom är också duktiga på uppdateringar... Eh...

    Bara blaj! Läs på och tänk till om hur 'saker' fungerar i verkligheten innan du lägger meningslösa kommentarer - som att HTC skulle vara sämre än något annat teknikföretag gällande detta...
     
  11. fregor

    fregor Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 sept 2009
    Inlägg:
    437
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Haha, den här har jag sett förut... :P
     
  12. Deavent

    Deavent Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 dec 2009
    Inlägg:
    86
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Haha, så sant!
    Sedan folk som snackar om att köpa "rena" android-telefoner för att få uppdateringarna snabbare. Hur ser det ut på Magicfronten nu? :)
     
  13. Farmfield

    Farmfield Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 nov 2009
    Inlägg:
    1 002
    Mottagna gillanden:
    54

    MINA ENHETER

    Jag brukar ryta till när folk gnäller men om nu HTC släpper en 2.x och dom då INTE skulle ha jobbat hårt med funktionaliteten - då skulle jag bli rätt grinig, hehe... (*)

    Nu tror jag iof att HTC gör just det, lägger en MASSA krut på just 2.1 & SenseUI för att helt bräcka konkurrensen - men tills vi ser det så är det ändå bara spekulation... ;D

    (*) Fast nu tror jag ju att MoDaCo & dom andra utvecklarna kommer ge oss en massa roliga ROM'ar bara dom får tag på bra dumpar framöver så vem säger att man kommer köra HTC's ROM ändå, hehe... ;D
     
  14. boe

    boe Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 dec 2009
    Inlägg:
    524
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    hoppas bara att 2.1 är så bra som förväntas. Skulle vara surt när/om den kommer inte skulle hålla den klass som man räknar med. Börjar bli lite less på att vänta. Tur det finns modaco och annat kul att leka med medan man väntar
     
  15. Farmfield

    Farmfield Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 nov 2009
    Inlägg:
    1 002
    Mottagna gillanden:
    54

    MINA ENHETER

    Sen skall vi ju inte glömma att det finns ett gäng utvecklare som hela tiden gör sina ROM's till Hero bättre och bättre alltefter dom får tag på källor, så för dom /som jag) som kör rootade lurar så kommer det inom kort finnas riktigt bra versioner av 2.1 till Hero - sen får vi se hur dessa blir ihop med fler funktioner från SenseUI framöver då...
     
  16. Spruce

    Spruce Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 feb 2010
    Inlägg:
    21
    Mottagna gillanden:
    0
    Telefon:
    0768954985

    MINA ENHETER

    Telefon:
    0768954985
    Fick detta från HTC support

    Tack för att du kontaktar HTC.

    För att förtydliga din fråga. Du skrev: Hej det diskuteras en del om en ny rom uppdatering till HTC Hero på ett forum som heter swedroid.se. Bara undrar om de ligger nått i att de ska dyka upp en sådan typ Android 2.1 med sense till Hero?


    Svar
    Det är helt korrekt att det kommer en ROM uppdatering till din HTC Hero. Vi har inget datum för det dock. Det bästa du kan göra för att bli uppmärksammad när den kommer är att registrera dig på HTC e-club.

    Så den lär ju dyka upp förr eller senare! Ja har tid och vänta ska inte skaffa ny lur än på ett tag! :)
     
  17. dalailama

    dalailama Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 okt 2009
    Inlägg:
    194
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Samtliga mobiltelefoner som jag har köpt i Sverige de senaste åren har stöd för svensk ordlista osv. Mina tidigare telefoner av dyrare modell har dessutom självklart kunnat synkas med mac.

    F ö så är jag i min fulla rätt att kritisera HTC. Om du anser att detta då är ett meningslöst inlägg får stå för dig.
     
  18. Me.B

    Me.B Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 aug 2009
    Inlägg:
    232
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Självklart har alla rätt till sin åsikt, men vilken HTC telefon har inte stöd för svensk ordlista? Eller rättare sagt, vilken Android telefon har inte stöd för svensk ordlista?
     
  19. Farmfield

    Farmfield Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 nov 2009
    Inlägg:
    1 002
    Mottagna gillanden:
    54

    MINA ENHETER

    Åsikten är egentligen ett mindre problem än hur du uttrycker den. Du skriver,

    Men du utgår i båda dina citat från rena felaktigheter. Du har t.ex. helt fel i att 'alla' moderna mobiler stöder Mac eftersom det ju oftast är en fråga om att enhetens profil uppdateras i OS X sync. Som *nix (och Mac-proffs) vet jag att det tar tre- till sex månader innan sync uppdateras med dom senaste modellerna - en anledning till varför företag som t.ex. Feisar gör en massa pengar på att skapa egna profiler till OS X Sync många månader innan Apple uppdaterar dom.

    Sen uppdateras aldrig S-E's eller andras lurar till högre versioner av sitt OS utan det är generiska buggfixar som ingår i uppdateringarna. Två felaktigheter i rad alltså.

    Så du skriver illa om HTC och försvarar det med att det skulle vara en åsikt och kommer sedan med rena felaktigheter som ursäkt. Tro f*n att man blir grinig.

    Men om du nu tycker att Hero'n är en skittelefon så är det i din fulla rätt om du då hellre vill ha en Nokia eller SonyEricsson och jag har inga problem att respektera det - smaken är ju olika - men det är inte vad du skrev alls och med det var dina inlägg totalt meningslösa.
     
  20. Zmurfen

    Zmurfen Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jan 2010
    Inlägg:
    44
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Vill ha 2.1 Nu... så fick man det sagt :-)