Spekulationer om uppdateringar till HTC Hero

Diskussion i 'Hero' startad av kosmiq, 11 nov 2009.

1. nebi

nebi Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har några av dom andra märkerna har släppt 2.1 uppdatering från 1.5/1.6 ?
    Vad jag kan komma på så har inga gjort det ? Vilket isådanfall gör det egentligt ganska meningslöst att byta märke pga detta då dom andra inte släpper större uppdateringar.

Just för mig spelar det mindre roll när dom släpper 2.1 då dom roms som finns ute som bygger på 2.1 fungerar tillräckligt bra att använda sig av. Men det är dåligt av HTC att skjuta upp detta hela tiden.

2. Farmfield

Farmfield Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    54

MINA ENHETER

Jag vet att det är att seriöst häda i ett Android-forum men Iphone 4G känns som ett alternativ i sommar... Och jag vet, jag suger när jag säger så, men mitt problem är att jag inte känner att det finns nån Android-lur som matchar Desire/Nexus (i kvalitetskänsla och som jag känner till) och vill inte ha under 3.5" skärm, inte under 1Ghz snapdragon o.s.v... Och nästa gång vill jag ha en lur med 100% flyt i allt...

3. Norpan111

Norpan111 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    43

MINA ENHETER

Hört från 3 support att de INTE kommer att släppas en 4g i sverige till sommaren, den kommer alltså bli såpass försenad =/ Kan någon kanske som också hört detta bekräfta? an

4. boe

boe Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Kan gissa att i Juni får vi reda på att det är Juli som gäller o.s.v o.s.v....
    De är ju rätt smart på HTC för man blir ju sugen på en N1 eller en desire.
    Har ingen brådska att uppdatera men är ju fel att de på supporten säger slutet av April och sen Juni. Jaja vi börjar väl bli vana vid detta nu.

5. Norpan111

Mottagna gillanden:
    43

MINA ENHETER

Blir inte sugen på varken N1 eller en desire då jag inte vill sitta och vänta på en uppdatering tills jag firar jul på ålderdomshemmet

Last edited: 21 apr 2010
  6. Thiesen

Thiesen Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    26

MINA ENHETER

Jag har en Hero och jag älskar den.

Men jag har pillat på polarens Samsung Galaxy i7500 som har AMOLED-skärm... då blev Thiesen blev kär i AMOLED-tekniken.... :-)

Desire har AMOLED-teknik, den har optisk "trackball", den har Sense, den har 2.1.. dvs den har ALLT det jag vill ha... den enda nackdelen är att den är tillverkad av HTC. Jag skulle på stående fot lätt köpa mig en Desire utan att tveka. Bara det att gör jag det så accepterar jag ju indirekt att HTC sviker sina Hero-kunder.

Vad jag vill ha av ett företag är att dom ska vara service-minded och veta hur man behandlar sina kunder. Detta har HTC inte den blekaste aning om.

SKÄRPNING HTC!!!

7. Hojte

Hojte Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

Jo samsung släppte till spican (dock inte galaxyn ?) och motorola till droid (dock från 2.0 till 2.1)

8. Norpan111

Mottagna gillanden:
    43

MINA ENHETER

Är det så mycket att fixa för att 2.1-sense ska rulla på en hero så den blir så grymt försenad?

9. Farmfield

Mottagna gillanden:
    54

MINA ENHETER

Sett till hur länge hemmakokarna släppt 2.1-ROM'ar till Hero - nej, det kan det inte vara. Det måste alltså finnas andra skäl - förmodligen marknadsmässiga. Och med det så visar HTC att dom prioriterar nya kunder framför att göra gamla kunder nöjda.

Fast å andra sidan undrar man, hur många av Hero-köparna vet ens om det här med uppdateringar, att dom köpt en tfn med Android 1.5 och att det kommer en uppdatering o.s.v... Vi som gnäller här i tråden kan väl inte ens motsvara 1% av köparna dessvärre...

10. Norpan111

Mottagna gillanden:
    43

MINA ENHETER

Farmfield, är elelinux's legendary snabbare/stabiliare än hans nexus? Eller är det bara så att du råkar köra den just nu ? Jag sitter fortfarande på 1.5 då ingen av 2.1 romarna ens kommit i närheten av tex mcr 3.2 i snabbhet osv

11. Farmfield

Mottagna gillanden:
    54

MINA ENHETER

@Norpan111

Jag kör faktiskt Villain's CDMA-version nu, har missat att ändra, men har en testrom från Elelinux som skall in ikväll och se hur den tuggar på.

Jag uppfattar CDMA-ROM'arna som snabbare än någon Eris- eller Legendary-baserad ROM men förstår att andra inte uppfattar det så alls... Så det verkar skilja mellan Hero och Hero lustigt nog...

12. Norpan111

Mottagna gillanden:
    43

MINA ENHETER

@Farmfield alla 2.1 romarna jag testat känns som att fläska in vista på en gammal 486:a :(
    Vilken av elelinux va byggd på en cdma? om det nu fanns en sådan. Får bli att testa en sådan isåfall

13. boe

boe Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Jag tror att han har döpt den till Hero test och finns att ladda ner i Villain 5.2-tråden.

14. ErikHTC

ErikHTC Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    149
    Telefon:
    Galaxy Z Fold3 5g 256gb

MINA ENHETER

Telefon:
    Galaxy Z Fold3 5g 256gb
    Telefon 2:
    Galaxy Fold 512 gb
    Telefon 3:
    Galaxy S9+
    Du bör kolla tider och sånt på inläggen ;)

Dock är det inte officiellt eftersom vi inte hört detta direkt från htc, själv så drog jag iväg ett mail nu och fråga om detta var sant.

EDIT: Läste alla inlägg nu,.....FAN I HELVETES JÄLVA SKIT!

15. Farmfield

Mottagna gillanden:
    54

MINA ENHETER

Nä, så illa som Vista är inget Linux-baserat OS oavsett hårdvara, nu skall du inte ta i ifrån tårna, hehe... ;)

Men, som jag sagt tidigare, det verkar som folk upplever det här med hastighet o.s.v. väldigt olika på olika enheter... Jag personligen verkar ha haft tur med flertalet då som jag uppfattat som lika snabba eller snabbare än MoDaCo-ROM'arna...

16. Androidnisse

Androidnisse Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Never htc again och inte samsung heller så vad finns det med android? :)

17. Hojte

Hojte Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

motorola, lg, SE och acer ;)

18. Norpan111

Mottagna gillanden:
    43

MINA ENHETER

Alltså egentligen skiter jag i just hastigheten sålänge det sköts med ett skönt "flyt" så det behöver ju inte blixtra om den :)

19. vovvenballoo

vovvenballoo Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Sorry.

Jag fick detta svar på min fråga om när vi får en uppdatering till våran hjälte.

Hej Peter

Tack för att du kontaktar HTC.
    Uppgraderingen till 2.1 för HTC Hero beräknas att ges ut någon gång i juni.
    Detta kommer då ske OTA, over the air - du kommer alltså få ett meddelande till din telefon som frågar dig om du vill ladda ner den nyaste uppgraderingen till din telefon eller inte.

Om du har några fler frågor, tveka inte att kontakta oss!
    Mvh Evelina
    HTC

/peter

20. wmb

wmb Android Veteran Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    2 627
    Operatör:
    Halebop

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop