Spekulationer om uppdateringar till HTC Hero

Diskussion i 'Hero' startad av kosmiq, 11 nov 2009.

1. Farmfield

Farmfield Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    54

MINA ENHETER

LOL

Men om HTC nu skulle meddela att dom skjuter upp uppdateringen för att satsa på en uppdatering till 2.2 istället, det hade ju blivit en klassiker av rang... :sealed: :D

2. liseldisel

liseldisel Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

WORD!

3. elwis4

elwis4 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Någon som har en kvalicerad gissning på när i Juni den kan komma??

4. avindal

avindal Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

Japp. Förmodligen inte i början utan i slutet. Fast min gissning är att de förmodligen skjuter på det till juli eller augusti.

5. elwis4

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tror oxå de.. Inte för de spelar någon roll för mig längre. Mitt jobb drar in alla google-telefoner. Alla här ska köra Windows-mobiler i fortsättningen så förmodlgen har jag inte min Hero speciellt länge till :cry:

6. appel

appel Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    123

MINA ENHETER

Stackare. :(

7. avindal

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

oookayyy.... av vilken anledning? Exchange Remote wipe funkar med Froyo...

8. elwis4

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Beror på en rad olika orsaker som jag har förstått det. Är inte helt insatt i det hela. men lite vet jag i alla fall

* Vi har ett nära samarbete med Microsoft och policyn säger för närvarande att allt ska vara microsoftprodukter.
    * Exchange har väl en liten del i det hela. Jag tycker att de funkar hyfsat men det är lite som saknas, bland annat företagskatalogen
    * Office Communicator funkar inte med android
    * Det har egentilgen hela tiden vart sagt att det ska vara winmo-lurar men så köptes det in x antal Heros, varav jag lyckade lägga vantarna på en, men nu är det köpstopp när det gäller android så Froyo lär väl inte bli aktuellt, tror inte den kommer till Hero.

Sen är det säkert fler orsaker som ligger bakom men vad det är vet jag inte.
    Surt i alla fall

9. avindal

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

Trist.

Hursomhelst, back on topic: Vid närmare eftertanke tror jag att HTC *kommer* att släppa 2.1 (eller 2.2) till Hero, under förutsättning att konkurrenterna också uppdaterar sina konkurrerande modeller!

Fast 2.1/2.2 blir nog sista officiella till Hero, sedan når den nog End of Life.

10. fregor

fregor Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

2.1 kommer nog i Juni, enl ryska HTC Twitter så är dom inne på slutfasen av utvecklingen. Tror nog dessvärre 2.1 är "end-of-life" för HTC Hero.
    Hoppas även på att Magic får 2.1 i samma veva.

Twitter (översatt)
    http://bit.ly/cmcNdi

Last edited: 27 maj 2010
  11. aikelo

aikelo Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    334

MINA ENHETER

Är det samma ryska htc twitter som lovade 2.1 den 1 april

12. fregor

fregor Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Har inte hört något om 1. april från dom nej. Dom har däremot pratat om 16'april och erkände efteråt att den blev framskjuten till Juni.

13. backspace

backspace Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    39
    Telefon:
    Google Pixel 4a

MINA ENHETER

Telefon:
    Google Pixel 4a
    Tror inte man ska lyssna på någon person som jobbar för HTC såvida det inte är herr Cher Wang eller någon av de andra huvudpersonerna inom HTC.
    Var det inte någon brud högt upp inom svenska HTC som sa att vi skulle få full åtkomst till Market i september eller oktober -09?

14. Farmfield

Mottagna gillanden:
    54

MINA ENHETER

Google sa väl på I/O-konferensen att Magic skulle få 2.2, nån spekulerade i att det berodde på att Macic var utvecklingstelefonen för Android hos Google... Och HTC behöver inte bry sig om Magic eftersom den är Vanilla - fast helt plötsligt kom jag på att HTC väl släppte en Sense-uppdatering till den, men det behöver ju inte betyda att Google inte släpper en 2.2-vanilla till den...

http://feber.se/android/art/179596/nexus_one_droid_och_magic_frst/

15. fregor

fregor Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Google släpper 2.2 till "sina" Google brandade Magics med "vanilla" ui't. HTC släpper nog inga versioner längre utan Sense. Förhoppningsvis så kommer nog 2.1 till vanliga HTC märkta Magics (med Sense). Tvivlar starkt på att dom kommer med en 2.2.

Rogers i Canada bekräftar att HTC kommer med en 2.1 för test i slutet av Juni.

Men nu var det Hero det handlade om ;-)

16. Farmfield

Mottagna gillanden:
    54

MINA ENHETER

Men Google-brandade Magic's har ju/väl sålts här också? Är nästintill säker på att jag sett såna i butik...

Och oavsett vilket så kommer det med största säkerhet släppas en 2.2 till GSM-Magic då eftersom dom haft utveckling i Europa också, så ett worst case scenario blir ju att smaska in en sån på en magic, det är väl samma lur liksom?

17. fregor

fregor Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Har inte sett nån Google-Magic i butik i Sverige än så länge. De flesta är gråimporterade från Tyskland (Vodafone) eller UK. "3" Var väl dom första som sålde Magic här i Sverige, men det är 32A eller HTC brandade Magics vad jag förstår.

Om 2.2 kommer officiellt till HTC-Magics återstår att se men med HTC välvilja att släppa uppdateringar så tvivlar jag hellre än tror..

Oavsett så ska det väldigt lite till att porta en 2.2 som evt kommer från Google till en "HTC-Magic". Det är bara att hålla ögonen öppna på XDA forumen.

18. Farmfield

Mottagna gillanden:
    54

MINA ENHETER

Jupp, det var väl lite så jag tänkte också...

Ang. att jag sett Google-brandade Magic så kan det ha varit dummies jag sett, men att jag sett sådana i butik är jag som sagt väääldigt säker på - men dom gjorde säkert inte mer än en design på sina dummies så det kan som sagt vara såna jag sett då... :)

19. Nias

Nias Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

För att återgå till 2.1 till Hero.

Har för mig jag läste någonstans att HTC skickar ut sina uppdateringar på fredagar. Någon som vet om det stämmer eller bara rykten?

20. backspace

backspace Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    39
    Telefon:
    Google Pixel 4a

MINA ENHETER

Telefon:
    Google Pixel 4a
    Nias: Vart läste du detta? Ligger inte den sidan på htc.com så kan du nog ignorera ryktet.