Spekulationer om uppdateringar till HTC Hero

Diskussion i 'Hero' startad av kosmiq, 11 nov 2009.

1. robban87

robban87 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Kan mycket väl stämma. Jag jobbar också inom sälj och du liksom jag vet att han lika gärna kan ha rätt för att han ändå är mer insatt än just du och jag. Eller inte men man kan ju aldrig veta.

Det som dock talar för att det kan ligga sanning bakom hans ord är att det där filmades på mässan i Barcelona (MWC 2010) och jag tror inte man skickar vilken idiot som helst till ett "högprofilsevent" som det. Man fattar ju att frågan om 2.1 till Hero kommer ställas i princip hela tiden och då förbereder man således sin personal efter detta, dummare än så är nog inte HTC ;)

2. browneye

browneye Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

Efter tabben med drivarna till TYTN II så har jag faktiskt slutat förvånas över HTC:s dumhet...

3. Farmfield

Farmfield Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    54

MINA ENHETER

HTC har ju bekräftat att 2.1 kommer till Hero och naturligtvis är det 'samma' 2.1 som till deras andra lurar - mest kostnadseffektivt - så enda frågan är då när. Jag tror ju att uppdateringen kommer samtidigt som 2.1-lurarna släpps, alltså i mitten av mars. Sedan kommer naturligtvis den engelska före den nordiska, men det är ju som vanligt bara...

4. t3218980

t3218980 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

2.1 ytterligare försenad...

Precis som Swedroid skriver på sin sida är 2.1 ytterligare försenad, fick detta meddelande då jag var i kontakt med HTC kundtjänst. Den kommer TIDIGAST i mitten av april månad, men även detta verkade väldigt osäkert...
    Snart dags för massuprop!!! 2.0 skulle komma i December, sedan januari, sedan skulle den utgå för att ersättas med 2.1 vilket "tyvärr" innebar att den inte skulle komma förrän i mars.... Nu kommer den alltså tidigast i mitten av april...
    Har tidigare inte övervägt att modifiera min hero men börjar allvarligt fundera på detta nu...

5. D-Droid

D-Droid Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    88

MINA ENHETER

Yep, MoDaCo åkte in för länge sedan och det var räddningen. Annars hade jag nog sålt min hjälte vid det här laget.

6. Nale72

Nale72 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Nu är det väl inte så att HTC officiellt har gått ut med när uppdateringen ska komma, utan det är väl endast spekulationer som gjort gällande att den skulle komma i december, januari etc.? Visst, man kan tycka att uppdateringen skulle ha kommit för länge sedan, men förmodligen är det väl så att de inte fått allt att funka till belåtenhet med Heron ännu och de kommer att vänta med att släppa uppdateringen tills de kan stå för den. Med andra ord kan vi väl inte gärna anklaga dem för att lura oss och att de är försenade så länge de inte fastslagit ett officiellt datum.

Om de hade slängt ut en uppdatering i dec-jan eller nu som inte funkat klockrent hade de med största säkerhet fått skit för det också. Jag väntar hellre på något som fungerar än att de lanserar något halvdant för att tysta mobben...

7. Me.B

Me.B Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Instämmer med föregående talare. För de som bara vill ha en fungerande telefon är det bättre dom gör det ordentligt innan dom rellar det, och för dom som är mer insatt får roota och slänga in nån av eris leak(som så passande dök upp) romarna som för övrigt funkar riktigt fint :)

8. boe

boe Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Jag bryr mig faktiskt inte längre när den officiella uppdateringen kommer. Finns så många bra romar att leka med ändå och de nya eris som dyker upp nu är riktigt stabila. Den officiella kommer säkert dröja betydligt längre än April tror jag.

9. wmb

wmb Android Veteran Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    2 627
    Operatör:
    Halebop

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    håller med fullständigt. Har slutat bry mig och installerar alla roliga uppdaterade rommar om jag vill ha något nytt

10. Farmfield

Farmfield Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    54

MINA ENHETER

Jag kör BeHero 1.2.6 på min lur nu och den är grymt stabil och ofattbart snabb - typ dubbelt upp mot en omoddad Hero tror jag. Enda nackdelen är ett fåtal buggar runt streaming video, mms och Opel GL, typ att Google Earth inte funkar. Men jag skiter i det nu för luren är som en dröm i allt annat... Go Behnaam!

11. boe

boe Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

kan bara instämma

12. Leffep

Leffep Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Äntligen ett vettigt svar
    Jag kör med villainrom 3.3 tills HTC ger ut sin 2.1 rom (när den än kommer)

13. Benji

Benji Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ja, i det avseendet är det skönt att dom inte gör som microsoft och släpper operativ som inte ens funkar. Tack för det HTC!

14. bena

bena Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Det har du fn i mig mycket rätt, eftersom Legend finns i butikerna nu i slutet av mars så kommer 2.1 oxå därefter i April är det sagt iaf.

15. bena

bena Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Men tror du att man kan uppgradera då med original romen jag kör med behero 1.3.2 mycket bra rom men ändå tja ORIGINAL.

16. Jontew

Jontew Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Såg vad ni skrev om 2.1. Min Hero strular lite och jag får ingen ordning på det. Kontaktade HTC:s support och de svarade så här igår:

"Ok, det låter som nått gått snett i mjukvaran, det bästa råd jag kan ge då är att vänta i en knapp månad då uppdateringen till Android 2.1 kommer att komma till Hero och se om det löser sig då. Vänliga hälsningar, Björn D HTC"

17. mauswe

mauswe Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

En knapp månad... Det låter inte som i början av nästa månad det :P

18. ostberg71

ostberg71 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej, är en ny android användare (Hero) och är mycket nöjd... Undrar vad det egentliga skälet är för uppgradering till 2.1, eller rättare sagt vad blir bättre?
    Det jag själv önskar är tex snabbare respons vid knapptryckningar. Och gärna battreritid.:)

19. Roq

Roq Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    23

MINA ENHETER

Skulle bara snabbt vilja fråga hur det fungerar med uppdateringen om man har en utländsk Hero. Det var ju en del folk som likt jag köpte sin Hero i England och det var ju lite problem med den första uppdateringen som kom. Supportsidan accepterade ju inte ens telefon-id (eller vad det heter) så man fick ju trixa lite.

Frågan är då om man bara kan få tag i den nya romen 2.1 Eclair på något sätt, bara lägga in den på telefonen och sedan ha allting på svenska och bara köra på?

20. dalailama

dalailama Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Funderar på att roota snart också.. pinsamt dåligt av HTC.. (precis som jag tidigare skrivit i tråden)