Spekulationer om uppdateringar till HTC Hero

Diskussion i 'Hero' startad av kosmiq, 11 nov 2009.

1. Doomdancer

Doomdancer Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

2. mauswe

mauswe Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Det var den konstigaste förklaringen jag hört på varför uppdateringen dröjer :D

3. ergoforcen

ergoforcen Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Det var natuligtvis på skoj och med glimten i ögat som jag ville visa en annan sida med kanske ett strå av sanning i.

4. Humanoid

Humanoid Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Gör man bort sig om man godtar uppdateringen när den kommer, istället för att roota den?

Jag tänker på om det senare kommer en massa apps för android 2,2 som inte passar med 2,1:an? Eller funkar inte de på custom roms heller?

För det lär ju inte komma några fler uppdateringar till heron efter denna...

5. Hojte

Hojte Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

apparna kommer nog funka på 2.2 custom roms, eftersom apps som är bara för 2.1 funkar på customs. så jag tycker nog att man "gör bort sig" om man inte rootar för som sagt så kommer det nog ingen mer uppdatering :(

6. Humanoid

Humanoid Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Ok! Dåså. Behövde något starkt skäl till att roota, och det om något är ju det.
    Ska se till att roota min då, men det verkar lite invecklat...

När 2.1 uppdateringen kommer, tror ni det kommer stabilare custom roms då, byggda på den skandinaviska?

7. alioooop

alioooop Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

NU BÖRJAR JAG BLI SÅ SJUKT LESS PÅ ALLA HATERS!!!

Blir så jävla less på folk som tror dom vet allt men egentligen inte har en aning om hur företag funkar...

Apple kör på en modell som ska passa alla vilket inte är det lättaste och just därför kan inte folk som vill ha budgetmodeller inte köpa den. Apple släpper en mobil per år och detta innebär att dom nu har 4 generationers iphone när årets modell släpps, dom har samma mappning av knappar mellan alla modeller och detta innebär att det är väldigt lite att göra för att få sina uppdateringar att passa alla modeller, enda frågan är om de äldre modellerna klarar uppdateringen prestandamässigt! iphone lever på apple och just därför den blivit så gudförklarad, visst misstolka mig ej, iphone är en riktigt bra pryl men skulle samsung släppa den så skulle den absolut inte blivit lika stor!!

HTC kör på att dom vill släppa modeller för alla smaker, stora, små, budget, dyrgripar osv osv. de släpper ett tiotal modeller per år och detta innebär att de ska hålla en jävla massa olika modeller uppdaterade för att ALLA ska bli nöjda så man kan inte som köpare förvänta sig att HTC ska släppa uppdateringar till alla deras modeller så fort det kommer en ny androidversion eller windows mobile version för den delen! är sjukligt mkt jobb att anpassa operativet för alla mobiler och om de ska kunna vidareutveckla mobilerna hårdvarumässigt lika bra som de gjort kan de inte satsa så mkt mer på uppdateringar! HTC hero för den delen är ca ett år gammal och de har släppt en hel del sen dess! jämför du hjälten med andra 1.5 mobiler så är den i stort sett lika bra som en 2.1a men alla är för giriga för att inse det!

jag säger inte vilket sätt som jag själv anser är bättre men säger däremot att jag tycker folk som är sura för att de inte har den nyaste HTCmobilen som är störst och bäst och allt ska ta och tänka innan de skriver något så kritiskt när man inte vet hur arbetsmarknaden funkar!!

tyck vad ni vill om denna kommentar, hata mig för den eller håll med mig men hur som helst så borde ni tänka och ta reda på mer innan ni säger att HTC är idioter som inte släpper denna uppdatering... ni borde fan vara glada över att dom ens vill släppa uppdateringen!!

8. Skywriter

Skywriter Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    142

MINA ENHETER

Med största sannolikhet kommer det snart finnas custom ROMs som är stabilare än den som HTC kommer släppa.

Jämför man HTC's 2.73 med MCR 3.2 så inser man vad ROMkokarna kan göra. HTC slutade utveckla 2.73 när den släpptes medan Paul på MoDaCo fortsatte förbättra den i ett halvår till. Ganska snart efter (eller kanske innan tom) HTC släpper sin nya ROM kommer det finnas custom ROMs som är bättre än den officiella :)

9. Ebbotify

Ebbotify Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag sällar mig till skaran av de som tröttnade på att vänta och tog mod till mig för att flasha in en Customrom istället.. Så nu sitter jag o väntar på att Sens Hero skall starta upp..

:)

10. JkJ076

JkJ076 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    90
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7
    ROM:
    Orginal
    *apploderar*

Kunde inte sagt det bättre själv...
    Men varför inte låta småglinen gnälla som de gnällr***r de är....
    De vet ju redan allt och kan givet vis allt också vad som gäller att driva ett företag med stor framgång....

Min ända tanke är varför de inte redan har gjort den ultimata mobilen med det utimata OS....

Med tanke på att som jag skrev ovan.... De är ju redan full-lärda med hur man driver ett företag....
    Det är ju så lätt att bara rulla ut uppdateringar...... :D

11. kosmiq

kosmiq Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Nu tar vi det lite lugnt med spekulationerna om vad andra kan eller inte kan. Onödiga kommentarer om gnällrövar, ålder, vilka som kan vad eller annat som absolut inte har med uppdateringar till HTC Hero att göra.

Diskutera däremot gärna alternativ till den officiella uppdateringen, framtida uppdateringar etc.

Ni har blivit varnade, håll det rent och snyggt nu!

12. mauswe

mauswe Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

håller med dig på det mesta. men jag tror inte dom flesta är missnöjda med att uppdateringen dröjer. utan folk är missnöjda med hur HTC kommunicerar med Sina kunder. om dom hade sagt första augusti och hållit sig till det hade vi sluppit väldigt mycket negativa känslor.

13. alioooop

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

jag anser inte htc gjort fel, visst tror säkert dom sagt fel en gång o då erkänt att de gjort fel men 90% av alla rykten har nog just varit rykten och folk som hittat på för att få hela världen att reagera!!!

14. alioooop

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

skönt att det finns folk som håller med mig!! joo visst men anledningen till att dom inte kan göra en ultimat tele är för att dom vill sälja mobiler för alla typer av människor och det finns ingen mobil som passar de som vill ha advancerade och de som vill ha enkla och alla har olika smak på utseende osv så personligen anser jag att de gör sitt bästa! htc har alltid varit det företaget som släppt de enda fungerande windows mobilerna o nu gör dom även de bästa androidmobilerna så en applåd till htc :)

15. alioooop

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

ska inte fortsätta klaga på delar av folket här men har följt denna tråd länge nu och där i slutet så blev jag som bara less :)

16. Skywriter

Skywriter Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    142

MINA ENHETER

Problemet är att HTC inte har kommit med klara besked och det har gett upphov till alla dessa rykten. Hade HTC från början sagt att uppdateringen kommer i slutet på juni (om den nu kommer då) så hade man kunnat undvika mycket irritation hos kunderna. Det är bara att titta på den här tråden som har funnits i över 7 månader och har över 1000 inlägg så förstår man att folk vill ha besked.

HTC verkar inte tycka att det är viktigt att hålla kunderna informerade om produkternas livscykel så när man köper en telefon från HTC så är det ett lotteri om den kommer att uppdateras eller ej. De gör fortfarande samma sak när de säger att de flesta telefoner som släpps under 2010 kommer att få FroYo men förutom 4 modeller så väljer de att inte berätta vilka som får uppdateringen. Det här är felet som HTC gör och det leder till rykten och irritation.

Idealt hade HTC redan vid lansering berättat om hur länge en telefon kommer att uppdateras eller om den inte kommer att få nån uppdatering alls. Då får kunderna ett val och jag tror att även modeller som inte ska uppdateras kan sälja bra för många kunder bryr sig inte. Att göra som nu och låta kunderna gissa kan knappast vara den bästa lösningen.

17. Farmfield

Farmfield Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    54

MINA ENHETER

Det är av anledningen som Skywriter skriver ovan som det inte blir nån HTC igen för mig... Visst, Desire m.fl. lurar har najs mjukvara men aldrig att jag shoppar en lur där jag aldrig kommer kunna vara säker på om (eller när) den uppdateras...

Asså, det är illa när Apple (med iPhone) är det pålitliga företaget liksom, hehe... ;)

18. ergoforcen

ergoforcen Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Tack Skywriter,mitt i prick.Kul att se att några här vet vad det handlar om .

19. Pelleponken

Pelleponken Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Jag tycker du har fel. Ett företag är aldrig bättre än sin senaste prestation. Så är det bara. Är jag inte nöjd med hur ett företag skött en viss sak så går vidare till nån annan och ser om dom kan lösa det bättre. Ett företag kan inte längre leva på gamla meriter. Du har dock rätt i att HTC är ett företag som vill ha en bred produktportfölj och därmed måste man ha vansinniga resurser för att hålla jämna steg med kundernas önskemål, men det är ändå kundernas önskemål som gäller i slutändan. Vad jag som kund har för förväntningar på ett företag är helt och hållet MIN åsikt, vare sig den är rätt eller fel, sen är det upp till företaget att agera utifrån vad den stora massan tycker. Förstår man inte det så är man fel ute, för det är SÅ "arbetsmarknaden" (antar att du egentligen menar marknaden) fungerar.

Jag antar att det är nu DU börjar hata mig. Men jag är van vid sånt, för jag är van vid att ha rätt...

20. Cherokee

Cherokee Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    106

MINA ENHETER

Många spekulationer om nästa uppdatering här. Kanske dags att starta en ny tråd om "Hur HTC sköter kundkontakten med sina miss/nöjda kunder!" :D