Spekulationer om uppdateringar till HTC Hero

Diskussion i 'Hero' startad av kosmiq, 11 nov 2009.

1. Varazir

Varazir Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    54
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 5

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 5
    Info:
    Nova launcher
    .93 (EU) .94 (Nordic) .95 (Grekland/irland) är samma patch bara olika regioner.
    Jag har .93 på min Hjälte som jag köpte i en Telia butik.

2. gibbon

gibbon Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Min brittiska hjälte har build number 1.76.405.6 (uppdaterade aldrig till 1.6), betyder det att jag måste uppdatera för att få den förberedande OTA-uppdateringen för att sen få den riktiga uppdateringen? HTC...

Och igen, brittisk hjälte! Ställer det till med några som hellst problem?

3. Thiesen

Thiesen Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    26

MINA ENHETER

Ja, du behöver dra ner uppdateringen till 2.73.405.5 som finns på HTC's europeiska supportsida för att öht få nån OTA.

Och du har en obrandad Hero dessutom. Samt 1.6 finns inte till Heron.

4. zealotry

zealotry Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Går den uppdateringen till 2.73.405.5 att lägga in på min hong kong lur med build 2.73.721.9? Skulle det göra så jag får OTA updaten sen?

5. caiman

caiman Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Vet ej, men jag vet att 405 i 2.73.405.5 betyder att det är en obrandad lur och eftersom du inte har 405 i din build så är det antagligen en hon-kong/kina-brandad lur du har...kanske ställer till det.

Men om du redan har 2.73.xxx.x så finns ju ingen anledning. 2.73 är ROM-versionen, 405 (eller i ditt fall 721) brandingen och sista siffran är bara kompileringen.

6. Thiesen

Thiesen Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    26

MINA ENHETER

Nej det gör det inte. Kolla på buildnumret, 2.73.xxx.93 där xxx är operatörsnumret. 405 anger en obrandad och olåst Hero. 2.73 är aktuell firmware version (INTE nödvändigtvis Android version (Android 2.1 kommer troligen få 3.3x som buildnummer det fick den iaf på den taiwanesiska versionen))

7. gibbon

gibbon Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tydligen måste telefonen vara ansluten till HTC Sync när man kör uppdaterings-programmet.. Då vore det ju bra om uppdaterings-programmet inte bryter anslutningen och blockar HTC Sync från att ansluta igen! Howto fix? Funkar inte med Windows 7 helt enkelt?

Also:

Check the following:
    1. The Android phone is connected to the USB cable.
    2. The USB cable is connected to the PC.

-.-

8. pldroid

pldroid Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

9. mauswe

mauswe Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

29:e juni låter rimligt. Det var nog det datum HTC tänkte på när de sa "i början av juni" :-)

10. klotnils

klotnils Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Får exakt samma fel.
    ERROR [170]
    så j'vla fail

11. mauswe

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Detta står det i en av kommentarerna:

Det är översatt av google translate från franska till engelska. Men Det verkar ju lovande, franska eller svenska. Borde inte vara någon skillnad eller`?

12. pldroid

pldroid Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Man tycker ju inte det, men med tanke på att deras första kommer den 25:e och det är bara fyra dagar till den andra så tycker man ju att den andra här i Sverige borde komma efter fyra dagar här med.. dvs. imorgon? ;)

13. mauswe

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Kom ihåg att de som fått den har flyttat fram datumet? Eller har även ickenördar fått uppdateringen också? Isåfall kanske du har rätt... Imorgon :innocent::innocent:

14. Pryltokig

Pryltokig Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    141

MINA ENHETER

Hmm...jag har hela tiden trott på den 25:e, men då krockar det med den förberedande uppdateringen i Frankrike (vilket skulle kunna göra att det blev överbelastning på HTCs servrar), så det kanske ligger nåt i att den kan komma ut nu i dagarna...

Jag har läst om några som hade is i magen och inte ändrade datumet, och ändå fick uppdateringen i fredags, så kanske...hoppas, hoppas! :)

15. ergoforcen

ergoforcen Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Intresant tycker jag är infot att om du inte tackar ja till första förfrågan,utan svarar "senare" för att du till ex inte hat din telefon på wi-fi eller ej sparat alla data SÅ KAN DU FÅ VÄNTA FLERA DAGAR innan nästa möjlighet kommer.
    Därför har man tydligen i Frankrike talat om i förväg för sina kunder exakt när uppdateringarna kommer för att kunderna ska kunna förbereda sig och inte missa sin uppdatering (Jag tror det kallas kundservice)
    HTC i Norden vet natuligtvis nu exakt när uppgraderingen kommer men vill hålla den hemlig för oss kunder för att försvåra (helt i onödan troligtvis) våran möjlighet att kunna förbereda oss .
    Detta är helt i HTC's Svenska taktik, och tråkigt nog gör det mig tveksam till om det blir en HTC nästa gång.(Jag tycker oerhört illa om företag som blir så självgoda att dom distanserar sig från sina kunder)
    Jag behöver inte stå idag med mössan under armen och bocka djupt till överheten det finns många aktörer ute som välkommnar mig med öppna armar

Last edited: 22 jun 2010
  16. Olsman

Olsman Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Är det inte det som är grejen med hela "Check for updates now"-funktionen som kom med den förberedande OTA:n? Och borde inte det funka igen att ändra datumet i mobilen så den kollar igen? Känns lite väl avancerat att HTC:s server håller koll på vilka som väljer att vänta, borde ju snarare lagras i telefonen...

17. Mighty

Mighty Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

samma här...

18. Pryltokig

Mottagna gillanden:
    141

MINA ENHETER

Nä alltså, det måste vara den första förberedande uppdateringen som man måste tacka ja till (annars får man vänta flera dagar på nästa förfrågan), som du skriver har man ju sedan en meny där man kan leta efter uppdateringar manuellt. Missar man att ladda ner den, så är det ju bara att leta igen, om jag förstår det hela rätt.

19. ergoforcen

ergoforcen Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Ok,det är mitt medelhavs temprament ,skriv -tänk sen .Men det tar inte bort att vi som konsumenter hålls i blindo av HTC Nordic ,vilket skapar denna tråd OSV,och att man i Frankrike gort så gott man kunnat för att informera sina andvändare

20. Pryltokig

Mottagna gillanden:
    141

MINA ENHETER

Äh, jag tror inte att de medvetet undanhåller information från oss, jag tror snarare att de är bara är noga med att inte inge några falska förhoppningar... Egentligen säger ju Nordiska HTC samma som franska; alltså att 2.1 kommer runt slutet av juni. Jag vet att vi alla är grymt otåliga (inklusive mig själv), men nu handlar det bara om dagar, vi får ha tålamod! :)