Spekulationer om uppdateringar till HTC Hero

Diskussion i 'Hero' startad av kosmiq, 11 nov 2009.

1. jishi

jishi Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    51

MINA ENHETER

Tillägg för alla er som verkar tro att "ändra datumet" var något magiskt sett att få uppdateringen i "förtid".

Anledningen till att ni fick uppdateringen när ni skruvade fram tiden är ju självklart för att ni triggar telefonens "kolla efter uppdateringar" funktion genom att ställa fram tiden. Förmodligen är den inställd på att kolla var 7:e dag eller dylikt, så sålänge uppdateringen fanns tillgänglig så skulle folk få den så fort telefonen själv inser att det var dags att kolla efter uppdateringar.

Detta "trick" blir således helt meningslöst när det nu finns en manuell "kolla efter uppdateringar"-funktion i telefonen.

Därmed så "släppte" de uppdateringen i samma studn som nyheten skrevs på deras hemsida, vilket då var den 18:e om jag inte minns fel.

2. Farmfield

Farmfield Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    54

MINA ENHETER

OT/ Så Apple fick ut uppdateringen till iOS 4 innan HTC fick ut 2.1 till Hero - lite som jag anade... Undrar när Desire-ägarna får 2.2... juni 2011..? /OT

3. mauswe

mauswe Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Har också tänkt så... Men vi vill ju kanske se våra HTC telefoner och främst våran lilla hero som en iphonedödare... Men Apple har ett Os att hålla reda på, och tre modeller mer eller mindre. HTC har ju betydligt fler än så, och tydligen mer eller mindre ett "sense" till varje modell att hålla reda på... Vilket inte är bra på nått sätt men. Tror det ligger hundra gånger högre på Apples lista att få ut ett nytt Os till deras bäst säljande produkt. Snarare än för HTC att få ut en uppdatering till en gammal telefon...

4. Olsman

Olsman Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Det tror jag nog de flesta (som hänger på Swedroid) förstått.
    ergoforcen reagerade på att folk skulle kunna tvingas vänta flera dagar om de inte accepterade OTA:n direkt. Jag förklarade då helt enkelt att man kan "kringå" telefonens automatiska cykel att kolla efter uppdateringar genom att ändra fram datumet, eller helt enkelt använda den manuella funktionen som kom med den förberedande OTA:n.

5. jishi

jishi Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    51

MINA ENHETER

Well, jag hoppas det, men har inte fått den uppfattningen alla gånger. Tänkte bara förtydliga för de som mot förmodan inte hade förstått det.

Angående OT och iOS 4, så kan man ju faktiskt försvara HTC att de släppte senast en uppdatering i september förra året, och senast Apple släppte en uppdatering var väl förra året? Iaf för IPhone OS 3 (dock har det väl kommit minor-uppdateringar och buggfixar).

Hursomhelst så känner jag personligen att 2.1 updaten från 1.5 bjuder på mer godsaker än den efterlängtade iOS 4, blåtandsheadset, hallå?

6. gripen

gripen Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    78
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    Info:
    Nova Prime
    Telefon 2:
    One Plus 6
    Övrigt:
    Chromecast (Gen 1 & 3)
    Jobs-slavarna på Feber verkar inte vara så begeistrade av sin nya uppdatering efter vad jag läst hittills. Visst, ett par läste jag som tyckte att det var ju bra att inte min iPhone inte fick den och den funktionen iom uppdateringen. Nu fick jag ju en morot att köpa nytt ju... Bra Apple. Den mentaliteten tror jag inte det blir här om det visar sig att nån funktion är borttagen från Desire/Legend 2.1:an när den dimper ner... ;)

7. wmb

wmb Android Veteran Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    2 623
    Operatör:
    Halebop

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    nu skiter jag i att man kanske inte kan roota efter uppdatering.

In med 1.5 igen, för jag har inte tid att tweaka å leka i sommar. Sitter på typ 0.2mbit mobilt bredband, och pallar inte

8. elwis4

elwis4 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

25:e imorgon... Är det dagen med stort D???

9. mrgoffe

mrgoffe Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Klart det är Det är ju midsommar imorogn ;)

10. wmb

wmb Android Veteran Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    2 623
    Operatör:
    Halebop

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    jag klarade mig med orginal i 5 min, sen åkte nandroid in igen med föregående

11. Pryltokig

Pryltokig Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    141

MINA ENHETER

Det KAN det vara! Det är väl i och för sig jag som startar "ryktet" om om fredagen den 25:e, så ni får inte ta det som en sanning... :) Jag tycker bara att det skulle vara rätt lagom nu en vecka efter den förberedande uppdateringen, plus att deras uppdateringar brukar komma på fredagar... Men det KAN ju lika gärna dröja upp till 2 veckor till... :( Vill ha 2.1 nu!!

12. mauswe

mauswe Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Ska bli spännande att se nu... Jag tror inte uppdateringen kommer komma i Juni... Om man är skeptisk och inte tror på fredag och räknar bort helgen så har de bara tre dagar på sig att fixa ut den... Men men. Jag hoppas....:)

13. Im4n00b

Im4n00b Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har inte förstått än vad 2.1 har som inte 1.5 har? Förstår ju att de kommer förbättras men vad är det som kommer förbättras och vad blir nytt?

Förutom nya apps då ;)

14. Thiesen

Thiesen Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    26

MINA ENHETER

Och bara för att jävlas så släpps säkert uppdateringen just när man är som mest packad och har supit bort telefonen... bara för att lixom...

15. Gustav_H78

Gustav_H78 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

En hel del saker fungerar som inte finns i 1.5, som tex fullt utbyggd bluetooth. Idag är det en rad saker som inte går att göra med 1.5 som funkat med de flesta lurar de senaste 5 åren. 1.5 ROM'en funkar ju att ringa med, men har en del brister.

16. Leffep

Leffep Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har idag gått tillbaka till: Hero_RUU_Hero_HTC_WWE_2.73.405.6_R_WWE_release_signed_NoDriver.exe
    + OTA uppgraderingen från HTC (kom automatiskt) snabb som vilken "kokad" v2.1 som helst, och stabil! Inte ett problem ännu, och batteriet står på samma nivå timme efter timme.......
    saknar inte rooten alls.
    Suveränt !!

17. jishi

jishi Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    51

MINA ENHETER

Är det bara jag som noterat att 6_R-firmwaren verkar vara nedplockad från deras support-sidor?

18. Thiesen

Thiesen Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    26

MINA ENHETER

Kollade nu när jag läste ditt inlägg och jag kunde då inte hitta *6_r'an vare sig på den europeiska supporten eller den svenska...

19. DroidJunkie

DroidJunkie Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3 397

MINA ENHETER

Idag är det sista fredagen i juni. Hoppas att HTC släpper uppdateringen idag!
    Sill & nubbe + 2.1 uppdateringen vore inte fel.

*håller tummarna*

20. Leffep

Leffep Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

HTC uppdateringar brukar finnas redan på morgonen CET, så det verkar kört för idag.
    Men sill o nubbe är däremot tvärsäkert på kommande idag :):)