Gillar ditt svar, förstår poängen. Jag sparar massor av foton i Google Photos som jag egentligen skulle kunna slänga (screenshots m.m), och min motivering är just att "jag orkar inte lägga tid och engagemang" på att gallra, att det är kul att ha ett arkiv om jag någon gång vill hitta tillbaka till något jag har läst om, och att utrymmet alltså är obegränsat. Min invändning mot just telefonsamtal är väl att det är aningen mer integritetskränkande att ha sparat, därför känns det bättre om inspelningarna tas bort efter en tid. Om man nu skulle bli misstänkt för ett brott och polisen tömmer ens digitala filer, eller om Google hackas eller ens konto utsätts för ett intrång, så hade man nog ångrat existensen av ett sådant arkiv om materialet får spridning - även om man inte har något att dölja egentligen. Din metod blev ändå lite lockande, och kanske att jag någon gång i framtiden börjar göra som dig (om jag skaffar en telefon som hanterar inspelning även av mottagarens röst... märkte för övrigt att min Nexus 5X faktiskt spelar in mottagarens röst om jag använder öronsnäcka, det förvånade mig).
Du som använder Google Drive, betalar du alltså pengar för extra utrymme?
En sak jag ångar är att jag bara sparat mina sms från 2014 och framåt.
Du som var tidigt ute med Skvalex, har du dina sms sparade från den tiden också tro?
Last edited: Dec 22, 2017