Nej. När det ringer så anropas Activity.onPause på samma sätt som när användaren lämnar appen på något annat sätt. Ganska vanligt att utvecklare ljuger om detta för att de vill komma åt telefonens imei och vilka man pratar med i telefon. Vi får se vad som händer nu när Google ändrat sin utvecklar ToS och förbjuder att använda imei i reklamsyfte.
Piano tiles: grymt beroendeframkallande musikspel som har gått varmt på min telefon de senaste dagarna. Länk: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.goodgame.mm.pianotiles
Själv lirar jag Simpsons Tapped Out på min mobil. Älskar det fullständigt. Hade ett tag Super Frog på mobilen, men det gjorde sig inte alls. Fungerade bättre i min gamla Amiga500.
Spelar nästan aldrig spel i Play Store för jag tycker att ytterst få titlar är kvalitativa som spel. Jag håller mig till emulatorer och spelar för tillfället Dragon Quest V - Hand of the Heavenly Bride.
För tillfället spelar jag: Jaws Revenge Enjoy Sudoku Geometry Dash Impossible Game - Level Pack Doodle Jump
bara för att nämna några på min surfplatta... Boom beach Clash of clans Caste clash Cloud raiders Clash of lords2 War inc Asphalt 8 Asphalt overdrive Swamp attack Dead trigger2 Dead effect Pinball arcade Hungry shark
klart det är spel det är spel i allra högsta grad. man behöver inte bara sitta i soffan och dricka red bull för att spela vettu