Spica till Sverige i november

Diskussion i 'Galaxy Spica i5700' startad av bjoli, 28 okt 2009.

  1. mbee

    mbee Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 nov 2009
    Inlägg:
    65
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Bilder! Review osv! :)
    Jämför den gärna med andra androider.
     
  2. Mackis

    Mackis Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 nov 2009
    Inlägg:
    23
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Har haft min Samsung Spica sedan lunchtid igår, gillar den skarpt! Är lite ny på Android, men känns som man börjar få grepp om det. Det enda jag inte är riktigt kompis med är skärmen, men det kommer väl.
     
    Last edited: 26 nov 2009
  3. Toneloc

    Toneloc Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 sept 2009
    Inlägg:
    2 060
    Mottagna gillanden:
    309
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 7 PRO

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 7 PRO
    Telefon 2:
    Pixel 6a
    Telefon 3:
    Oneplus Nord CE
    Platta:
    Cube Talk 9X
    Platta 2:
    Motorola xoom
    Har Spica svenska menyer etc?
     
  4. Mackis

    Mackis Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 nov 2009
    Inlägg:
    23
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Japp, allt är på Svenska, mycket smidigt.
     
  5. # brorzan

    # brorzan Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 okt 2009
    Inlägg:
    109
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Några snabba tankar om den i alla fall. Mycket jämförs med Heron jag hade innan.

    1. Batteriet är grymt. Detta i en gren som inte brukar vara Samsungs starkaste. Efter en grundladdning igår så har jag haft den igång, installerat appar och pillat mycket med den. Den har legat över natten, jag körde Spotify i online-läge en bit över en timme samt har ringt och messat på den idag. Resultat? Halva batteriet är kvar ännu.

    2. Touchskärmen är snabb och svarar bra.

    3. Kvalitetskänslan är riktigt bra. Den känns mer gedigen än Hero på något sätt.
     
  6. Frojd

    Frojd Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jul 2009
    Inlägg:
    551
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    :eek:
     
  7. roxul

    roxul Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 nov 2009
    Inlägg:
    24
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    någon som vet hur man får svensk ordlista i spica? har suttit och pillat på den ett tag men lyckas inte, lyckas heller inte att ladda ner en svensk ordlista och tangentbord, det står att den installerats utan problem men det blir ingen skillnad. någon som kan hjälpa mig?
     
  8. sidstyler

    sidstyler Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 nov 2009
    Inlägg:
    95
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Ni som har köpt den vita modellen, fick ni med grön eller vit baksida? Tydligen blev det något fel med telias beställningar så baksidorna på de vita telefonerna är vita när de egentligen ska vara gröna. Han jag snackade med på telia sa att man skulle kunna hämta ett nytt skal för baksidan som är i rätt färg vid ett senare tillfälle.

    Men jag tvivlar på att t.ex usb luckan eller detaljerna kring 3.5mm uttaget kommer att gå att bytas ut, fan jag som gillade den gröna varianten. Ska gå ner imorgon till telia igen och höra hur de tänker lösa det lilla problemet. Ska ha min grön/vita Spica även om jag får vänta lite längre för den.

    Nedanstående videos visar skillnaderna mellan den "riktiga" gröna och den med helvit baksida. Notera USB luckan samt knapparna på sidan.

    http://www.youtube.com/watch?v=3rnCgWpxFIA

    http://www.youtube.com/watch?v=Daiwkrlkq4c
     
    Last edited: 27 nov 2009
  9. # brorzan

    # brorzan Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 okt 2009
    Inlägg:
    109
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Både den vita och den svarta Spican ska levereras med en extra baksida. Den ska vara grön och ha Spotifys logga på.
    Dessa är försenade från Samsung.

    Telefonen är alltså helvit, och man får med ett extra bakstycke. Därför kommer knappar och usb-skyddet att vara vitt ändå.
     
  10. # brorzan

    # brorzan Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 okt 2009
    Inlägg:
    109
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Du måste aktivera det i inställningar/nationella inställningar. Sedan måste du hålla inne fingret länge i en "skrivruta" för att där välja inmatningsmetod med.
     
  11. johsam

    johsam Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 nov 2009
    Inlägg:
    80
    Mottagna gillanden:
    19

    MINA ENHETER

    Jag har samma problem med att få igång svensk ordlista i min spica. Jag har installerat "swedish keyboard" och "swedish dictionary" från "butiken".
    Det svenska tangentbordet fungerar men inte den svenska ordlistan. Någon som har några tips eller vet hur man får ordlistan att fungera?
     
  12. # brorzan

    # brorzan Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 okt 2009
    Inlägg:
    109
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Testa att gå in under Nationella inställningar. Gå ner till Scandinavian Keyboard inställningar. Kryssa i Choose Dictionary. Klicka på Dictionary Language och välj Swedish.
     
  13. sidstyler

    sidstyler Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 nov 2009
    Inlägg:
    95
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Då är en vit Spica inköpt! :) Sitter grymt i handen och är hittills riktigt snabb. Första intrycket är ett bra. Dock sitter jag nu och väntar på att gmail ska synka, verkar ta en jävla tid första gången.
     
  14. mannyb

    mannyb Androidpamp Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    4 304
    Mottagna gillanden:
    760
    Operatör:
    Project Fi
    Telefon:
    Google Pixel 6 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Project Fi
    Telefon:
    Google Pixel 6 Pro
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    Google Pixel 4A
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S7
    ROM:
    Stock
    Det bör inte ta mer än några sekunder, max en minut.

    Om den inte vill ansluta via wifi första gången så testa istället 3G, och tvärtom. När den väl har anslutit en gång så brukar det vara grönt sedan.
     
  15. johsam

    johsam Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 nov 2009
    Inlägg:
    80
    Mottagna gillanden:
    19

    MINA ENHETER

    Tack för ditt snabba svar men Jag har hittar inga inställningar för det svenska tangentbordet, bara ett val för att aktivera det.

    Jag bifogar en bild så ni förstår vad jag menar.


    [​IMG]


    Edit: Jag avinstallerade "swedish keyboard" och installerade "Scandinavian keyboard" och då fungerar det med svensk ordlista i min spica!
     
    Last edited: 29 nov 2009
  16. sidstyler

    sidstyler Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 nov 2009
    Inlägg:
    95
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Är det någon annan som får felmeddelanden med internetanslutningen.

    Då och då dyker den upp en varning med rubriken Dataroaming; "Du har förlorat förbindelsen"

    Roaming är inget jag har aktiverat. Och vad jag har förstått borde man verkligen inte ha det heller då det kan bli dyrt. Värt o gå till telia med problemet tro?
     
  17. # brorzan

    # brorzan Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 okt 2009
    Inlägg:
    109
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Johsam // Ladda ner "Swedish dictionary" från butiken så löser du problemet.

    sidstyler // Jag har varit med om samma sak på andra Samsung. Det verkar som om utvecklarna på Samsung inte har koll på Telias nät och Sweden 3G, dvs det samägda nätet med Tele2. Så fort telefonen går över på det så blinkar det till om roaming, men sedan försvinner det efter ett litet tag igen. Jag gick in och avaktiverade den varningen.
    Då får man själv hålla koll på om man är i något annat lands nät, men det brukar inte vara så svårt. Det brukar sammanfalla med att man släpar på en stor väska, känner ovana dofter och hör folk som pratar lite eller väldigt annorlunda mot vad man är van med. :)
     
  18. sidstyler

    sidstyler Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 nov 2009
    Inlägg:
    95
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jaså på så vis. Du råkar inte veta vart man avaktiverar just det felmeddelandet?
     
  19. svanlund

    svanlund Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jun 2009
    Inlägg:
    226
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag hade samma problem på min HTC Dream innan jag aktiverade roaming. I mitt fall Tele2/Comviq och Sweden 3G.
     
  20. # brorzan

    # brorzan Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 okt 2009
    Inlägg:
    109
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Inställningar/Trådlösa kontroller/Mobila nätverk. Bocka i dataroaming.