Spotify är släppt

Diskussion i 'Applikationer' startad av fredroid, 7 sept 2009.

1. Hellberg

Hellberg Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    52
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google Pixel 7

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google Pixel 7
    Telefon 2:
    Google Pixel 4
    Telefon 3:
    HTC U11
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S4
    Förmodar att du är "henrik" som frågade samma sak i nyhetskommentaren, men jag postar väl mitt svar här med för säkerhets skull. :)

Börja med att ladda hem apk-filen som länkas där till datorn. Koppla sedan in telefonen till datorn med usb och för över apk-filen till minneskortet. Sedan behöver du göra två saker för att kunna installera apk-filen på telefonen. Först och främst måste du ändra inställningarna så den tillåter installation av program som inte kommer ifrån market, detta hittar du under settings, applications, klicka i ”unknown sources” där. Sedan behöver du kunna leta upp filen på minneskortet och installera detta och ett bra verktyg för att kunna göra detta är filhanteraren ASTRO. Denna kan du hitta på Android market, sök på Astro och ladda hem den som heter ”ASTRO File Manager”. Sedan kör du denna, går till katalogen /sdcard och letar upp och klickar på SpotifyAndroid.apk.

2. skepnaden

skepnaden Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Någon som har koll på hur mycket plats låtarna tar up på SD kortet om man vill förlita sig på offline mode? Några ca siffror? 100 låtar = hur många mb t.ex.

Funderar på om det räcker med att jag köper ett 8Gb minneskort till min Hero.

3. Hellberg

Mottagna gillanden:
    52
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google Pixel 7

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google Pixel 7
    Telefon 2:
    Google Pixel 4
    Telefon 3:
    HTC U11
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S4
    Räkna med ca 5 MB/låt, alltså runt 500 MB för 100 låtar. Sen beror det förstås på hur långa låtarna är, 5 MB kan nog sägas stämma för låtar som är runt tre och en halv minut.

4. hgar

hgar Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Grymt! Tack för anvisningen! Hittar dock ingen apk-fil i zip filen. Vad gör jag för fel?

5. Hellberg

Mottagna gillanden:
    52
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google Pixel 7

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google Pixel 7
    Telefon 2:
    Google Pixel 4
    Telefon 3:
    HTC U11
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S4
    En apk-fil är en slags zip-fil egentligen, men med en annan filändelse. Så om den heter zip på slutet har nog din webbläsare döpt om den när du laddade ner den. Så döp om den till .apk istället för .zip på slutet och lägg den på minneskortet så ska det nog funka.

[EDIT] Du kan förresten också, om du har installerat ASTRO, gå till spotify.com-adressen direkt i mobilens webbläsare och ladda hem apk-filen direkt till telefonen och sedan installera den, så behöver du inte ta omvägen via datorn. (Utan ASTRO installerat så tillåter dock inte Android-webbläsaren nerladdning av alla filtyper) [/EDIT]

Last edited: 8 sept 2009