Spotify - diskussion om prismodellen

Diskussion i 'Applikationer' startad av Hund, 7 sept 2009.

1. r0bber

r0bber Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Jepp, det handlar inte om att, iaf jag, absolut vill kunna lyssna gratis i mobilen. Nej, jag vill se alternativa prismodeller... Det som Jake_ föreslog hade vart en ypperlig idé. Endagarspass hade också funkat. Offlinesync kan jag vara utan när jag bara använder det nångång ibland.

Nu råkar man ju kunna få täckna ett abonnemang för 69 kr/mån hos bredbandsbolaget, där börjar det nästan bli intressant. Jag måste nästan säga att det är synd att jag inte använder spotify mer, då hade bara vart att haka på direkt!

2. Christiian

Christiian Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tycker som tidigare, allvarligt tänk efter lite. Ett sådan riktigt bra program som lägger ner tid och miljontals kronor för att vi skall slippa köpa skivor eller ladda ner olagligt. och ni gnäller över ynka 99:- i månaden?!?!

Förstår verkligen varför världen ser ut som den gör. Jag skulle gärna ge dem mer pengar som tack fö en av nutidens bästa uppfinningar!!

3. Lighty

Lighty Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Måste bara fundera. Vad tjänar dom på reklamen? Är de mer inkomst än 99:- per lyssnare och månad?

Borde jue vara de, men har inte en aning vad kostnaden för att annonsera på spotify är, men radioreklam brukar vara relativt dyrt..

De kostar inte direkt 99:- för att lyssna på kommersiell radio. Rix FM osv osv..
    Och de kan man göra i mobilen/bilen/datorn/ osv osv..

Bara en fundering som inte kommit upp på fyra trådsidor..

4. sandos

sandos Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

De får mindre pengar på reklamlyssnare har de sagt.

5. r0bber

r0bber Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Jag tror inte spotify säger nej till donationer så det är väl bara att skänka dem lite mer pengar då! :P

Det är väl klart att 99:- i månaden inte är speciellt mycket pengar om man använder det flitigt, men jag ser ingen poäng med att bara skänka bort pengarna ifall jag inte använder det. Hur mycket pengar skänker du bort till saker som du faktiskt inte får igen i form av nyttjande?

Fortfarande ingen som tycker att man inte ska behöva betala egentligen, bara att det borde finnas alternativa prismodeller... Äh, jag lägger ner nu, det är ju ingen som vill förstå ändå...

6. mannyb

mannyb Androidpamp Moderator

Mottagna gillanden:
    778
    Operatör:
    Google Fi
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro Fold

MINA ENHETER

Operatör:
    Google Fi
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro Fold
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    Google Pixel 8 Pro
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Google Pixel Tab
    ROM:
    Stock
    Alternativa prismodeller är alltid bra, men jag tvivlar på att en reklamfinansierad gratisvariant någonsin kommer löna sig för dem. Eller ja, "någonsin" är kanske att ta i, det är möjligt att de om några år kanske kan gå på ett upp.. men jag tvivlar på att det någonsin kommer löna sig med nuvarande upplägg. De måste nog kasta in betydligt mer och betydligt mer påträngande reklam för att det skall löna sig, och då är det ju frågan om man orkar lyssna.

7. PeterHero

PeterHero Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

En hundring i månaden är prisvärt för storkonsumenten. Men för mig som vill lyssna på nån låt då och då är ett fast pris totalt ointresant.
    Ge mig hellre en reklamfinansierad mobilspotify. Jag överlever de där jinglarna.