Spotify för Android - frågor, buggar och problem

Diskussion i 'Applikationer' startad av mannyb, 8 sept 2009.

1. Cmart

Cmart Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Skärmen blir svart och jag måste ta ur batteriet när jag syncar offline playlists både via wifi och 3G. Telefonen är dock inte "död" för jag kan svara på inkommande samtal via knapparna. Helt omöjligt att få upp skärmen igen dock.
    Testat att rensa cache och installera om Spotify. HTC Hero med 2.1 är det jag har.

Nån som har något tips?

Finns det nåt sätt att starta om Heron med knapp-kombination?

2. Hojte

Hojte Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

har du möjligtvis överklockat? issåfall kan du testa en annan högsta frekvens

3. Cmart

Cmart Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Nej, jag har inte klockat en pryl sen jag körde min Celeron 300A@450mhz på 90-talet:) Den är inte rootad heller.

Om jag låter skärmen vara på och inte stängas av automatiskt så funkar det, verkar inte som telefonen dör utan bara att jag inte kommer ur skärmsläckaren.

4. arono

arono Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Nu har det hänt igen att allt offline-material försvunnit för att telefonen är offline ! :mad:

mailar...

5. Yogi

Yogi Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Stänga av?

Tjena

Köpte precis min första Android telefon (10 mini) enkom för att kunna lyssna på Spotify. Nu visar det dig att batteritiden suger och jag har upptäckt att Spotify drar en hel del.

Dock hittar jag ingen avstängningsknapp för spotify?! Finns bara play/pause som alternativ Är det så att man måste logga ut för att stänga av programmet?

6. appel

appel Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    123

MINA ENHETER

Detta har besvarats förut. :) Men iaf, tryck på meny knappen och välj Exit i menyn som poppar upp. Att man alls behöver trycka Exit beror på att Spotify har designat sin app helt åt h-e fel. Tyvärr så verkar inte de flesta användare bry sig om saker som battertid, användarvänlighet mm vilket gör att Spotify inte heller behöver bry sig om sånt.

7. Mr_Snarl

Mr_Snarl Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Skulle vilja ha radiodelen i mobilappen också.
    Använder den en hel del hemma, när jag inte riktigt vet vad jag vill lyssna på, eller bara vill ha lite soft gammal 30 tals jazz och soul i bakgrunden.
    (Ja, jag gillar sådan musik också..)

8. eMan

eMan Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag saknar en funktion som låter Spotify-appen minnas playlist, aktiv låt och index i låten när man från widget försöker starta uppspelning igen och det då visar sig att man appen måste logga in igen. Tycker det är irriterande att behöva välja playlist, klicka på en låt för att börja spela upp och kanske göra en extra omaktivering av shuffle nästan varje morgon och kväll när jag lämnar jobb/hem. Skulle vara trevligare att bara behöva trycka play på widgeten och kunna fortsätta där man var senast vare sig appen behöver logga in igen eller ej.

Eller finns denna funktion redan någonstans? Kan man kanske få till en workaround genom att på något sätt tvinga appen att vara igång och slippa inlogg?

9. appel

Mottagna gillanden:
    123

MINA ENHETER

Det är tyvärr bara att tjata på Spotify att de ska fixa appen, varför de valt att designa den som de gjort kan jag bara inte förstå. Jag har iaf mailat och skrivit på http://getsatisfaction.com/spotify sen de släppte Android klienten men tyvärr är vi för få som tycker att den fungerar dåligt.

http://getsatisfaction.com/spotify/..._is_kept_alive_even_when_playback_has_stopped

http://getsatisfaction.com/spotify/...osition_in_the_current_playlist_when_resuming

http://getsatisfaction.com/spotify/...viously_paused_or_at_least_same_song_playlist

http://getsatisfaction.com/spotify/...inue_listening_to_the_same_song_after_restart

10. jacobnordqvist

jacobnordqvist Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

mitt problem är det att min egna playlist aldrig kommer in det står bara Loading...
    Vad ska jag göra?

11. eMan

eMan Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Kanske kan du prova att rensa bort Spotify-data och se om det hjälper dig få en fräsch ny start? Känns bäst att börja med Inställningar->Program->Hantera program->Spotify och sedan göra "Rensa data" och se om det hjälper. Om inte kan du prova att starta Spotify och via dess inställningar köra "Clear saved data". Det senare alternativet kommer dock att innebära omsynk av all din offline-musik. Om inte det hjälper heller är det nog bara att avinstallera och installera om.

12. crs

crs Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

MMMMMMMMMM kan inte nog utrycka min frustration över de senaste versionerna av Spotify

Detta händer för mig dagligen, vad är meningen med en offline playlist om man måste va uppkopplad? BUGG. Samt spotify har blivit så jävla slött på senare tid men tar lång tid små buggigt hela tiden... force closar ofta när man streamar musik.

13. CiaB

CiaB Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Kan jag använda min gratisversion av Spotify som jag har kopplat i datorn eller måste man ha Spotify Premium för att det ska funka i telefonen?

14. appel

Mottagna gillanden:
    123

MINA ENHETER

Du måste ha Spotify Premium.

15. Iamfree

Iamfree Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    102
    Telefon:
    Google Nexus 5

MINA ENHETER

Telefon:
    Google Nexus 5
    ROM:
    Stock Lollipop
    Platta:
    Google Nexus 7
    ROM:
    Stock Lollipop
    Hur får man Spotify på mobilen att uppdatera spellistorna? Jag har nya spellistor i Spotify på datorn men Spotify på mobilen hittar dem inte. Hur gör jag? Det enda jag har på Spotify i mobilen är spellistorna jag fick fram första gången jag installerade.

Har försökt men inte hittat något sätt att lösa detta på. Please help.

(Kan hända att svaret på min fråga finns någonstans i tråden men orkar inte läsa igenom :P )

16. appel

Mottagna gillanden:
    123

MINA ENHETER

Borde uppdateras automatiskt så länge du inte satt Spotify i offline läge.

17. Magnus

Magnus Först på /forum Medlem

Mottagna gillanden:
    484

MINA ENHETER

18. Iamfree

Iamfree Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    102
    Telefon:
    Google Nexus 5

MINA ENHETER

Telefon:
    Google Nexus 5
    ROM:
    Stock Lollipop
    Platta:
    Google Nexus 7
    ROM:
    Stock Lollipop
    Hmm, när jag gick in nu så fanns mina nya spellistor i mobilen. Skumt.

19. DreamHawk

DreamHawk Android Medlem

Mottagna gillanden:
    419
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 7

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 7
    ROM:
    IOS11
    Telefon 2:
    Google Galaxy Nexus
    ROM:
    LineageOS
    Nu har jag inte läst hela tråden (förlåt).
    Men jag plockade nyss bort alla mina offline-listor från listan. Och det frigörs inget minne :S.
    Varför gör det inte detta? Vad ska jag göra?

20. Tobben93

Tobben93 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Du kan gå in på minneskortet via datorn eller en filhanterare och ta bort mappen/mapparna som heter något med spotify. Då försvinner de låtar som finns lagrade på telefonens minneskort.