Guide: Spotify i bilen !

Diskussion i 'Applikationer' startad av gunnar-medial, 7 sept 2009.

  1. sandpappa

    sandpappa Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jul 2009
    Inlägg:
    136
    Mottagna gillanden:
    9
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung s10e, iPhone XS

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung s10e, iPhone XS
    Brodit hållarna smider som attans! Det var samma problem när jag skaffade min n95 8gb tidigare...dom hade inga i lager och sa att det skulle ta några veckor...veckan efter hade jag min hållare i brevlådan! Jag beställer alltid från www.skyddet.nu
     
  2. Dee_Jay

    Dee_Jay Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jul 2009
    Inlägg:
    104
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Jag la precis en beställning hos Skyddet.nu, då de äntligen har lyckats ta fram en hållare för Hero! :) Återkommer med bilder när jag fått den och installerat den i bilen. Hoppas det inte tar allt för lång tid bara.
     
  3. danka

    danka Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 sept 2009
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Svaj med A2DP

    Hej,

    jag har använt Spotify på min Hero tillsammans med en Sony BT3700U bilstereo. Jag upplever dessvärre "glappen" på en halvsekund lite väl ofta, kanske en gång per minut. Det som gör saken ännu värre är att bilstereon/Heron/Spotify försöker "komma ikapp" genom att efter glappet genom att spela musiken lite snabbare de efterföljande ca 10 sekunderna med tonartshöjning ca 1/2-ton som följd. Är det någon annan som upplevt samma otyg?

    /Daniel
     
  4. Dee_Jay

    Dee_Jay Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jul 2009
    Inlägg:
    104
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Har du provat stänga av WiFi som en del har funnit vara orsaken till avbrotten/pauserna?
     
  5. danka

    danka Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 sept 2009
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Japp, och stängt av alla andra Bluetooth-enheter i närheten och prövat att placera Heron på olika ställen i förhållande till bilstereon. Jag har dessutom dödat alla onödiga program innan jag startade Spotify :(
     
  6. danka

    danka Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 sept 2009
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Mer information:
    När jag lyssnar på ex. Google Listen blir det inga glapp och inga försök att speeda upp musiken. Det verkar alltså vara ett problem med Spotify.
     
  7. Dee_Jay

    Dee_Jay Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jul 2009
    Inlägg:
    104
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Hoppas det är något dom är medvetna om och i så fall fixar i någon kommande uppdatering. Jag har inte haft möjlighet att köra Spotify på mobilen annat än att bara prova på litegrann några ggr, men tanken är att använda det i bilen så småningom. Hoppas felet är avhjälpt vid det laget :)

    (Funderar fortfarande på om jag borde slita ut originalstereon HU-655 ur min V40 för att installera en med inbyggt bluetooth) :P
     
  8. Ramboline

    Ramboline Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jun 2009
    Inlägg:
    2 686
    Mottagna gillanden:
    925

    MINA ENHETER

    Jag har inte något glapp,när jag körer Sotify i bilen.Har Alpine CDE-104BTI
     
  9. sandpappa

    sandpappa Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jul 2009
    Inlägg:
    136
    Mottagna gillanden:
    9
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung s10e, iPhone XS

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung s10e, iPhone XS
    Har ganska mkt glapp när jag kör via bt i bilen. Har dock samma problem med den inbyggda musikspelaren så jag vettefan...
     
  10. Droid110

    Droid110 Guest

    Får du glapp om du t.ex kör dina låtar via offlinemode?
     
  11. sandpappa

    sandpappa Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jul 2009
    Inlägg:
    136
    Mottagna gillanden:
    9
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung s10e, iPhone XS

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung s10e, iPhone XS
    Samma problem i offline läge. Dock verkar det vara samma problem även via inbyggda musikspelaren...
     
  12. Droid110

    Droid110 Guest

    Surt.. Jag snålade dock o köpte en stereo utan blåtand, ska köpa premium i en månad imorgon och leka lite iallafall :)..
     
  13. sandos

    sandos Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 maj 2009
    Inlägg:
    715
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Lustiga är att min spotify hackar även i offline-läge och med trådade lurar! Väldigt sällan dock men det hänger då och då.
     
  14. Frigo

    Frigo Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 nov 2009
    Inlägg:
    133
    Mottagna gillanden:
    24
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10
    ROM:
    Stock
    Då jag inte har och mest troligt inte kommer att skaffa frisurf på mobilen så tänkte jag höra hur mycket minne varje låt tar när man kör offline mode? För övrigt så verkar det vara dåligt på bilstereor som har A2DP, kanske lättare att köra genom AUX?

    Sen det där med blåtanden och hackandet, skulle tro att det har med spotify att göra eller att bilstereon har en kass mottagare.
     
    Last edited: 28 nov 2009
  15. Gustav_H78

    Gustav_H78 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 dec 2009
    Inlägg:
    289
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Får lägga till lite klagomål här.

    Beställde en BT-adapter till min Blaupunkt när jag beställde min Hero. Det funkar fint för tal och dylikt(telefon handsfree), men för Spotify så "blippar" det eller blir liksom digitalt brus om ni förstår vad jag mena.r Låter lite som era halvsekundsavbrott ni andra haft. Detta med en Blaupunkt stereo med Blaupunkts egna adapter. Har itne testat någon annan telefon än, så jag kan inte utesluta om det är telfnonen, stereon eller Spotify. Har testat både online och offline, så felet borde ligga i bluetooth eler stereon, det funkar nämligen klockrent med mitt Jabra headset utan blippande.

    Har inte testat än med senaste Spotify uppdateringen som kom igår. Väntar också på uppdatering av Android till 2,0 eller 2,1 så kanske bluetoothen blir bättre. Irriterar mig som sagt var på grejen med att man måste para ihop enheterna manuellt varje gång man kommer in i bilen.
     
  16. _z_

    _z_ Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 aug 2009
    Inlägg:
    3 149
    Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    Halvsekundersavbrott med musik via bluetooth från Hero verkar man tyvärr få leva med. Har två BT-enheter som funkar bra från laptop & två andra mobiler i huset, med Heron däremot så får man dessa små avbrott emellanåt...

    EDIT: & ja, det gör detsamma om jag kör wifi eller mobilt eller spotify eller från musikspelaren så det verkar vara BT på Hero som är bristfällig.
     
    Last edited: 20 dec 2009
  17. Gustav_H78

    Gustav_H78 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 dec 2009
    Inlägg:
    289
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Har också testat lite mer med min Hero. Det är BT på Heron som inte hänger med. Hoppas de rättar till det i nästa uppdatering.
     
  18. kardborren

    kardborren Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 dec 2009
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Måste lyfta tråden lite med mina erfarenheter....Själv så kör jag med 3.5mm uttaget till Aux på bilstereon, samt har laddat ned de spellistor jag vill ha med mig till offline-läge. Byter listor medans mobilen laddar sig via datorn hemma. Inget lagg inga dyra räkningar.
     
  19. Mr_Snarl

    Mr_Snarl Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jan 2010
    Inlägg:
    427
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Jag har själv funderat på att koppla via 3.5mm. Det här med blåtand lät ju fiffigt. Måste byta bilstereo i vilket fall (om jag inte bara skarvar in en sladd någonstans.)
    Allt låter bra.. men jag ser ett problem. När det ringer, så måste man ändå fibbla fram telefonen. Det vill jag inte när jag kör bil. Brukar köra med lurarna i.
    Så någon fiffig mojäng som funkar som ett headset, med mic och allt, fast i bilen. Var hittar jag det?
     
  20. Gustav_H78

    Gustav_H78 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 dec 2009
    Inlägg:
    289
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag har Blaupunkt stereo(original) i min Alfa. Köpte en Bluetooth enhet som är både mediaspelare med USB ingång samt handsfree som kör ljudet genom stereon. Funkar klockrent! Dock klarar inte Heron riktigt av att köra medialjud via blåtand än, men tal går utmärkt.

    Finns diverse olika märken som passar lite olika stereos. Sök bluetooth handsfree så ska du nog hitta nåt som passar.