Guide: Spotify i bilen !

Diskussion i 'Applikationer' startad av gunnar-medial, 7 sept 2009.

  1. Mr_Snarl

    Mr_Snarl Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jan 2010
    Inlägg:
    427
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Eftersom jag har en benägenhet att göra billiga lösningar och lite gubbapatent på det mesta, funderade jag på att bara koppla en 3.5 sladd från stereon till en handsfree mic som man nog kan köpa på Klas Ohlson. Vill ju kunna köra spotify i bilen.
    Annars kan jag koppla fläktremmen till min gamla vevgrammofon...
     
  2. RickStar

    RickStar Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 feb 2010
    Inlägg:
    186
    Mottagna gillanden:
    28

    MINA ENHETER

    Lyfter tråden med en fråga. Jag kör Spotify via AUX i bilen, mycket nöjd med detta. "Störande" samtal tar jag via blåtandsheadset, funkar fint. Har dock ett problem, antagligen är det bilstereon som orsakar det(Kör Kia Ceed). Jag får lixom inte upp volymen till nivåer som kräver att man har öronskydd på sig... :P Vad jag vill är alltså ha en app i telefonen som kan öka telefonens utvolym via 3,5mm uttaget.

    Någon som vet om detta finns??
     
  3. ihsahk

    ihsahk Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 dec 2009
    Inlägg:
    76
    Mottagna gillanden:
    2
    Operatör:
    Tele2,Telia
    Telefon:
    LG G2

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2,Telia
    Telefon:
    LG G2
    Telefon 2:
    LG Optimus G
    I morsans Skoda kan man ställa in vilken typ av enhet man spelar från (AUX alltså). Mobile, MP3 etc... ställer man in något kraftfullare än mobilen är så blir volymen låg, kanske nåt sånt du har problem med RickStar?
     
  4. Mr_Snarl

    Mr_Snarl Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jan 2010
    Inlägg:
    427
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

  5. Fredriks

    Fredriks Android Medlem

    Blev medlem:
    9 jun 2010
    Inlägg:
    6 207
    Mottagna gillanden:
    2 161

    MINA ENHETER

    Ett tips till er som Inte har AUX uttag i bilen. Jag köpte ett Jabra sp700,det är en handsfree som man sätter på solskyddet. Fungerar hur bra som helst att streama spoify via detta och skulle det ringa så tystnar musiken och man går över till h-free. Det är. Och kan alltså en fm sändare i Jabra, jag har inte upplevt några som helst störningar när jag lyssnar genom den.kan verkligen rekommendera den. Fördelen är ju att den går att flytta med sig enkelt om man åker i en annan bil tex
     
  6. McChicken

    McChicken Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jan 2010
    Inlägg:
    163
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    BT Dongle

    Hej,
    jag vill bara upplysa om (det ibland helt självklara) att det är skitenkelt att använda Ericssons lilla BT Dongle MW600 och streama musiken från luren till tex ( hemma) stereon* och vips så har man en "Spotify Fjärr" http://www.sonyericsson.com/cws/products/accessories/overview/mw600?cc=se&lc=sv

    och dom flesta har ju Wlan hemma så man inte behöver belasta 3G kontot.

    kör detta på mitt kontor / hemma till mina Stereos funkar kanon

    HX3 har ju en "Spotify Remote", där datorn blir Spotify server & luren fjärr men verkar tyvärr lite krångligt utan några direkta fördelar tycker jag....eller ?

    * MW600 har en 3.5mm hona så tex en skitbillig 3.5mm > RCA adapter kopplar in på AUX ingång på stereon
     
  7. Mr*Gibson

    Mr*Gibson Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 apr 2010
    Inlägg:
    273
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Denna köpte jag igår.
    Installationen i bilen gick oroväckande bra, då jag efter ett tag upptäckte att det var universal-ISO-kontakter som satt i min bil (Audi A6 - 95). Bara att plugga in och köra. Kalla mig gärna pessimist, men om man rotar i bilar i allmänhet och det går otroligt bra brukar jag bli misstänksam :)

    USB funkar fint. Strömma musik från min Desire funkar också bra. Dock har jag också märkt de där "hacken" som flera pratat om i tråden. Har inte kört så mycket med musik från telefonen så jag vet inte hur ofta det kommer.

    Handsfreemikrofonen som skickades med Mutanten funkade också bra. Lyckades göra en hyfsad halvprovisorisk installation med micken på A-stolpen utan att riva instumentpanel och skit. När jag orkar (förmodligen aldrig) gör jag en bättre installation.
    Efter att ha parat Desiren och Mutanten, så ansluter den automatiskt då steroen går igång. Över förväntan mao.

    Ursprungligen tänkte jag nöja mig med en bilstereo med USB-funktion, för att slippa de sura CD-skivorna, men jag slog på "stort" och köpte en med BT också.
    På det hela taget ångrar jag inte av denna stereo alls, iaf hittills.
     
    Last edited: 12 aug 2010
  8. tattis

    tattis Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jun 2010
    Inlägg:
    42
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag har lite problem med spotify och hoppas att någon kan hjälpa mig. När jag startar spotify och sedan Bluetooth får jag upp ett meddelande att 'bluetooth hörlurarna är inkopplade', sedan tar det någon sekund så står det 'bluetooth hörlurarna är inte ikopplade'. I och med detta får jag inget ljud I bilstereon... vad kan detta bero på?
     
  9. Mr_Snarl

    Mr_Snarl Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jan 2010
    Inlägg:
    427
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Tack ska du ha. Det verkar vara en bra lösning denna.
    Ska fundera på att köpa den. Just nu kör jag med en FM sändare kopplad till mobilen, men batterierna i den slukas fort som fan. Dock smidigt när man åker med någon annan, och kan spotifya i deras bilstereo :)
     
  10. Mr*Gibson

    Mr*Gibson Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 apr 2010
    Inlägg:
    273
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Ingen aning ärligt talat då jag inte kör spotify på telefonen, men vad händer om du slår på BT först?
    Uppför det sig likadant om du inte kör med spotify, tex strömma musik med musikspelaren i telefonen?
    Har din telefon andra BT-problem? Du skrev inte vad du har för telefon.
     
  11. Vipan

    Vipan Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jan 2010
    Inlägg:
    659
    Mottagna gillanden:
    84

    MINA ENHETER

    Så fiffigt. Har redan alla kontakter som behövs. Hoppas bara att ljudet blir bra dvs inte så lågt som beskrivs ovan.
     
  12. Vipan

    Vipan Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jan 2010
    Inlägg:
    659
    Mottagna gillanden:
    84

    MINA ENHETER

    Skulle jag oxå vilja ha. Kör lika dan bil som du och det blir på tok för låg ljudvolym. Har dessutom glömt att koppla ur trafikmeddelanden då sitter jag verkligen i taket av den ljudnivån.
     
  13. tattis

    tattis Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jun 2010
    Inlägg:
    42
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag har testat utanför spotify och det blir samma sak där :(
    Det spelar ingen roll om jag startar blåtand, innan, efter eller under.. samma fel vad man än gör.
    Måste vara något trasigt i telefonen, den startas tom om när man är och pillar med parade-enheter under blåtands-inställningar.

    Jag har en HTC DESIRE, tjejen också och på hennes fungerar allt utmärkt. Ska försöka göra en systemåterställning och om det inte löser sig måste jag lämna in den på lagning.. såhär kan jag inte ha det :/
     
  14. Mr*Gibson

    Mr*Gibson Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 apr 2010
    Inlägg:
    273
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Jo, kan nog vara en bra idé att göra en hard reset. Har själv gjort det två gånger sedan 2.2-uppgraderingen :)
     
  15. S-Droid

    S-Droid Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    27 jul 2010
    Inlägg:
    4 638
    Mottagna gillanden:
    666

    MINA ENHETER

    Har ni mediavolymen på max?
     
  16. tattis

    tattis Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jun 2010
    Inlägg:
    42
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Körde en reset och det fungerade inte, sedan tänkte jag om det var mitt SD kort som knäppa sig, formaterade det med.. hjälpte inte heller. Jag blir gråhårig snart :(
     
  17. tattis

    tattis Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jun 2010
    Inlägg:
    42
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag har antagligen löst mitt problem nu. ;)

    Rensade cache-ade filer (i Spotify) och synkade om, vilket inte hjälpte.
    Resetade telefonen, vilket inte hjälpte.
    Formaterade mitt SD-kort, vilket inte hjälpte.
    Installerade om Spotify, synkade om mina listor, vilket inte hjälpte.
    Resetade min stereo, vilket inte heller hjälpte.

    ..Sedan testade jag att välja bort "Vill du göra telefonboken tillgänglig för stereon" (eller vad det nu står) när jag parade min stereo med telefonen och det FUNGERADE!! :D (dock gjorde jag det när telefonen var ny och då fungerade det någon vecka. Därav att jag inte redan testat detta!)
     
  18. Mr*Gibson

    Mr*Gibson Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 apr 2010
    Inlägg:
    273
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Där ser man, hoppas att det håller sig :)
     
  19. wikings1

    wikings1 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jul 2010
    Inlägg:
    461
    Mottagna gillanden:
    59

    MINA ENHETER

    Hej finns det fm sändare med bra ljud köpte en för 150 spänn med det är ju sååå kasst ljud typ mono
    någon som har ett tips på fm sändare med super ljud
    Mvh Wikings1
     
  20. Ekofasc

    Ekofasc Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 sept 2009
    Inlägg:
    1 888
    Mottagna gillanden:
    184

    MINA ENHETER

    http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=199450 Funkar bra.