Diskussion: Spotify & Spotify Premium-tråden

Diskussion i 'Strömningstjänster' startad av Swedroid, 14 maj 2020.

1. mbs

mbs Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    439

MINA ENHETER

Nej, ska vara familjemedlem och boende på samma adress som dig.

2. Dashio

Dashio Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    680

MINA ENHETER

Kollar de någonsin upp detta? :)

3. Asawi

Asawi Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    4 853
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi Mi11 Lite

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi Mi11 Lite
    Platta:
    iPad Air 2 LTE
    Vet inte i vilken utsträckning de kollar nu för tiden. (Mitt family är väldigt gammalt.) Går jag in på det ser jag att man skärpt formuleringar om att det ska vara personer på samma adress, men om det innebär något i praktiken vet jag inte. Man ska i alla fall ange personernas adress.

4. mbs

mbs Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    439

MINA ENHETER

Ingen aning, men en vacker dags så kör de säkert lite "netflix"...

5. DiiM

DiiM Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    272

MINA ENHETER

Hej gott folk!
    Har bytt endel klockor och några telefoner utan problem innan. Men idag så ominstallerade jag klockan och detta problemet dök upp.. Någon som har en lösning? Enligt min Googleing så behöver jag kontakta Spotify support som låter väldigt Screenshot_20240827_030235_music.png onödigt..

bernard gillar detta.
  6. Fr3dr1k

Fr3dr1k Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    181
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google pixel 6

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google pixel 6
    Finns det något sätt att stänga av så att Spotify inte startar automatiskt när jag stoppar i hörlurarna? Det kvittar ju om jag stängt av appen det hoppar igång ändå.

7. DiiM

DiiM Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    272

MINA ENHETER

Är inte det en inställning på hörlurarna da?

8. Wavestation

Wavestation Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung S21 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung S21 Ultra
    Hej! Snubben med hackande Spotify här. Under sommaren så har jag inte gjort några framsteg alls med min telefon och Spotify. Det hackar till då och då enligt känt mönster: det hackar nästan alltid två gånger i tät följd eller en gång följt av en gång till några minuter senare. Alltså två gånger inom 30 sekunder eller en gång och sedan en gång till efter kanske 5 minuter. I princip varje gång så kan jag se att mottagningen ändrar sig.

Men... igår så hade problemet levlat upp. Nu är varje hack cirka en sekund långt och det hackar fyra gånger i tät följd.

Värt att notera: när det sker så åker mätaren som visar hur långt in i låten man är till början på låten. Sedan hoppar den tillbaka till där den var och fortsätter spela. Detta gör den inte ens om jag trycker på paus/stopp och min bilstereo, eller om det är Spotify, har inte stöd för att man på stereons skärm flyttar sig framåt eller bakåt i en låt, jag kan bara hoppa till nästa låt eller dom som ligger bakom.

9. Boris92

Boris92 Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    895
    Operatör:
    Bahnhof, Fello
    Telefon:
    Oneplus 7T

MINA ENHETER

Operatör:
    Bahnhof, Fello
    Telefon:
    Oneplus 7T
    ROM:
    LOS
    Info:
    Degoogled
    Telefon 3:
    Samsung Gakaxy S2 i9100
    Har någon lyckats med att installera annat i Carthing? Det år viktigt att installera annat operativsystem innan enheten blir en tegelsten.

10. Tjalle Tvärvigg

Tjalle Tvärvigg Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6
    Spotify Hifi är numer mytisk i paritet med Atlantis eller Eldorado. Men om det helt plötsligt skulle ske funderar jag på Spotify Connect.
    Connect är anledningen till att jag är kvar hos Spotify då det är så enkelt. Slå på stereon - Yamaha med Connectklient - och på mobilen välja att spela upp där.

Men det är en äldre Yamaha (N602) så jag undrar om Spotify Hifi kommer kräva en ny version av Connect? Inget Yamaha kommer pusha ut för den modellen isåfall.

Finns även möjlighet att köra Amazon, Tidal, Qobuz etc via Yamahas casttjänst men den fixar inte att casta från mobil på wifi till förstärkare på ethernet.

Så om de släpper Hifi nåt av de närmaste decennierna är frågan om det är värt att hoppa på det. För vanlig lyssning i mobil spelar det ingen större roll, möjligen med hidisz mini-DAC som jag har. Spelar sällan upp via DACen i Sony Walkman från datorn så det är för min del avgörande om jag kan få Spotify Hifi i stereon.

För riktigt bra ljud kör jag DSD och FLAC 192 från Plex. Om man är inne på klassiskt och jazz hörs det stor skillnad även på en inte alltför dyr stereo on man köper från t ex Rare Classical and Jazz music in Audiophile Sound

Last edited: 30 nov 2024 kl 12:10
  11. wmb

wmb Android Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    2 410
    Operatör:
    Halebop

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop

Gissar lite, men vid Connect borde din receiver kunna ta strömmen Spotify ger, och det är din interna DAC som skickar till förstärkardelen och ger ljud

Tror din DAC sätter begränsningen

12. Tjalle Tvärvigg

Tjalle Tvärvigg Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6
    Förhoppningsvis har du rätt. Och då jag idag strömmar DSD 128 & 96 och FLAC 24/192 från min plexserver bör det inte vara något problem, såvida inte Spotify väljer något annat format än FLAC, typ Apple som kör med en egen kopia av FLAC som de kallar ALAC.

wmb gillar detta.
  13. wmb

wmb Android Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    2 410
    Operatör:
    Halebop

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Från Tidal Connect till Wiim AMP IMG_4735.jpeg