Spotify Hifi är numer mytisk i paritet med Atlantis eller Eldorado. Men om det helt plötsligt skulle ske funderar jag på Spotify Connect.
Connect är anledningen till att jag är kvar hos Spotify då det är så enkelt. Slå på stereon - Yamaha med Connectklient - och på mobilen välja att spela upp där.
Men det är en äldre Yamaha (N602) så jag undrar om Spotify Hifi kommer kräva en ny version av Connect? Inget Yamaha kommer pusha ut för den modellen isåfall.
Finns även möjlighet att köra Amazon, Tidal, Qobuz etc via Yamahas casttjänst men den fixar inte att casta från mobil på wifi till förstärkare på ethernet.
Så om de släpper Hifi nåt av de närmaste decennierna är frågan om det är värt att hoppa på det. För vanlig lyssning i mobil spelar det ingen större roll, möjligen med hidisz mini-DAC som jag har. Spelar sällan upp via DACen i Sony Walkman från datorn så det är för min del avgörande om jag kan få Spotify Hifi i stereon.
För riktigt bra ljud kör jag DSD och FLAC 192 från Plex. Om man är inne på klassiskt och jazz hörs det stor skillnad även på en inte alltför dyr stereo on man köper från t ex
Rare Classical and Jazz music in Audiophile SoundClick to expand...