Fråga: Spräckt glas på drygt 2 dygn.... Yay!

Diskussion i 'Nexus 4 - Allmänt' startad av frty, 22 dec 2012.

  1. BlodEldDöd

    BlodEldDöd Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 apr 2013
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Tänkte bara dela med mig av mina erfarenheter då jag efter att ha ägt telefonen i nästan 4 hela dagar tappade den i backen, kullersten närmare bestämt. Glaset sprack (dock inte så mycket som jag hade trott när jag såg den flyga iväg in mellan fötterna på kvinnan framför mig) i övre högra hörnet och touchen fungerade efter det ej i övre halvan av skärmen.

    Jag beställde en ny skärm från Rounded.com i Holland då jag tyckte att de verkade trovärdiga, vågade inte chansa på ebay. Valde gratisfrakten och skärmen kom efter 4 arbetsdagar (dock över påsken så det blev totalt 8 dagar pga detta).

    Jag trodde aldrig att jag skulle kunna byta skärm själv och fick hjälp att ta loss bakstycket samt skruva bort skyddsplattan och moderkortet samt att bända loss batteriet.
    Då min vän som hjälpte mig med detta åkte på långsemester innan skärmen hade kommit, så gjorde jag resterande steg själv då skärmen såklart kom dagen efter att han hade åkt, med hjälp av denna video:
    http://www.youtube.com/watch?v=MFzbfeY_xTQ

    Någon hårfön eller liknande för att lösa upp lim användes varken vid borttagning av batteri eller någon av de andra delarna. Lirkar man försiktigt så lossnar de lätt ändå.
    Smal pincett kan vara användbar när man flyttar volymknappsdelen och on/off-delen. Jag hade bara vanlig ögonbrynspincett vilket var alldeles för klumpigt så det slutade med att jag tog en ögonsax och satte spetsen i ena kortänden av dessa plastbitar och lirkade uppåt, vilket fungerade.

    Då jag är en extremt oteknisk människa/tjej så är jag lite förvånad att det faktiskt inte var så svårt trots allt. Jag hade kunnat göra hela proceduren själv från början utan hjälp.
    Väntar visserligen fortfarande på att något ska paja pga felaktig ihopmontering (även om jag var petnoga), men än så länge har allt jag testat fungerat som det ska. :eek:

    Har beställt hem 4 olika skal från ebay, när de har kommit så återkommer jag i den tråden med omdömen. Tills dess vågar jag knappt ta i telefonen förutom över mjuka ytor som soffa, säng, etc. :teeth:

    För den som undrar inför ev isärmontering så är bottenskruvarna Torx 4 och inte 5 som det stod i en instruktion vi hittade på xda (ej videon).
     
    k1322, medic och jabbeboy gillar detta.
  2. elpapo

    elpapo Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jun 2010
    Inlägg:
    1 353
    Mottagna gillanden:
    92

    MINA ENHETER

    Vad är detta... Verkar som var och varannan har spräckt skärm eller baksida samt repor. Ska man kika åt annat håll eller chansa... Best en N4 idag. Börjar nu fundera på om jag gjort rätt. Ska ju tåla att användas!!?

    Som någon annan skrev, plastic is fantastic.
     
  3. Nappandroid

    Nappandroid Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 nov 2011
    Inlägg:
    1 577
    Mottagna gillanden:
    106

    MINA ENHETER

    Har haft min i fem månader nu och den är hel utan repor ;)

    Var försiktig med den och eventuellt skaffa något skal, det är mitt råd.
     
  4. lolbazor

    lolbazor Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 okt 2010
    Inlägg:
    1 681
    Mottagna gillanden:
    244

    MINA ENHETER

    Om du är klantig person så ska du tänka om... men annars är det inga problem :)

    Sent from my Nexus 4
     
  5. elpapo

    elpapo Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jun 2010
    Inlägg:
    1 353
    Mottagna gillanden:
    92

    MINA ENHETER

    Kan väl hända även den bästa? :) Jag är uber pedantisk med allt som har en skärm. Allergisk mot repor!

    Mina små barn fipplar ju med luren en del med. Kolla bilder osv.

    OT, plockade bort skärmskyddet som suttit på snart 2år på min Note. Damn... Vilken skillnad på touch upplevelsen! Helt 100% repfri skärm och i mint kondition... Ska säljas till firma för återvinnig. Känns lite waste, men 1500kr är ok bud.
     
  6. Taranox

    Taranox Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 okt 2010
    Inlägg:
    19
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Haft min N4a sen februari, haft skärm skydd samt dbrand och bumper på hela tiden så min är helt rep fri

    Skickat från min Nexus 4 via Tapatalk 2
     
  7. marcusorwen

    marcusorwen Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jul 2010
    Inlägg:
    410
    Mottagna gillanden:
    45
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Nexus 6

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Nexus 6
    ROM:
    Stock 7.0
    Info:
    Launcher: Google Now
    Telefon 2:
    Nexus 4
    ROM:
    CM 12.1 & Stock 5.0.1 (Rootad)
    Info:
    Launcher: Yahoo Aviate
    Telefon 3:
    Xperia Play
    ROM:
    2.3.7 (Rootad)
    Info:
    Används som väckarklocka
    Platta:
    xperia tablet z
    ROM:
    Stock 5.0.2
    Info:
    Launcher: stock
    Har haft min i ungefär 7 månader nu, har inte en repa på den. har dock skydd på baksidan och framsidan samt en original bumper.

    Hade den utan skydd i ungefär 2 månader innan jag fick hem skräm skydden, köpte bumpern då också.
     
  8. opazo

    opazo Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 apr 2011
    Inlägg:
    530
    Mottagna gillanden:
    37

    MINA ENHETER

    Igår hände det! Den bokstavligt gled försiktigt på berget jag satt på. Gick inte alls snabbt! Tänkte bara "oh no inte sten mot min telefon" men inget mer. Plockade upp den... Spricka i skärmen och baksidan... Touchen fungerar inte längre och den vill inte ens starta...

    NOOO!!!!
     
    jnsson och (deleted user) gillar detta.
  9. jnsson

    jnsson Operatörsnörd Moderator

    Blev medlem:
    9 jun 2011
    Inlägg:
    28 372
    Mottagna gillanden:
    17 851
    Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Motorola Moto G54 5G

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Motorola Moto G54 5G
    Telefon 3:
    Google Pixel
    Platta:
    Lenovo Tab M9
    Platta 2:
    Huawei MediaPad T5 32GB 4G
    Övrigt:
    Chromecast 2nd Gen, Mi Band 6, Google Nest och Home enheter
    Det var ju inge roligt. Men varför hade du lagt den på berget?

    Skickat från min Nexus 4 med Tapatalk 4. Eventuella stavfel kan förekomma
     
  10. jocke_lulle

    jocke_lulle Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 dec 2010
    Inlägg:
    684
    Mottagna gillanden:
    126

    MINA ENHETER

    Haft min sen december. Funderar också på dbrand och bumper då min nyligen gled ur fickan ner på stenplattor. Två små sprickor börjar synas i nedre kanten på baksidan. Hur tycker du bumpern är? Har du original bumper?

    Skickat från min Nexus 4 med Tapatalk 4 Beta