Diskussion: Spräckt skärm på ett mycket märkligt sätt

Diskussion i 'Galaxy S3 - Allmänt' startad av Mlar05, 1 jul 2013.

  1. Mlar05

    Mlar05 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 dec 2011
    Inlägg:
    63
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Hej,

    Tappade min S3a från ca 1 meters höjd under helgen, skärmen fick en stor vit pixelruta uppe i hörnet och när jag drog ut batteriet och startade om telefonen så började skärmen efter några timmar faeda bort och till slut bli helt svart. Det galna i historien är att på själva glaset på framsidan ser man knappt sprickan men troligen har touchglaset under displayglaset spruckit helt, hur är det möjligt kan man undra?

    Jag vill betona att jag inte är här för att klaga utan av mer nyfikenhet och om det är någon annan som råkat ut för liknande? Telefonen är på rep just nu då jag är extremt beroende av den, och jag är galet nöjd med mina Samsung produkter jag har haft/har :)

    Mvh/Matthias
     
  2. Snoogiloo

    Snoogiloo Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jun 2013
    Inlägg:
    166
    Mottagna gillanden:
    27

    MINA ENHETER

    Det är ett ganska vanligt fel att själva LCD displayen går sönder och glaset klarar sig. Glaset i sig är mycket mer böjbart än vad LCDn är och håller därför lite bättre om den landar på ramen av telefonen.

    Att bilden fadear bort är även det vanligt vid dessa tillfällen men VARFÖR den gör det kan jag inte säga nått om då jag inte har den kunskapen :)
     
  3. Mlar05

    Mlar05 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 dec 2011
    Inlägg:
    63
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Ah sedär, okej, troligen har ordet "måndagsexemplar" säkert med saken o göra eftersom mobilen knappt är 2 mån gammal och tappat den första gången och skärmen spricker ;)

    Hmm, nej det är ett ganska märkligt beteende. Är ju nyfiken på hur det fungerar rent hårdvarumässigt :)