1. Mobilabonnemang: Välj kampanj som passar dig bäst! 4 månader till halva priset eller 2 månader till halva priset och 50 GB (giltigt i 12 månader). Ingen bindningstid & fria samtal ingår i alla abonnemang.
    Stäng notis
  2. Stäng notis
  3. Unpacked-nyheter: Fold 4 | Flip 4 | Watch 5 | Buds Pro 2
    Stäng notis
  4. Registrera ett konto och bli del av Sveriges förmodligen trevligaste och mest hjälpsamma community.
    Stäng notis
  5. Stäng notis
  6. Stäng notis
  7. Stäng notis
  8. Stäng notis
  9. Stäng notis

Problem: Spricka över mikrofonen LG G3

Diskussion i 'G3 - Allmänt' startad av undegaard, 12 sept 2014.

  1. widde

    widde Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 apr 2010
    Inlägg:
    132
    Mottagna gillanden:
    24

    MINA ENHETER

    Hehe, ja det är väl ungefär batteriet som blir kvar.. :P
    Har beställt fraktsedlar nu iaf, så de bör komma i början av nästa vecka.
    Får lida med min Sony Xperia S så länge. Den är inte så snabb.. :P
     
  2. wargreymon

    wargreymon Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 sept 2012
    Inlägg:
    1 877
    Mottagna gillanden:
    530

    MINA ENHETER

    Kör med min gamla G2, inte så dåligt. Hade inte suttit fel om G Flex 2 damp ner i lådan på måndag däremot :D
     
  3. wargreymon

    wargreymon Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 sept 2012
    Inlägg:
    1 877
    Mottagna gillanden:
    530

    MINA ENHETER

    Skickade min G3a i torsdags, fick den idag, riktigt snabba puckar hos Deltaservice.
     
  4. bosse11

    bosse11 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 apr 2010
    Inlägg:
    195
    Mottagna gillanden:
    21
    Operatör:
    Tre(3)
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre(3)
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8
    Platta:
    Samsung Tab-S 10.5 (T805)
    Lämnade in min hos TRE efter samråd med LGs support. Fick besked idag att nej, det täcks inte av garantin men värst av allt är nog att dom ska ha 2500kr för att reparera sprickorna (mic nere och över något annat på ovandelen) och 350kr för att få den tillbakaskickad utan rep. Skandal!

    1. Jag hade aldrig brytt mig om inte LGs support sagt att "lämna in den för det kan bli framtida problem..."
    2. LG har väl erkänt detta fel på vissa batcher, inkl min, men inte meddelat verkstad?
    3. Verkligen waste of time för mig.

    Ska ringa imorgon och härja men känns sjukt drygt att behöva strida... Några råd?
     
  5. multikp500

    multikp500 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 mar 2012
    Inlägg:
    267
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    wow wtf är det inte till och med billigare att byta skärmen än micen??

    jag bara undrar men vad menar du med att micen/ skalet runt om hade sprukit?

    har typ något mer gått i sönder? liksom 2,5k är mkt. för de pengarna kan du fixa en ny g2 elr nexus 5 ftw.

    men lycka till! klart du ska inte betala ett skit för inget reparation
     
  6. bosse11

    bosse11 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 apr 2010
    Inlägg:
    195
    Mottagna gillanden:
    21
    Operatör:
    Tre(3)
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre(3)
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8
    Platta:
    Samsung Tab-S 10.5 (T805)
    Ärligt talat tror jag servicestället Tre använder sig av inte har en susning om vad dom ska göra åt saken så istället för att erkänna detta sätter man ett orimligt högt pris på reparation för att skrämma iväg kunden och bli av med problemet.

    Det är bara en liten spricka tvärs över mikrofonen och en över ir(?) -porten det gäller. Tydligen så byter ett rimligt serviceställe bara denna list runt telefonen men hos TRE service vill man skapa osämja med kunden istället för att höra med LG som konstaterat och erkänt detta fel på tidiga batcher av telefonen.

    Spekulation men sjukt irriterad och jag tror inte jag ligger långt ifrån sanningen...
     
  7. krilla37

    krilla37 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 okt 2012
    Inlägg:
    244
    Mottagna gillanden:
    64
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Xiaomi mi 11

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Xiaomi mi 11
    Fick detta svar av lg supporten när jag mailade dem.
     

    Bifogade filer:

  8. bosse11

    bosse11 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 apr 2010
    Inlägg:
    195
    Mottagna gillanden:
    21
    Operatör:
    Tre(3)
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre(3)
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8
    Platta:
    Samsung Tab-S 10.5 (T805)
    "Det är inte garanti på apparaten på grund av att mobilen har blivit rootad av kund. Kostnadsförslaget avser byte av kretskort"
     
  9. wargreymon

    wargreymon Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 sept 2012
    Inlägg:
    1 877
    Mottagna gillanden:
    530

    MINA ENHETER

    Så de skyller på att du har root när de ska byta skärmen och det runt omkring för att ett designfel har gjort att det uppstått en spricka i chassit? Är han som skrev det så urbota korkad, eller gör han sig till?
     
    bosse11 gillar detta.
  10. bosse11

    bosse11 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 apr 2010
    Inlägg:
    195
    Mottagna gillanden:
    21
    Operatör:
    Tre(3)
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre(3)
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8
    Platta:
    Samsung Tab-S 10.5 (T805)
    Efter mycket bråk med Telecare utan framgång så kontaktade jag LG direkt istället. En helt annan (bra) attityd så nu är min telefon påväg till "extern verkstad" från Telecare för "Reparation av: Front, LCD samt touch".
     
  11. Xeroxd

    Xeroxd Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 mar 2012
    Inlägg:
    385
    Mottagna gillanden:
    30
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S6 Edge

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S6 Edge
    ROM:
    Stock
    Skickade in min Tisdag kväll direkt till Deltaservice, plockade ut den hos ICA idag. Byte framsida och 3.5mm uttag, det kallar jag bra service!
     
    anbeh gillar detta.
  12. anbeh

    anbeh Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 feb 2014
    Inlägg:
    96
    Mottagna gillanden:
    44
    Operatör:
    Comviq & Telenor
    Telefon:
    OnePlus 9 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq & Telenor
    Telefon:
    OnePlus 9 Pro
    Härligt, har samma spricka på min får bli att skicka in här med.
     
  13. anbeh

    anbeh Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 feb 2014
    Inlägg:
    96
    Mottagna gillanden:
    44
    Operatör:
    Comviq & Telenor
    Telefon:
    OnePlus 9 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq & Telenor
    Telefon:
    OnePlus 9 Pro
    Då var min skickad, återkommer om hur lång tid det tar.
     
  14. ruf0ns

    ruf0ns Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 okt 2010
    Inlägg:
    866
    Mottagna gillanden:
    934
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 13 PM

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 13 PM
    Hade också fått spricka vid ir samt vid mikrofonen, lämnade in den på Teliabutiken som ett garantiärende i söndags och hämtade den igår efter jobbet.

    Byte av front, LCD och touch.
     
  15. anbeh

    anbeh Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 feb 2014
    Inlägg:
    96
    Mottagna gillanden:
    44
    Operatör:
    Comviq & Telenor
    Telefon:
    OnePlus 9 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq & Telenor
    Telefon:
    OnePlus 9 Pro
    Då var min tillbaka, hämtade på ICA igår.

    Byte av front, LCD och touch.
     
  16. manola1027

    manola1027 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 feb 2013
    Inlägg:
    585
    Mottagna gillanden:
    57

    MINA ENHETER

    Hade spricka både uppe och nere på mikrofonen. Lämnade in till mediamarkt för två dagar sedan:)
     
  17. Wolfy

    Wolfy Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 apr 2010
    Inlägg:
    1 247
    Mottagna gillanden:
    109

    MINA ENHETER

    Tänkte att jag kan bidraga lite till tråden då jag råkat ut för detta med min sambos mobil (406-serie).
    Den hade plötsligt fått en spricka över mikrofonhålet, men eftersom hon var så beroende av mobilen
    så brydde vi oss inte om detta. Men plötsligt förra helgen så stängde mobilen av sig och sedan
    fastnade den till uppstarta (LG-loggan) och det gick inte att få igång den eller koppla den till en dator
    för att få ut bilder ect (tråkigt då vi förlorade en hel del bilder).

    Men jag kollade med LG och enligt dem var både sprickan och att den fastnar i uppstart solklara garantifall, då sprickan är fabriksfel och troligen är kretskortet sönder därav att den inte startar upp
    vilken så klart innefattas av garanti om mobilen inte har hanterats illa eller är vattenskadad ect.
    Men jag var tvungen att ta detta med Netonnet där mobilen är köpt.
    Så jag åkte till Netonnet där servicekillen inte höjde så mycket på ögonbrynen utan delade
    rätt fort LG's syn på felen och att detta bör gå som garanti.
    Jag frågade så klart vart servicen skulle gå, eftersom jag läst här på forumet att Delta Service hanterar
    dessa ärenden bäst och tydligen har Netonnet bytt till just Delta service.

    Så idag, inte ens en vecka senare så kunde jag hämta ut mobilen med nytt kretskort och ny ram
    runt displayen.

    Det är bara att lyfta på hatten för både LG och Netonnet när det gäller garantihantering,
    sedan får nog LG jobba lite på kvaliteten på mobilen. :)

    Det bästa med allt detta är att mobilen faktiskt hade 2 märken på vänster sida om displayen (i ramen)
    sedan en mindre olycka och dessa fixades ju med eftersom de bytte ramen.
    Var faktiskt orolig att någon paragrafryttare skulle få för sig att garantin inte gäller
    då mobilen hade dessa märken på sig.

    Hoppas detta hjälper någon.
    Se till att eran mobil får åka till Delta service, för de verkar vettiga och är extremt snabba.
    och en sista gång. Trasigt kretskort och spricka över mikrofon är garanti!


    En fråga till er med lite koll, vad har de bytt på mobilen?


    Det står så här:
    Byte av kretskort & touch/display/frontmodul.
    Delar: 1 pcb assembly, main 32 gb
    1 cover assembly, bar(sub), KG

    Innebär detta att de faktiskt bytt displayen med? Glas och allt och inte bara ramen runt?
    Kanske någon tycker att det borde man väl kunna se, men sambon har haft mobilen i wallet-skal
    hela tiden så hon hade inte en repa på glaset så det är extremt svårt att se om det är ett nytt glas eller inte.
    Jag trodde man bara bytte ramen, men det kanske är svårare än att byta hela "paketet"
     
    Last edited: 25 apr 2015
  18. Franke

    Franke Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 apr 2015
    Inlägg:
    194
    Mottagna gillanden:
    197
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    S21 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    S21 Ultra
    Platta:
    Ipad Air
    Jag sände min telefon till Tre på grund av "yellow spot" på skärmen, och påvisade i samma veva sprickan. Serviceverkstaden bytte ut ramen och glaset och jag har inte blivit debiterad något av Tre.

    Reparation utförd på extern verkstad: Touch/display samt front utbytt.
     
  19. wargreymon

    wargreymon Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 sept 2012
    Inlägg:
    1 877
    Mottagna gillanden:
    530

    MINA ENHETER

    De byter hela framsidan med glas, skärm och ram. Hade en liten fläck i silvret under glaset sen början som jag stört mig på, var glad att bli av med den :D
     
  20. PressFartToContinue

    PressFartToContinue Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jul 2014
    Inlägg:
    19
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Samma problem här, spricka både vid mikrofon och IR (406-serien). Pedant skött och aldrig tappad.

    http://images.redial.net/lgg3cracks01.jpg

    Kontaktade LG men han på kundtjänsten förnekade lite vagt att han kände till felet. Till slut erkände han och bad mig kontakta butiken där jag köpte telefonen då detta rörde sig om garantiärende. Cyberphoto.se hade inte en aning om att detta fel existerade men sa att det skulle lösa allt så telefonen kunde åka in på service (som för övrigt kunde ta flera veckor :(). De påpekade också att det kan kosta 500kr + frakt för att få tillbaka telefonen utan reparation om de anser att felet inte täcks av garantin. Ska man behöva oroa sig? Kan man förbereda sig på något vis, fota telefonen eller liknande? Företaget som utför reparationen kan ju påstå vad som helst egetligen...