Min telefon LG G3 har spricka vid mikrofonen nere och uppe. Jag har lärt av tidigare problem och skickade en fråga till LG Sverige med referens att tillverkningsfelet är känt, och tanken med frågan till LG var att de skulle "erkänna" att det var ett tillverkningsfel, men de svarade mycket allmänt utan erkännande och instruerade att lämna in den till netonnet eller reparatör. Mitt som jag tyckte sluga försök misslyckades...
Detta skickade jag:
"En telefon LG G3 som sedan en tid har haft en spricka genom plastlisten på nederkanten av telefonen genom mikrofonen. Jag har ej tappat telefonen. Jag har noterat på webben att det tycks vara ett känt fel, och att det tycks gå på garantin.
Hur skall jag förfara?"
Och svaret:
"Hej Xxx,
Du lämnar du in den till din återförsäljare så kan dom skicka in den på service, alt. att du skickar in den själv till http://mobylife.com/en/.
Hoppas att detta är till hjälp för er och om ni har ytterligare frågor är ni välkommen att kontakta oss igen.
Best regards
Wilhelm
LG Support Norden."
Har någon av er andra ett tydligt referens till ett "erkännande" som jag kan presenter för nettotonnet eller reparatören, en textsida från LG eller annan där de beskriver mer tydligt?
Om någon har en sådan så räcker det med att klippa in som en textkommentar bara, eller om ni har en referens till en sida, så kan jag visa för netonnet eller reparatören. Jag har sett en sådan tidigare i denna tråd, men den är lite för otydlig för att presentera.
Last edited: 9 april 2016