Sprickor i plasten på SE arc? [Undersökning]

Diskussion i 'Xperia arc - Allmänt' startad av tomasborlin, 2 jul 2011.

?

Har din SE Xperia arc sprickor i plasten?

  1. Ja

    131 röst(er)
    52,2%
  2. Nej

    107 röst(er)
    42,6%
  3. Osäker

    13 röst(er)
    5,2%
  1. ormetkruper

    ormetkruper Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 maj 2010
    Inlägg:
    812
    Mottagna gillanden:
    146
    Operatör:
    Tele 2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele 2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+
    Info:
    Nova Launcher Prime sedan typ 2013
    Läs lite högre upp i tråden så ser du att det finns mobilbyrån också. Dit skickade jag min utan problem. Dock spricker skalet snart igen...

    Sent from my Xperia Arc
     
  2. dragontrumpetare

    dragontrumpetare Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    18 maj 2010
    Inlägg:
    3 671
    Mottagna gillanden:
    331
    Telefon:
    SONY Xperia 10

    MINA ENHETER

    Telefon:
    SONY Xperia 10
    ROM:
    Original Stock ROM
    Ok, nu skulle jag vilja byta vad jag röstat. För nu har även jag fått en spricka i min lur. Visserligen tog det några månader, men detta är tyvärr inte ok. Skall jag vara ärlig tycker inte jag detta skall vara skicka in, lagas få tillbaka. Detta borde man nu få reklamera på en gång. Sony kan ju inte laga detta verkar det ju onekligen som. Räcker med lite väderomläggningar så spricker plasten. suck, jobbigt, för luren funkar ju som den ska annars....
     
  3. Cap_a

    Cap_a Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 apr 2010
    Inlägg:
    550
    Mottagna gillanden:
    16

    MINA ENHETER

    Dragontrumpetare mfl. Någon som bor i en kommun som har konsumentväledare? Jag bor i en snålkommun men många andra har konsumentrådgivning. Kolla med dem om de anser att ni borde få reklamera era telefoner. Annat alternativ är att lägga en anmälan hos ARN.
     
  4. dragontrumpetare

    dragontrumpetare Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    18 maj 2010
    Inlägg:
    3 671
    Mottagna gillanden:
    331
    Telefon:
    SONY Xperia 10

    MINA ENHETER

    Telefon:
    SONY Xperia 10
    ROM:
    Original Stock ROM
    Örebro har sådant som du talar om. :-)

    Försökte föresten lämna in mobilen för denna spricka i min trebutik och killen där hävdade att det inte gick på garanti och att jag hade använt luren fel. Haha. Gav då honom en luren lektion. Men visade sig nog mer vara så att deras system låg nere, så han kunde inte göra något, så dog då en vals för att slippa ta emot luren.

    men nu är min lur för första gången inlämnad för detta problem. Hur många av er har inte fått nya sprickbildningar efter reparationen?
     
    Last edited: 3 apr 2012
  5. ampelon

    ampelon Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 mar 2011
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Fått min lagad

    Jag hittade en spricka på min Arc S efter ca 3 månader. Jag har fått den bytt på garantin via Tele2 hos Anovo. Det fixade de supersnabbt, på 4 dagar hade jag tillbaka min telefon.

    Tack för den goda servicen!
    Stefan :)
     
  6. dragontrumpetare

    dragontrumpetare Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    18 maj 2010
    Inlägg:
    3 671
    Mottagna gillanden:
    331
    Telefon:
    SONY Xperia 10

    MINA ENHETER

    Telefon:
    SONY Xperia 10
    ROM:
    Original Stock ROM
    Så fort gick det ju inte för min. Fast ok, skall kanske inte skylla på anovo i detta fallet. 3butiken skickade inte iväg luren förrän efter påskhelgen, trots att jag lämnade in den i början av veckan på en måndag. Så Anovo fick den inte förrän i onsdags den 11 och fixade den idag och skickade den vad jag förstått idag också. Så har den nästa 3 veckor efteråt.
     
  7. joxter74

    joxter74 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 jul 2012
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Min har precis samma sprickor, som nån postade en bild på i början av tråden. Exakt lika! Har även sprickor längst ner vid skärmens båda hörn. Sprickan längst upp har åxå slagit sej, så nu känns den med fingrarna. Fjärde se i rad och den sista!!