SR Player 0.7. Hur byta Live/Pod?

Diskussion i 'Frågor och support' startad av gungus, 1 jan 2010.

1. Ramboline

Ramboline Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 009

MINA ENHETER

Det bara hackar på min Spica.

2. marcuspresident

marcuspresident Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

Håller med dig Ramboline det är inget angenämt att lyssna på radio precis.

3. JDS

JDS Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    32

MINA ENHETER

Att det hackar har jag bara hört när det gäller Spica så frågan är vad det är som gör att det är så. När det gäller hanteringen av ljudet och även själva strömmen så sköts det helt och hållet av Android.

4. ArchAsa

ArchAsa Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Satt och lyssnade på P3 live på tåget mellan Sthlm och Uppsala igår. Den tystnade kanske 3-4 ggr, men mestadels bara några sekunder och sen satte den igång igen. Mycket bra ljudkvalitet, skönt att kunna lyssna på radio även på vanliga tåg.

Om det bara gick att fixa spolfunktionen i podsändningarna...

5. JDS

JDS Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    32

MINA ENHETER

Håller med, denna bugg i 1.6/2.0/2.1 är enormt irriterande. Företaget som gjort mediaspelaren har fixat buggen och skickade uppdateringen till google för ett par veckor sedan men han kan inte svara på när och i vilken SDK detta komma inkluderas. Tyvärr så finns det ingen workaround på buggen och händer "bara" på MP3 filer som saknar en viss header. Jag har inte hunnit testa det ännu men jag tror/hoppas att man kan spola ifall filen ligger lokalt så när jag har lagt till Offline lyssning så borde detta vara ett möjligt sätt att komma runt det.

6. sandos

sandos Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Det går ju att fixa i tex. en hem-kokad ROM såsom cyanogen. Vet du om den finns rapporterad mot cyanogen?

7. JDS

JDS Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    32

MINA ENHETER

Det går ju garanterar att fixa med en sådan.

Problemet är att när programmet anropar rutinen som inte fungerar så får man inget felmeddelande, medispelaren returnerar tom att den är på det nya stället ifall man frågar den. För att användaren inte skall bli väldigt förvirrad har jag i 0.7.1 gjort på samma sätt som ACast gör, dvs försöker man spola på en version som är efter 1.5 så får man ett meddelade om buggen och så hoppar den tillbaka. Skulle man köra någon special-ROM som använder den gamla mediaspelaren men som rapporteras som 1.6 så kommer det alltså inte att fungera.

Man skulle kunna lägga in en inställning där användaren kan välja att spelaren inte skall göra den "felhanteringen" men den inställningen skulle nog vara förvirrande för de flesta.

8. sandos

sandos Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Ah, så besvärligt. :(

9. Busen

Busen Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har aldrig fått ett ljud ur denna app. Har provat varje gång det kommit en ny uppdatering. Den buffrar upp till 100% sen kommer det inte ett jota. Har en hero.
    Finns det någon som har lite tips? Mix megapol och vinyl 107 kan jag köra utan problem.

10. JDS

JDS Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    32

MINA ENHETER

Jag vill inte vara gnällig men det jag, som utvecklare, skulle önska är att ifall ni har problem så försökt ge lite mer information. Det går så mycket snabbare att hjälpa er. Den absolut vanligaste felbeskrivningen är "det fungerar inte". Som svar kommer ni mer eller mindre alltid få frågorna:
    • Lyssnar du via WLAN eller 3G?
    • Gäller det Live eller Podsändning?
    • Vilken mobil har du och anänvder du standard ROM:en

De vanligaste frågorna och svaren har jag ju börjat lista på FAQ sidan som man, f.o.m 0.7.1, kan hitta via Meny->About->Hjälp. Det är en Online FAQ så man måste ha uppkoppling för att läsa den men det innebär också att den kan byggas på utan att behöva släppa nya versioner av programmet. Läs gärna den och kom gärna med förslag på mer saker som bör finnas där.

Nu till ditt problem....:). Utan att veta tillräckligt mycket om ditt problem så skulle jag ändå gissa att du kör via WLAN och att du inte gjort några inställningar i din router, men jag kan ha fel. Ifall du tittar på detta inlägger som fanns med i det här forumet så hittar du ett exempel på hur din router kan ställas in för att få det att fungera.

11. botebo

botebo Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

tycker bara att den buffrar hela tiden på både live och pod....

tycker bara att den buffrar hela tiden på både live och pod....

12. JDS

JDS Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    32

MINA ENHETER

0.7.2

Nu ligger 0.7.2 upplagd på Market. Det som är tillagt i denna version är följande:
    • Möjlighet att lyssna offline genom att ladda ner podcast avsnitt till SD kort
    • Man kan nu lägga kanaler, program, avsnitt och kategorier som favoriter

Notera att ett avsnitt kan vara 40-50MB så ifall man vill minska nedladdningstiden så gör det via WLAN.

Håll till godo och hoppas det uppskattas! :)

13. marcuspresident

marcuspresident Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

Har också en Spica som hackar men jag upplever mest att den hackar mer på LIVE-sändningarna än pod. Och sen tror jag att den håller på och switchar mellan wifi och 3g när jag är hemma. Samma sak när man går hemmifrån och förlorar wifi så är det bara att glömma att övergången till 3g sker automatiskt. Man får starta om SR playern den "fastnar" liksom i bufferläge.

Ska bli sjukt intressant att testa att podda-ner avsnitt.

Och favoriter var ju en assjysst och efterlängtad feature.

/marcus

14. JDS

JDS Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    32

MINA ENHETER

Podcast ligger nere!

SR släppte i fredags eftermiddag lite ny API. Det var inget som jag fick någon info om. Tyvärr så verkar det som att de gamla XML feedarna som användes för att lista avsnitt för ett enskillt program nu generererar "Runtime Error" på deras server så inga podcast program går att få fram i programmet :mad:

Det hade varit vädigt bra att man fick mer än en dag på sig att släppa en ny version innan de tar bort deras gamla API. Jag kommer tyvärr inte hinna göra detta idag men hoppas få till det så snart som möjligt.

15. ChristianSR

ChristianSR Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Jag är lika häpen som du. Henrik och jag håller på och försöker kolla varför de gamla feedsen är nere, jag undrar om det verkligen var meningen att döda allt samtidigt som vi bytte. Vi har förövrigt samma problem med Iphoneappen just nu.

Last edited: 1 feb 2010
  16. JDS

JDS Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    32

MINA ENHETER

Det är ju ett bra sätt så att få arga användare och fylla min inkorg ;)

Bra att ni i alla fall jobbar på det för det vore som sagt bra om jag fick lite tid på mig att uppdatera programmet med de nya adresserna innan ni dödar de gamla.

17. ChristianSR

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Det är en bugg, det kommer lösas under dagen visade det sig nu när alla luncher var slut. Webbdrift are on the case.

18. ChristianSR

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Så... det var alltså en bugg och den ska nu vara fixad. Nu borde de gamla flödena funka igen.

/C

19. JDS

JDS Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    32

MINA ENHETER

0.7.3

Nu finns 0.7.3 uppe på Market:

• Enkel sökfunktion
    • Back knappen tar dig tillbaka till senaste listan (gör att du kan komma tillbaka till listan av avsnitt enklare)
    • Du kan var du än är och och bläddrar trycka på spelar knappen och komma tillbaka genom att trycka på back
    • FAQ sidan flyttad till huvud menyn
    • Pod/Live knappen borttagen och alla sidor nås ifrån egna knappar längst ner
    • Då man laddar ner filer får man en "progressbar" som visar hur långt man har kommit, antal bytes som laddats ner och totalt antal bytes
    • Bättre felhantering vid nedladdning. Tappar man datakopplingen så kommer nedladdnignen automatiskt att fortsätta där den var då datakopplingen återfås
    • Möjlighet att pausa en nedladdning och starta den igen när man vill
    • API:adresser uppdaterade så enbart de nya används. Kanallistan hämtas även nu ifrån SR:s server så nya kanallistan alltid innehåller alla kanaler som stödjs av Android
    • Man kan sätta 0 i uppdateringsfreksens för Kanalinfo så kommer ingen info hämtas annat än när man byter kanal
    • Animeringar (ja man kan stänga av dem via meny->config ;))
    • ...och diverse andra småsaker

OBS! Då listan över live kanaler nu hämtas ifrån SR kan denna listan ändras när som helst. Listan innehåller alla kanaler som fanns i programmet tidigare förutom P4 Stockholm som vid dags datum saknar rtsp ström i deras API. Detta är ett fel och kanalen kommer automatiskt hamna i listan när SR har fixat felet.

20. djchester

djchester Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tack för den! Ser riktigt bra ut och äntligen kan jag komma åt pod sändningarna. Kommer använda applikationen flitigt.