Stabil ICS ROM för Incredible S

Diskussion i 'Incredible S' startad av Adde79, 4 jan 2012.

1. Adde79

Adde79 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Mina krashar löste sig efter att jag formaterat ext3.

Va gött att du är nöjd med RCMix :)

2. Droid119

Droid119 Guest

Ta och läs mitt inlägg i den tråden igen;)

3. Adde79

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Uppdaterad till RC3 nu

4. Naforce

Naforce Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Någon som kan hjälpa mig installera det? Har kört htc-dev-bootloadern, men efter det får jag inget att fungera. Den guiden du har i din signatur, Adde79, funkar inte för mig då min mobil inte är rootad. Vet inte riktig vad jag skall hitta på nu, är ny till android-lek!

5. Adde79

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Har du flashat en recovery med fastboot? Du ger mig inte mycket information att jobba med ;)

Om allt du gjort är att köra htcdev.com unlock bootloader och inget mer efter det måste du installera en recovery. Det finns lite information om olika recoveries i denna tråd. Jag rekommenderar dig att köra denna recovery då den är relativt enkel att arbeta i.

När du har (om du inte redan har det) recovery installerat kan du fråga mig om nästa steg.

6. Naforce

Naforce Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Nu har jag installerat 4EXT Recovery Updater! What next? Vore enklare å ta detta någonannan stans än forumet, om det går!
    Det står dock "You need a rooted device to use this app" - Min telefon är inte rooted..

Last edited: 26 jan 2012
  7. Adde79

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Starta Recovery updater, tryck på online install | upgrade. Välj touch fliken och sen den senaste releasen. När du tryckt på den kommer du få valet att ladda hem den. Välj det alternativet, tror du måste ha superuser för att installera från programet...

Lägg den nedladdade filen i din dator i samma mapp som adb/fastboot. Starta cmd och navigera till katalogen med filen och fastboot. Skriv utan citat tecken "fastboot flash recovery filensnamn.img"

Och nej, jag har inga chatprogram eller liknande installerat på min dator. Orkar inte med sånt.

edit: har aldrig testat på en orootad telefon, men visst kan du starta appen?

8. Naforce

Naforce Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Programmet säger bara "Du måste vara rooted" och stänger av sig helatiden! Så efter htc-unlock måste jag roota telefonen, i guess, måste hitta på vart man gör det!

9. Adde79

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Du måste ha recovery för att kunna roota telefonen, jag måste sova nu, ska upp och jobba om 3 timmar.

Jag kollar vad jag kan hjälpa dig med imorgon nån gång om ingen annan hinner före ;)

10. Naforce

Naforce Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Den skall vara rootad nu, lyckades få in CWM och superuser ;) nu är det bara några få steg kvar!

11. Adde79

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Skönt att höra! Kunde fan inte somna, hade precis tänkt skriva ett par rader till dig! och grattis!

Men jag rekommenderar att du installerar 4Ext Touch Recovery sen :) Så underbar recovery ;)

gonatt

12. Naforce

Naforce Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Installerat det, den kräver dock busybox och busybox vill inte installeras propert, verkar det som.. i vilket fall, sov gott, hoppas du kan hjälpa mig med resten sen, vill ju fortfarande ha in ROMen :)

13. Adde79

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Om du endast vill kunna installera custom Roms behöver du inte s-off men då måste boot.img installeras separat via fastboot efter att du flashat romen.

Snabbkurs:
    Ladda hem önskad rom
    Öppna filen med valfritt zip program och kopiera boot.img till din fastboot katalog
    Installera romen via Recovery
    Stäng av telefonen, starta den igen och håll in "volym ner"
    Via fastboot ange command: fastboot flash boot boot.img
    Njut av din valda custom rom!

Lycka till! Om du ändå vill ha s-off får jag gå igenom det med dig efter arbetet

Edit: du kan ju prova att ladda hem Busybox från Market här om du hade problem med det.

Last edited: 26 jan 2012
  14. Naforce

Naforce Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Vad händer med resten av Virtous QUattro då? Den är ju 160MB typ.. eller vad det den du menade att jag skulle installera via Recovery? Dvs, i mitt fall, vol-ner+Power -> recovery -> install from zip och hitta zipen på minneskortet? Och sen fastboot -> fastboot flash boot boot.img med boot.img från VQ-zippen? låter bra!

Kanske ändå borde satsa på s-off för framtiden när jag ändå kommit så långt? Isf får vi fortsätta i den andra tråden, https://swedroid.se/forum/showthread.php?t=63136 , där ser du vilket steg jag fastnat på! Slänger in Virtous Quattro iaf om någon kan konfirmera det jag skrev i stycket ovan, vill inte bricka telefonen bara ^^ Tack för all hjälp so far!

15. Adde79

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Antar att du nu har en fungerande Recovery, superuser och Busybox installerat. Vill du nu fortsätta sista steget och skaffa dig s-off behöver du inte installera romen ännu. Som jag skrev i den andra tråden finns inga garantier att det går bra och att du inte brickar telefonen. Det är en risk du får överväga själv om du är villig att ta.

När stegen för nedgraderingen är klar kommer du att ha en låst Bootloader med hboot 1.13.0000. Om det inte misslyckas förståss.

Läs gärna själv igenom tråden för s-off jag la upp, läs även den på xda och dom kommentarer som finns i den tråden. Där kan man läsa om många av dom problem som kan uppstå och eventuella lösningar.

Är din telefon förresten låst till någon operatör?

16. Naforce

Naforce Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Den är låst till 3 afaik! Det var den guiden jag körde efter ett bra tag, men runme fungerade aldrig utan gav alltid error, trots otaliga försök, nu har jag dock fått in ICS och allt är bra, utom detdär nätproblemet, men jag vill inte flasha om allt bara för att se om en viss lösning -kanske- funkar.. tack för all hjälp!

17. Adde79

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Det var så lite så, hoppas du får ordning på grejerna ;)

18. Wetterholm

Wetterholm Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Kände mig tvungen att testa RC3 av denna rom. Tycker faktiskt den funkar riktigt bra efter lite pillande.

Dock är batteriförbrukningen galet hög.

19. Shadowrun

Shadowrun Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 5

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 5
    ROM:
    Stock Lollipop+Root
    Info:
    Nuked vibration för att få silent mode med "volym ner"
    Jag flashade in denna med rom manager, men nu hänger den sig vid boot vid virtuousquattro-loggan. Vad göra?

20. Poontus

Poontus Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    174
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 10+ 512GB

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy Note 10+ 512GB
    hur länge har du väntat? första booten tar alltid längre tid.
    gjorde du en full wipe innan?
    försök igen med full wipe och flasha.
    fungerar det fortfarande inte ta en annan ROM :P