Stänga program

Diskussion i 'X10 Mini/Mini Pro' startad av Illsley, 22 sept 2010.

1. PolliSoft

PolliSoft Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

Jag mäskte att Handcent SMS drog ström hela tiden om jag hade pop up-fönster aktiverat, använder du det?

2. Illsley

Illsley Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Det är precis detta jag menade när jag startade tråden. Har man haft en massa program igång så verkar enda lösningen va att starta om luren. Jag vet att en app inte SKA dra cpu när den vilar men uppenbarligen gör vissa appar det ändå.

3. tysk

tysk Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hur mycket batteri varje app dra, står under "Settings"->"About Phone"->"Battery use" (min språkinställning är engelska). Om batteritiden försämras plötsligt, kan man försöka att hitta boven där. En app som drar batteri gör det på bekostnad av förbrukningen under "Phone idle"

Orsaken till hög batteriförbrukning är inte alltid en applikation som låter telefonen inte vilar. Om förbrukningen för "cell standby" är hög, så är orsaken förmodlig dåligt förbindelse till operatörens nätverk. Telefonen måste då använder mycket effekt för att hålla kontakt med mobilnätverket, kontakten hålls nämligen upp även när allt annat vilar.

Jag har just nu 44 % batteri för "Phone Idle", och 28 % för "Cell standby". Jag tror att min mottagning är ganska dåligt, men vad kan man göra. Näst störst är sedan skärmen med 14 %.