Problem: Stänger av sig själv?

Discussion in 'G3 - Allmänt' started by Zitmix, Jun 30, 2014.

  1. Fredric

    Fredric Kid Droid Medlem

    Joined:
    Jun 18, 2013
    Messages:
    50
    Likes Received:
    5

    MINA ENHETER

    Sen uppdateringen till 10h så har telefonen varit igång 3 dagar och 22 timmar. Hoppas verkligen att detta håller i sig nu. Batteritiden är klart bättre också och inte lika varm som innan.
     
  2. djjokke

    djjokke Android Apprentice Medlem

    Joined:
    Jan 28, 2010
    Messages:
    3 622
    Likes Received:
    376
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold 4

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold 4
    Platta:
    iPad Air 2020
    Samma här, verkar ha fixat alla problem jag hade tidigare, små som stora. Jävligt nöjd nu.

    Sent by R2D2
     
    breaking_paul likes this.
  3. breaking_paul

    breaking_paul Youth Droid Medlem

    Joined:
    Jun 20, 2014
    Messages:
    119
    Likes Received:
    10

    MINA ENHETER

    Allt blev bättre med senaste uppdageringen :D :D
     
  4. probeb

    probeb Teen Droid Medlem

    Joined:
    May 30, 2013
    Messages:
    367
    Likes Received:
    60

    MINA ENHETER

  5. Alvin

    Alvin Adult Droid Medlem

    Joined:
    Aug 30, 2010
    Messages:
    938
    Likes Received:
    589

    MINA ENHETER

    +1 Instämmer med era positiva kommentarer avseende den senaste firmwareversionen. Batteritiden är bättre, laggen är borta och inga avstängningar. Knock on wood.
     
  6. bobalm

    bobalm Adult Droid Medlem

    Joined:
    Dec 5, 2012
    Messages:
    709
    Likes Received:
    142

    MINA ENHETER

    "laggen borta" hm det var väl lite väl djärvt uttryckt?
     
  7. MALmen™

    MALmen™ Youth Droid Medlem

    Joined:
    Feb 25, 2011
    Messages:
    232
    Likes Received:
    39

    MINA ENHETER

    Haha.. Ja.. :)
     
  8. Alvin

    Alvin Adult Droid Medlem

    Joined:
    Aug 30, 2010
    Messages:
    938
    Likes Received:
    589

    MINA ENHETER

    Tro det eller ej, upplever inte mobilen som laggig längre men det kan vara placebo, det måste erkännas.
     
  9. dek

    dek Senior Droid Medlem

    Joined:
    Jun 4, 2010
    Messages:
    1 442
    Likes Received:
    152

    MINA ENHETER

    Märker ingen skillnad. Funkat lika bra som dag ett. En ända omstart sen releasedagen. Vet inte varför alla andras telefoner bootar om sig. Har även boot log installerat.
     
  10. LasseTM

    LasseTM Youth Droid Medlem

    Joined:
    Nov 1, 2010
    Messages:
    160
    Likes Received:
    19

    MINA ENHETER

    Ni som har fått uppdateringen har ni fått den OTA eller har ni kört via dator och LG's mjukvara?
     
  11. krilla37

    krilla37 Adult Droid Medlem

    Joined:
    Oct 17, 2012
    Messages:
    545
    Likes Received:
    247
    Operatör:
    Telia/Cosmote
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro XL

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia/Cosmote
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro XL
    Genom OTA har jag fått iaf☺
     
  12. djjokke

    djjokke Android Apprentice Medlem

    Joined:
    Jan 28, 2010
    Messages:
    3 622
    Likes Received:
    376
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold 4

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold 4
    Platta:
    iPad Air 2020
    OTA

    Sent by R2D2
     
  13. zero

    zero Adult Droid Medlem

    Joined:
    Jul 10, 2009
    Messages:
    557
    Likes Received:
    130
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    S23 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    S23 Ultra
    Platta:
    Galaxy Tab S9+
    Hämtade precis min G3´a från service, den har varit en "snabb" vända till Deltaservice.

    Startar upp mobilen, ringer ett samtal... reboot! :D o_O

    Det står klart och tydligt i min felbeskrivning att jag uppdaterat min G3 till senaste version som i detta fall va V10h... Gabbe då som den här lilla serviceteknikern heter, har då alltså uppdaterat den (igen) till v10h och sedan skrivit ett par rader om att LG inte tar något ansvar om vid en ev installation av tredjepartsmjukvaror?

    Tror denna "människa" att det löser mitt problem som jag har med att min telefon stänger av sig själv? Hur ofantligt jävla blåst får man vara? Man börjar nästan fundera om denna Gabbe kanske i själva verket är en apa och inte en människa? :eek:

    Värst av allt är nästan att LG och antagligen flera andra stora tillverkare har gett denna "hobby firma" förtroende att serva deras kunders produkter. De tar säkert en hel del betalt också. Vilka jävla skojare...

    [​IMG]
     
  14. Psyswe

    Psyswe Kid Droid Medlem

    Joined:
    Jun 24, 2014
    Messages:
    53
    Likes Received:
    5

    MINA ENHETER

    Haha okay jag fick tillbaka min telefon idag med ungefär exakt samma beskrivning som dig, att dom (eller ja, Gabbe) uppdaterat till V10H (jag hade V10H innan) men jag har ju ett helt annat fel, min telefon har aldrig startat om sig, men min touch strular (läs tråden "touch problem")

    Dom eller den där Gabbe har inte ens felsökt telefonen, bara lagt in ny mjukvara, så nu är telefonen inlämnad igen.

    Jag sitter här med en sketen kontantkorts telefon, kul. Va fan ska man göra.
     
  15. djjokke

    djjokke Android Apprentice Medlem

    Joined:
    Jan 28, 2010
    Messages:
    3 622
    Likes Received:
    376
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold 4

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold 4
    Platta:
    iPad Air 2020
    Läs några sidor bak i tråden så ser du att de gjorde precis samma sak med min G3, fast med programvara 10g. Som tur var fick jag en uppdatering till 10h direkt efter jag hämtade ut den och efter det har jag inte haft några problem, men faktum kvarstår att reparationsverkstäder ofta består av fullkomligt inkompetenta varelser.
     
  16. zero

    zero Adult Droid Medlem

    Joined:
    Jul 10, 2009
    Messages:
    557
    Likes Received:
    130
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    S23 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    S23 Ultra
    Platta:
    Galaxy Tab S9+
    Ja, vad skall man säga? Jag kommer att lämna in den tills jag kan reklamera köpet. Sen kommer jag att aldrig att bruka en produkt från LG någonsin, plus att jag kommer att ge dem så dålig pr som det bara går. Får jag jag chansen så kommer jag informera nära och kära och antagligen resten av människorna på denna planet hur jävla inkompetenta LG är... Aporna på Deltaservice kommer att få ett argt samtal under morgondagen där jag kommer att informera hur jä*la iq-befriade de är!
     
    mortuus likes this.
  17. wargreymon

    wargreymon Senior Droid Medlem

    Joined:
    Sep 6, 2012
    Messages:
    1 879
    Likes Received:
    531

    MINA ENHETER

    Det är tråkigt att du får sådant hat för LG när problem händer med all elektronik och att det är i detta fall verkstaden fel. Klaga på delta-service och försök få stället du lämnar in på att skicka till annan service, då LG har mer än bara dem. Eller att butiken intygar att de ska byta något.

    Jag hade problem med skärmen på min G Pad 8.3 och de gjorde inget, då fick jag skicka in igen och be dem ringa personalen i butiken jag lämnat in på för att bekräfta att det verkligen var ett fel (uppstod lite då och då) och att de skulle byta skärm.
     
  18. zero

    zero Adult Droid Medlem

    Joined:
    Jul 10, 2009
    Messages:
    557
    Likes Received:
    130
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    S23 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    S23 Ultra
    Platta:
    Galaxy Tab S9+
    Klart att man skrev av sig i "stridens hetta" men visst är det Deltaservice som är inkompetenta. Men detta är samtidigt inte första modellen LG släpper som många har haft problem med, titta på O2X, samma sak hände där. Den modellen skulle inte heller ha släpps när den gjorde det. Problemet med LG att man stressar ut sina produkter på marknaden för att vara först, och konsumenterna får ta smällen.

    Jag har lämnat in min g3 för andra gången nu och hoppas fortfarande att de antingen byter ut den mot en ny som inte har problemet el att de faktiskt fixar den. Gör de inte det blir det en tredje vända och antagligen den sista.
     
  19. Kjell59

    Kjell59 Kid Droid Medlem

    Joined:
    Oct 22, 2012
    Messages:
    85
    Likes Received:
    7

    MINA ENHETER

    Det räcker att man lämnar in den 2 gånger, inte 3. Är det samma fel efter detta har kunden rätt och kräva en ny telefon eller en annan.
    Så när du nu får tillbaks den, häv köpet direkt!
     
  20. Kjell59

    Kjell59 Kid Droid Medlem

    Joined:
    Oct 22, 2012
    Messages:
    85
    Likes Received:
    7

    MINA ENHETER

    Ger samma svar till dig, häv köpet när du får hem den igen, har den varit inlämnad för samma fel 2 gånger så häv köpet genast för tyvärr blir det bara ett rullband som går om och om igen. Stå på er!