Kontakta deltaservice Åkarp Malmö. Min stendog också, fick fraktsedel torsdags, skickade samma dag. Dom hämtade ut fredag morgon och började arbeta med den vid lunch. Så där går det undan i alla fall.
Det verkar inte spela någon roll vilken operatör man har då vi är många som har problemet och flera olika operatörer. Läste bl a även på XDA Developers forum och det är många runt om i Europa med samma problem, se http://forum.xda-developers.com/lg-g3/help/lg-g3-d855-shutsdown-t2803292 I den tråden finns även länkat till en tysk sida med samma problem. Har även jag mailat LG men inte fått något svar ännu. Det är möjligt att det stämmer att de jobbar på en uppdatering men ju fler som hör av sig till LG och gör de uppmärksamma på problemet borde ju få dem att kommentera detta på något sätt då de än så länge varit helt tyst ang detta problem.
Nu kommer det lite positiva nyheter i alla fall. Har fått svar från deltaservice, Allt tog en dag, det kallar jag service. Dom fick mobilen i fredags idag är allt klart. Som sagt, min mobil stendog, efter kontroll så visar det sig att kretskortet bränt. LG har redan krediterat mobilen och nu väntar bara butiken på att få ett mail eller samtal med krediteringsnummer så får jag en helt ny. Nu är LG medvetna om problemet i alla fall.
Det låter ju inget vidare. Att kretskortet bränt då vill säga. Än så länge har inte jag drabbats av några avstängningar eller liknande men det är väl bara en tidsfråga.
hade inte en enda avstängning, allt funkade som en klocka tills den bara dog. Bra att man inte behövde stå på sig åtminstone. Det var inget tjafs allt vilket måste tyda på att LG är väldigt medvetna om problemet.
Någon som har ett konto på XDA som kan posta det Puolalainen skrev ang bränt kretskort i tråden? http://forum.xda-developers.com/lg-g3/help/lg-g3-d855-shutsdown-t2803292 De verkar vara mer inne på mjukvarufel som har med simkort samt täckningsproblem att göra.
Någon som testat att göra en riktigt återställning dvs flasha om den via LG support tool? EDIT: Det hjälpte inte
Fast är det verkligen samma problem som diskuteras ? Puolalainen hade ju inga avstängningar alls utan den bara dog och inte gick att starta.. ? För mig behöver inte det alls ha med varandra att göra.
Jag är aktiv i den tråden och det är inte samma sak. De avstängningar som rapporteras där, som jag med många andra har, beror med största sannolikhet på mjukvaran. Någon hade till och med postat att de varit i kontakt med LG och att de bekräftat problemet, och att det skulle lösas i en framtida uppdatering. Edit: Det här är väl den killen jag litar mest på i den där tråden. Men det är väldigt många som rapporterar att de har avstängningar, och jag tror inte de varit riktigt nära att hitta orsaken än.
Okej, kan vara så. Det felet jag har är att telefonen hänger sig sedan startas om. Det har hänt mig i inställningsmenyn samt i Chrome. Är det samma som dig?
Nej min har aldrig hängt sig, däremot händer det (tyvärr) titt som tätt att jag tar upp den ur fickan eller från bordet och den är helt död. För det mesta räcker det att bara starta upp den på knappen igen, men två gånger har jag varit tvungen att rycka batteriet då den inte har reagerat på några knapptryckningar alls.
Okej! Det har aldrig hänt mig. Däremot har den startat om sig själv 6 gånger då jag använt den. Får hoppas min inte börjar stänga av sig.
Jag är också en av dem som först fick en som hade avstängningsproblemet. Lämnade tillbaks den och fick en ny som har varit problemfri i två veckor. Fick idag ett samtal från LG där de frågade mig om hur avstängningarna gick till (batteriprocent vid avstängning, telefon i vila eller aktiv) installerade appar, etc. De verkar alltså inte veta orsaken för problemet ännu (vilket killen som jag pratade med också bekräftade), men de jobbar uppenbarligen på det.
Igår när jag var i kontakt med supporten visste killen inte någonting om detta fel utan hänvisade bara till serviceärende. Jag pratade precis med supporten på LG idag igen och de var väl medvetna om problemet och han hänvisade till produktspecialisten hos dem som uppgett att det kommer att komma en lösning men de vet inte när samt att de utgår från att det är mjukvarufel. Han tyckte heller inte att jag skulle skicka telefonen på service då de i dagsläget inte har en lösning. Han kunde också se att jag ringt igår och när jag återkopplade till det samtalet uppgav han den killen inte var ordinarie varför det då skulle förklara okunskapen. Hoppas detta är värt något.
Har även jag blivit uppringd av LG idag precis som Citronbitare här i tråden. De ställde lite standardfrågor då de uppenbarligen letar efter felet, men inte vet vad som ligger bakom. Nämnde även XDA tråden och han skrattade och sa att de känner till den.