Fråga: Stanna på GB eller uppdatera till ICS?

Diskussion i 'Xperia S - Allmänt' startad av SirMacke, 4 jul 2012.

1. Cubenga

Cubenga Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    62

MINA ENHETER

Okej. Ja, jag testade också och det smårycker för mig, men väldigt sällan och väldigt lite. Var ej så i GB.

Skickat från min LT26i via Tapatalk 2

2. Fishk

Fishk Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    110
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy S8
    Min flyter på galant.
    Spela roll om den är onödig. Kul grej.

Sent from my Xperia S with Tapatalk 2

3. Sneaky

Sneaky Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    78

MINA ENHETER

Pinch till widgetsvyn hackar för mig med. Jag tycker inte det är någon stor grej då den inte är trasig på något sätt. Hade varit annorlunda om den inte gick att använda. Flyt för flytets skull bryr jag mig relativt lite om.

4. Galaxy

Galaxy Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    123

MINA ENHETER

Inte bara den som hackar! Ibland hackar scroll från hemskärm till hemskärm oxå om man t.ex. inte använt luren på ett tag. Hackar första gången t.ex. men sen flyter det på. Launchern ritas om rätt ofta samt att t.ex. om man öppnar kameran efter inaktivitet så tar det "lång" tid o öppna den.. men sen kan man hoopa till hemskärm o kameran utan lagg. Inte bara pinch som som hackar.. för mig iallafall. Summa summarum det blir ont om minne och saker och ting dödas och vi upplever hack o lagg mm... Vissa av er kanske inte använder den som smartphone och har få backgrundsprocesser men vi andra som utnyttjar det mesta upplever ständigt lagg och hack.

Ser på Xda att det finns tex en kernel som gör att launchern inte kan dödas och på så sätt försvinner förhoppningsvis mycket av lagget.

5. Arvid719

Arvid719 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    54

MINA ENHETER

Är för att launchern inte är låst i minnet, går ändra med en rad i build.prop, kräver såklart root tyvärr. Anledningen till att Sony gjort så här är att ICS är mer minneskrävande än GB därför har de valt att inte låsa den så det finns mer ram tillgängligt för tunga spel t.ex.

6. Galaxy

Galaxy Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    123

MINA ENHETER

Ja det är tyvärr en kompromiss som Sony "fått" göra.. tycker man inte borde ha hårdvara/mjukvara som man måste kompromissa med men det spelar ingen roll för Sony, Snart kommer säker Xperia Ss eller XL eller whatever med mer minne t.ex.... det är så dom tjänar pengar på oss. De skiter i vad vi tycker och upplever.. money talks & we walk!!

Tur att vi har Xda och sådana som FXP mfl.. de kan göra vad Sony, ett gigantiskt företag misslyckas med.

7. sparriskrigaren

sparriskrigaren Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    110

MINA ENHETER

För mig är ICS ett gigantiskt lyft på nästan alla sätt. Om jag har flera widgets ute på hemskärmarna laggar den mer och dessa måste ritas upp alltför ofta samt att kameran startar oerhört mycket långsammare än förr. Klart trist, men jag har slutat använda widgets och har bara en hemskärm numera så för mig spelar det just ingen roll.

I övrigt flyter allt betydligt bättre, alla appar - även kalendern och Play som tidigare var en laggfest utan dess like i GB. Men det klart största lyften måste vara att surfa - från att ha varit outhärdligt laggigt och icke-mjukt med alla webläsare utom Opera mini next är det nu en ren fröjd att surfa smooth och smörigt med t ex Chrome.

Så på det stora hela är ICS med mitt användande ljusår snabbare och mer laggfritt än GB. Gå tillbaka till GB vore totalt otänkbart.

8. Cygnus

Cygnus Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    153

MINA ENHETER

Upplever att min flyter något bättre utan 2d acceleration eller vad det heter i utvecklarmenyn... Hade den ibockad först men den känns mindre laggig utan det...

9. Cubenga

Cubenga Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    62

MINA ENHETER

Tror Jellybean fixar ditt problem, dvs. att mobilen hackar när du börja använda den efter en tids inaktivitet. För övrigt, jag har inte så stora problem med hack. Ibland kan det ske men det är inte ofta, och knappt märkbart. Och ja, jag använder mobilen.

Skickat från min LT26i via Tapatalk 2