Starzplay lanseras i Sverige idag

Diskussion i 'Strömningstjänster' startad av tag, 16 feb 2022.

  1. tag

    tag Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jul 2013
    Inlägg:
    2 501
    Mottagna gillanden:
    1 568
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    ROM:
    Egen byggt.
    Sony har bland annat gett Starz rättigheterna till senaste spiderman No way Home rättigheterna till Sony har bland annat börja bojkotta Netflix. Man får väl se hur den här tjänsten tar sig på den svenska marknaden.

    Streamingtjänsten Starzplay lanserad i Sverige | MovieZine

    Starzplay - Play Store
    Starzplay - App Store

    Abonnemang via Google
    59:- / månaden
    147:- / Kvartal
    240:- / Halvårsvis betala det här 2 gånger per år då blir det 480:- år.

    Abonnemang via Apple
    59:- / Månaden
    149:- / Kvartal
    289:- / Halvårsvis
    569:- / Årsvis

    Starzplay hemsida
     
    Last edited: 16 feb 2022
    Millwad och bernard gillar detta.
  2. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 630
    Mottagna gillanden:
    44 568
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Har man Viaplay verkar denna tjänst ingå. Kanske kan nämnas i Viaplay-tråden också.

    Här kan man kolla på utbudet: STARZPLAY

    Verkar inte översatt till svenska, så vet inte hur det är med subtitles och dylikt?
     
  3. tag

    tag Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jul 2013
    Inlägg:
    2 501
    Mottagna gillanden:
    1 568
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    ROM:
    Egen byggt.
    Jo vet att deras utbud finns i Viaplay, frågan är hur länge det har Star har ju förvärvat rättigheterna till Viaplay orginal serie Rig 45 första säsongen. Deras avtal har ju funnits med Viaplay ett bra tag men nu när som kommer in på den här marknaden lär väl samarbetet endast gälla så länge kontraktet kvarstår.

    Sedan om man gillar Stars utbud och inte direkt Viaplay egna så är ju Star bra mycket billigare än Viaplay. Viaplay har ju tappad nästan alla ABC serier typ The Good Doctor, The new Amsterdam kvar vilket Disney+ lär ta över sedan.

    men det återstår och se.

    Den där stars utbud finns inte på Star Nordic katalogen är väldigt begränsad det som listas på webbsidan där är långt ifrån vad som syns i appen Starplaz för Nordic. Skapade ett konto då man har 7 dagars test.

    Men det kanske kommer in där också när det har textas vem vet.

    Här verkar länken för den nordiska sidan gälla.
    De bästa originalserierna. Klassiska filmer. - STARZPLAY
     
    Last edited: 16 feb 2022
    bernard gillar detta.
  4. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 630
    Mottagna gillanden:
    44 568
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Kan tillägga att Star som ingår med Disney+ och Starz inte är samma sak. Blir rätt förvirrande detta med snarlika namn.
     
    Klurre gillar detta.
  5. tag

    tag Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jul 2013
    Inlägg:
    2 501
    Mottagna gillanden:
    1 568
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    ROM:
    Egen byggt.
    Jo snacka om det. Starz är ett amerikansk TV bolag på kabel TV i USA, medans Star är Disney brand för vuxen innehåll som Pamela Andersson porr rulle. Till dödliga grejer.

    Viaplay har haft avtal med Starz länge för lista deras material, på viaplay så det inte konstigt det fördjupar kontraktet ännu mer till dom har byggd upp sitt brand i dessa nya marknader runt om i Europa med olika leverantörer.

    Samtidigt som Viaplay håller på tappa innehåll från ABC gått från 60 till typ 10 titlar till Disney.
    Warnets material har lämnat Viaplay liksom Netflix allt eftersom för HBO Max.

    Viaplay liksom Netflix tappar titlar i rasande takt allt eftersom avtalen löper ut.
     
    bernard gillar detta.
  6. Glis

    Glis Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 dec 2016
    Inlägg:
    872
    Mottagna gillanden:
    1 033
    Telefon:
    HP iPAQ 614c

    MINA ENHETER

    Telefon:
    HP iPAQ 614c
    Platta:
    Blackberry Playbook
    Jag har kollat lite på utbudet som listas på hemsidan och checkat mot Viaplay. Nästan allt som finns på Starz (hemsidan) finns på Viaplay. Så ganska (helt?) onödig tjänst för oss som redan har Viaplay.

    Det står på Starz hemsida "Bara på Starz Play" vid serierna, men det är helt enkelt inte sant. Det finns på Viaplay. Jag har till och med redan sett några av serierna på Viaplay för länge sedan.

    Nej, inte imponerad. Deras serier är inte direkt "A-serier", snarare "B-serier". Filmerna är nästan alla 10+ år gamla. Är det som listas på hemsidan allt som finns så är det extremt lite content jämfört med andra strömningstjänster. Ser inte hur en sån tjänst kan attrahera speciellt mycket kunder.
     
  7. tag

    tag Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jul 2013
    Inlägg:
    2 501
    Mottagna gillanden:
    1 568
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    ROM:
    Egen byggt.
    Utbudet är totalt värdelöst i Sverige de enda som går se är Power och Power Book serierna Power Book 2 Gost, Power Book IV Force, Power Book 3 Raising Kanan

    Men i övrigt är det inget annat värt och se där om man inte vill se om Halloween filmerna förstås.

    Ska dock bli intressant se om Starz hela utbud kommer, lär väl vara som Disney, liksom HBO Max tar väl 1 år + innan det mer eller mindre har hela sitt utbud.

    Disney+ saknar fortfarande runt 40% av sitt utbud

    En av serierna jag hade önskad Disney+ la till så fort som möjligen som fortfarande saknas är Deception från 2018, men antal serier och filmer som fortfarande saknas hos Disney som man känner till är för många. Men det kan ju ha med att ABC kanske gett rättigheterna till några andra som fortfarande inte finns på svenska marknaden men har ändå för norden vem vet, då lär man få invänta dessa till löpa ut.

    Warner de kan inte publicera de gamla blade filmerna från 80 och 2000 talet då Disney Marvel äger rättigheterna det har tagit tillbaka den ska lansera en ny Blade rulle.