Staten vet allt om mig och min mobil

Diskussion i 'Off Topic' startad av Hickin, 15 dec 2010.

1. Zooklubba

Zooklubba Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 199

MINA ENHETER

För tidigare skrivna rad om att det är detta som händer när man röstar med plånboken och vill ha tusen kronor mer. Tror aldrig S skulle riva upp ipred. Det är lätt för dem att fiska röster med förslag som de ändå inte kan/tänker göra.

Sent from my HTC Desire using Tapatalk

2. Sasori

Sasori Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    38

MINA ENHETER

Eftersom de endast skulle fått majoritet med V och MP som aboslut vill ha det rivet så finns det inte en chans att de skulle kunna ha backat ut ur det beslutet. Det är inte som alliansen där alla får spela efter M's pipa.
    Det nya förslaget hade de inte heller fått igenom eftersom MP och V skulle ha vänt sig emote det på en gång.

Sen tyckte jag aldrig om Bodström och hanns politik heller, den var inte socialdemokratisk men S har inte vart speciellt socialdemokratist på ett bra tag.

3. asperon

asperon Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    94
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Pixel 6

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Pixel 6
    Detta kan du glatt tacka Bodström för, och han har sett till att det ska införas i hela Europa och inte bara i Sverige!

4. Sasori

Sasori Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    38

MINA ENHETER

Läs slutet av inlägget innan det du skrev. Och han är och var ingen EU minister. Direktiven kommer inte från Sverige utan EU från början. Från början kanske de till och med kommer från privata intressen men det finns det iofs inget riktigt belägg för

Last edited: 15 dec 2010
  5. asperon

Mottagna gillanden:
    94
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Pixel 6

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Pixel 6
    Vi ser ju hur bra S håller sig till löftet att riva upp FRA lagen, eller?
    http://www.dn.se/nyheter/sverige/s-vill-ge-sapo-ratt-att-signalspana-1.1226609

6. Sasori

Sasori Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    38

MINA ENHETER

Jepp men hade de vunnit hade de vart tvugna att gå igenom med löftet frö att kunna behålla en majoritet och det här visste inte du förän igår så det ändrar inget av det jag sagt eller hur? Sossarna är ett parti som jag tidigare nämnde som inte längre är speciellt socialdemokratiska. De vrider sig mer och mer åt högerns håll för att fiska röster, precis som ett desperat skadeskjutet djur.
    Ett terroristdåd och helt plötsligt ska vi slänga över vår frihet och integritet. Inte undra på att de fortsätter och terrorisera när de så pass enkelt kan påverka inrikespolitiken i olika länder.

7. Hickin

Hickin Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Jag brukar göra det, men eftersom jag måste igenom min leverantörs gateway, är det inte det som de tvingas lagra? Alltså om jag SSHar måste jag först ta mig ut på nätet och den infon vilka som kommer ut på nätet kan man inte ändra eller?

Sedan om man surfar/ringer med kontaktkort vet de endast om att en enhet ringer/surfar därifrån och det är ju faktiskt rätt bra. Tyvärr är det väldigt praktiskt med abonnemang när man surfar och ringer :(

8. asperon

Mottagna gillanden:
    94
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Pixel 6

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Pixel 6
    För inget parti har ju någonsin svikit ett vallöfte tidigare.

9. Dirk Diggler

Dirk Diggler Android Medlem

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

Känns som om detta borde vara en bra tid för dig att VAKNA UPP!

10. Sasori

Sasori Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    38

MINA ENHETER

Tror du på allvar att V skulle backa, de backade inte ens för sitt eget bästa i valet. Hade de vunnit hade de vart beroende av ett sammarbete med MP och V där båda hade vart emot.

Dirk, vad sägs om att utveckla dina inlägg istället för att posta något så pass meningslöst som det du skrev?

11. Skywriter

Skywriter Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    142

MINA ENHETER

Nyligen framkom det att FRA skickar iväg uppgifterna helt ofiltrerade så det betyder att allt du gör kommer hamna hos utländska underrättelsetjänster.
    http://www.dn.se/nyheter/sverige/fra-anklagas-for-bristande-kontroll-1.1223938

FRA bryter också redan mot direktivet att de inte fick spana på inrikes datatrafik.
    http://www.idg.se/17.108/2.1085/1.357799/fra-har-spanat-pa-svensk-trafik

Sen måste du tänka på att vad som är ok idag kanske inte är det imorgon och allt som sparas om dig kan användas mot dig. Även om det är lagligt. Sen finns det något som kallas för ändamålsglidning. Det innebär att syftet och metoderna sakta förändras. Att det idag bara ska spanas på grova brottslingar betyder inte att det alltid kommer att vara så. Dörren har nu öppnats och det är betydligt lättare att öppna den mer än att stänga den igen.

Vad är det som gör att politikerna är så rädda för sina medborgare att de känner att de måste veta allt. Samtidigt som de i allt större utsträckning försöker dölja vad det själva gör. Det här är en obehaglig utveckling som går åt helt fel håll.

Det är fel att skylla på Bodström. Även om han är en övervakningskramare av stora mått och först kom med ett förslag om datalagring är det inte han som har suttit i regeringen de senaste 4 åren och tagit alla dessa beslut. Även om det är bekvämt för regeringen att kunna skylla på Bodström och EU är det regeringen och inga andra som är ansvariga för detta övergrepp i vår frihet.

Ja jag är paranoid när det gäller sånt här men tänk på att även paranoida kan ha fiender ;)

Sasori gillar detta.
  12. Dirk Diggler

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

Det enda som är meningslöst är sådant meningslöst dravel som t.ex. du lägger fram. Folk som vägrar inse att "deras läger" gjort fel. Folk som alltid skall ha rätt. Folk som alltid skyller ifrån sig och alltid tror sig själv veta, och helst samtidigt vara, bäst. Det du säger kan du OMÖJLIGTVIS styrka. Således är det taget ur luften och således är det meningslöst dravel.

Det är meningslöst. Och uttröttande.

13. Sasori

Sasori Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    38

MINA ENHETER

1, hur kan det inte vara den sittande regeringens fel? Drrr? ok.
    Sedan har jag kritiserat socuialdemokraterna flera gånger i den här tråden men de är trots allt inte majoriteten och de gick till val på att inte låta mer skit gå igenom, nu är de ett annat läge än innan då de inte längre är beroende av V och MP vilket tyngde något enormt på deras politik så där har du en mycket starkare och trovärdigare argumentation än "dags att vakna upp".
    Vart går jag fel? Det enda jag ser är ett enormt innehållsfattigt inlägg från dig igenom som åter igen inte säger något speciellt intressant. Du kunde lika gärna a skrivit "Du har fel för att jag tycker så!"

Inget är taget från luften av det jag skrivit utom det som jag pekat ut är taget utan belägg. Kom tillbaka med något innehåll eller håll dina värdelösa inlägg borta från mig.

14. Dirk Diggler

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

Det jag tycker är mest imponerande är att du alltså har belägg för följande:

Det sista skriver du att du inte har belägg för. Dock tycker jag det speglar din person, och hur du tänker, ganska tydligt.

Du debatterar som vissa djur jagar. Du är så ettrig att du tröttar ut motståndaren. Det är ingenting du vinner på mer än en gång per umgänge. Man lär sig ganska snabbt och gör som jag gör nu, piper!

Kör hårt!

15. Sasori

Sasori Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    38

MINA ENHETER

Spelar ingen roll om det är tydligt eller ej i och med mina inlägg, jag påpekar inget som fakta utan väl genomtänkta åsikter baserade på logic eller tidigare händelser. Det sista biten där:

"Du debatterar som vissa djur jagar. Du är så ettrig att du tröttar ut motståndaren. Det är ingenting du vinner på mer än en gång per umgänge. Man lär sig ganska snabbt och gör som jag gör nu, piper!"

Det där beskriver din egen retorik, dock inte min. Jag baserar faktiskt mina åsikter på något konkret medans du fruktansvärt luddigt och hånande försöker angripa mitt sätt att lägga upp åsikter istället för att försöka lägga fram egna. Du har inte bidragit med något utom att pausa och håna hela debatten som du har vart delaktig i.

Och om ditt problem sedan är att man lägger fram åsikter utan vad du anser är belägg, kansek du söker efter vetenskapliga artiklar för att stödja åsikter som baseras på färsk information, vad vet jag, så bör du klaga på fler inlägg än mitt.

Vart var tvekan från be borgerliga? Ok
    Vilka som röstade på en tusenlapp mer i fickan röstade inte för det här samtidigt? ok
    Hur skulle S fungera utan MP och V som var emot förslaget i en regering som är beroende av att ha majoritet? ok
    Så du har inget vettigt att säga emot det här utom att "du tar det ur luften". Skitsnack, hade du någon koll på politik, partierna och hur de har fungerat de senaste 20 åren hade du inte kanske skrivit något vettigt

16. Dirk Diggler

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

Ok ;)

Försök att inte slå dig för bröstet nu.

17. AndreasE

AndreasE Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Allvarligt talat. FRA och det här nya har ingenting med fildelning att göra. Ingen bryr sig om fildelning överhuvudtaget, det är inte så mycket pengar och det är allmänt tråkigt för staten.
    De vill bara att ni ska slippa bli sprängda, för mig kan SÄPO lyssna av hur jävla mycket de vill så länge jag slipper gå i Stockholm och riskera att bli sprängd. De är ändå inte intresserade av mina sexsms och hade de varit de kunde jag inte bry mig mindre heller.

Fortsätt fildela ni, varför skulle försvarsmakten(FRA) bry sig? FRA spanar på ryssarna och säljer till USA i sann kalla kriget anda, trodde alla hade fattat det vid det här laget.

18. 2444ever

2444ever Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9
    Telefon:
    Sony 1 III

MINA ENHETER

Telefon:
    Sony 1 III
    Demokratier (där räknar jag in lagar o förordningar och alla myndigheter) har byggts upp i årtusenden. Redan romarna insåg att en person inte kan avgöra (med magkänsla eller liknande) om en människa är skyldig eller inte. Hela rättsväsendet är av tradition genomsyrat av att ingen oskyldig skall kunna bli dömd OCH att ingen myndighet skall kunna använda lagar för att trakassera någon. Det som enbart bygger på att de som övervakar är goda människor som inte vill någon nåt ont är inga bra lagar, detta lärde sig alltså redan Romarna.

Så om ingen använder FRA felaktigt nu så är det absolut ingen garanti för att det inte används felaktigt i framtiden. Jag tycker överlag att man kan se en väldig blåögdhet i nya förordningar, många av dom bygger på att de övervakande inte kan göra fel och har någon slags övernaturlig förmåga att se vilka som är skyldiga eller ej. Men det är inte lätt, det är väldigt svårt att komma åt terrorister med gammal hederlig laglig övervakning, men om man å andra sidan "går över gränsen" drabbar det oskyldiga.

19. Sasori

Sasori Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    38

MINA ENHETER

Så inga argument hela tråden, troll?
    Kommer inte mata dig mer

Dirk Diggler gillar detta.
  20. Reconnnn

Reconnnn Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    263

MINA ENHETER

Det kvittar vad staten vet om er alla för google vet betydligt mer :P Speciellt om oss med android mobiler :P