Stendöd x10 mini

Diskussion i 'X10 Mini/Mini Pro' startad av HoA, 20 jun 2010.

1. HoA

HoA Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Lånetelefon kan jag få under tiden min repareras. Någon möjlighet att få en helt ny X10 mini finns inte då doa-perioden har gått ut. För att kunna kräva en ny produkt enligt konsumentköpslagen måste tillverkaren först få en chans att reparera den befintliga. Alltså måste jag vänta. De tar upp till 15 arbetsdagar på sig att reparera, dvs 3 veckor :(

Det lilla jag gjort (omstart, försök till uppkoppling via USB osv) är helt enligt SE's supportsidor på nätet. Dessutom har jag pratat med deras Xperia-support per telefon innan kontakt togs med Media Markt där jag köpt den. Något annat har jag inte gjort för att laga den - har inte haft skruvmejseln framme ;) Detta ska inte påverka min garanti.

Det enda som inte är SE-information är tipset om att det skulle gå att resetta telefonen. Men jag har svårt att tro att det skulle ställa till något. Vore riktigt retsamt.

Uppdaterar när telefonen är inskickad och lagad.

-H

2. grief

grief Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    85
    Telefon:
    Oneplus 3

MINA ENHETER

Telefon:
    Oneplus 3
    Telefon 2:
    Motorola Lumia 640 LTE
    Telefon 3:
    SGS3
    Platta:
    Sony Z3 Tablet Compact 611
    Platta 2:
    iPad 2 3G
    Provat reset-knappen under bakskalet?

3. HoA

HoA Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Jepp. Och det är ingen resetknapp. Åtminstone inte på min. Eller rättare sagt; det känns inte som en knapp i det hålet och dessutom hände nada :(

-H

4. Dahl

Dahl Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har samma problem med min X10, får gå in med den på måndag. Detta hände när jag lyssnade på musik ifrån minneskortet. Ljudet bara slutade och inga appar funkar, jag skulle starta om telefonen då detta hännt innan, men jag tryckte på lås-knappen lite för snabbt och fick inte upp start om-valet utan det kändes istället som om luren kraschade helt. Detta var fjärde gången detta hände(att jag var tvungen att boota om då inget funkar). Min lur har även rebootat sigsjäv tre gånger när jag öppnat någon SE-meny. Någon som har samma problem?

Repair funkar inte heller. Min lur bara blinkar rött när jag skall starta den.

Jag var inte nära en dator när detta hände så jag tog loss skalet och letade efter en resetknapp, då hittade jag den nere till höger, min var vit, efter jag tryckt på den så är den svart eller borta. Jag får hoppas att garantin gäller endå.

5. Coldsnap

Coldsnap Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Spontan reboot finns en tråd om här.

6. HoA

HoA Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

En uppdatering utan att tillföra speciellt mycket information;

Fick tillbaka telefonen idag. 21 dagar på service. "Redan" den 2/7 fick jag besked om att den skulle bytas ut mot en ny men leveransen tog alltså 11 dagar.

Någon information om vad som var fel fick jag inte.

Ett irriterande moment dock: Jag hade applicerat den skyddsfilm som medföljer som originaltillbehör. Denna ersätts inte trots att det är en garantireparation. Alltså fick jag tillbaka en ny telefon utan skyddsfilm (SE meddelade att de inte har några extra och Anovo anser att filmen är förbrukad när den appliceras.) Nu löste återförsäljaren detta ändå åt mig. Men en konstig inställning kan man tycka...

-H

7. rina.

rina. Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    24
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 Edge

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy S7 Edge
    Hände nyss mig, den var stendöd. Hade precis kollat mina sms. Låste mobilen och la den på bordet. 2 min senare skulle jag låsa upp den igen och inget hände. Provade sätta på den men inget hände, ringde telefonen och fick fram vanliga signaler?!?? Stoppade i laddaren och lampan lyste inte ens. Men när jag tryckte på fyrkant+powerknapp så startades den.

Någon som vet VARFÖR det blev såhär? Händer det ofta? Sjukt jävla dåligt, har bara haft den i 3 dagar.

8. Trekster

Trekster Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Kan lägga en till till listan med döda X10 Mini. Min dog för en dryg vecka sedan när jag var på bil-semester. Satt och navigerade mha Google Maps när den dog, väldigt olägligt med andra ord!

Har lämnat in den och får väl se vad som händer...

9. K0rpen

K0rpen Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har också en X10 mini som betedde sig exakt som du beskrev det. Jag lämnade in min till Siba förra tisdagen där jag köpte den och den är fortfarande "på väg till verkstaden" enligt sibas service sida.

10. HoA

HoA Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Troligen ska även din telefon till Anovo. Gå in på anovo.com, klicka på "Sök din service" och sök efter telefonens IMEI.

11. K0rpen

K0rpen Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jepp, det ska den. Den är hos Anovo i kristinehamn just nu och inväntar service enligt deras servicesida. Nu tar det väl mellan 2-3 dagar innan dom skickar tillbaka den. Får den kanske i början av nästa vecka. Kan då rapportera vad dom har gjort och om det hjälpte.

12. =MAVIA=

=MAVIA= Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

13. Bizz

Bizz Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Sony Xperia X Compact

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Sony Xperia X Compact
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S 8.4
    ROM:
    Lineage 14.1
    Även jag har nu drabbats av att min X10 mini dött. :cry: Satt och läste nyheter i lokaltidningens app, la ifrån mig mobilen och lät skärmen slockna/låsa sig automatiskt precis som vanligt. När jag efter ca en halvtimme försökte låsa upp hände ingenting hur jag än tryckte. Jag satte i laddaren och ingenting hände då heller, inte ens lysdioden lyste.

Har läst igenom tråden och försökt få igång mobilen på alla sätt som tipsats om här och på SonyEricssons supportsidor, men den är fortfarande lika död. Har både testat med och utan simkort och minneskort och med annat simkort.

Jag kan dock höra ett svagt surrande ljud när jag ansluter mobilen till laddaren eller datorn. Verkar vara batteriladdningen som hörs, testade att ha mobilen på laddning och efter någon timme, då den borde vara fulladdad, hördes ingenting. (Batteriet var ca 50% när den dog.)

Blir väl att jag också måste skicka in min x10 mini, trist för jag är väldigt ”fäst” vid den. :) Bl.a. har jag nästan helt slutat läsa nyheter på datorn i sommar, läst dem på mobilen istället!

Jag undrar bara var jag ska vända mig, köpte mobilen på Dustin Home för exakt 2 månader sen. Ska jag höra av mig till dem, till SonyEricsson eller fylla den här felanmälan hos Anovo som Dustin länkar till?

14. Kattla

Kattla Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Och nu har även jag drabbats..

Stendöd, inte ett livstecken.. bara dog pang igår när jag höll på med den.. Oroväckande..
    Ingenting händer när jag försöker starta den, varken med mittenknappen intryckt eller vanligt.. När jag stoppar in laddaren / usb:en så händer zip zap nut.. inte ett sk*t!

15. Kattla

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Har nu lämnat in den på service hos SIBA.. Tre veckor skulle det ta.. vad har ni för erfarenheter?

16. Istvan

Istvan Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Börja med Dustin.

17. K0rpen

K0rpen Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har haft min inne nu i två veckor. Fick sms av siba att det ska ta längre tid och att dom beklagar dröjsmålet. Riktigt förbannad!!

18. Kattla

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Usch då.. då vet man vad man har och vänta.. skulle åkt med telefonen själv till en certifierad SE-reparatör :( Var din telefon rootad?

19. K0rpen

K0rpen Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Nej den var inte rootad, helt original.

Nu har jag surnat till ordentligt! Ringde till Sibas kundservice och påtalade mitt missnöje med allt detta. Tillslut frågar jag om jag inte har någon reklamationsrätt på telefonen då den endast är en månad gammal? -Jo, svarar tjejen i luren. Om du har kvittot kvar så är det bara att åka in till butiken så löser det sig. Glad i hågen åker jag till Siba och ska reklamera telefonen.

Väl där så pratar jag med en säljare och talar om hur det är. Han ringer till Anovo för att höra hur det går med servicen. Dom säger att allt går enligt tidplan och att telefonen kommer att vara klar den 17'de

(Hur kan man säga att en service går enligt tidplan när dom har haft den i en och en halv vecka utan att börja på den?).

När servicen är klar så ska dom skicka telefonen till Siba som ska kontrollera vad dom har gjort med den och ska sen kontakta mig att den är klar att hämtas ut, alltså minst en vecka till innan jag får den. Säljaren säger att dom inte kan reklamera en telefon som dom inte har och jag måste därför vänta tills den har kommit tillbaka.

Dessa fel har Siba gjort:

1: Sagt till mig när jag lämnade in telefonen att det ska ta max 10 arbetsdagar.
    2: Kundservice sa till mig att det bara är att åka till butiken med kvittot så får jag pengarna tillbaka

Anovo sen ska vi inte tala om. Det är inte acceptabelt att det ska ta totalt 3 veckor hos dom på service och att dom säger att det går "enligt tidplanen"

Jag ska kräva ersättning för min onödiga resa till siba idag och sen ska jag kräva någon slags kompensation för deras odugliga sätt att hantera detta ärende.

20. Tisu

Tisu Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    24

MINA ENHETER

Nu får du lugna ner dig lite, det löser sig. Tänk på blodtrycket :P