Störande reklam galaxy S7 Edge

Diskussion i 'Samsung Allmänt' startad av muppafon, 15 apr 2016.

  1. muppafon

    muppafon Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 apr 2016
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    0
    Har nyligen införskaffat en Galaxy S7 edge, mycket nöjd med telefonen förutom ett problem som har dykt upp.
    När jag öppnar skärmlåset på telefonen så dycker det oftast upp reklam av något slag, antingen till spel eller till andra appar. Även när jag sitter och surfar eller spelar spel så dyker reklamen upp.

    Har läst igenom lite forum (bland annat här på Swedroid) om appar som använder airpush, och fick tips om att ladda hem airpush detector. Har gjort det men programmet kraschar vid sökning. Har också testat andra lösnignar genom att avinstallera appar som jag sällan/aldrig använder men det har inte heller hjälpt. De appar jag har nu, har jag haft på andra telefoner utan några problem alls. Det är nu bara de senaste dagarna som detta har dykt upp och jag har som sagt avinstallerat appar som nyligen hämtats hem, men utan resultat. Har ett antivirusprogram (panda) på telefonen, men det hittar inte något, inte heller om jag har tillfälligt testat andra program. Vill gärna inte göra en återställning på telefonen men kanske det är det som krävs för att det ska försvinna? Men vore ju bra att veta vilken app som orsakar detta så inte problemet dyker upp igen..

    Någon som har en lösning eller ett tips på vad jag kan göra?

    Tack på förhand..
    Malthe
     
  2. Cupcakes

    Cupcakes Mobilberoende Moderator

    Blev medlem:
    14 jan 2011
    Inlägg:
    14 938
    Mottagna gillanden:
    7 927
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Jag skulle testa att ta bort app för app, för att se om det försvinner. Eventuellt börja läsa vad andra användare skriver i sina recensioner om appen på Google Play.

    Det skulle nämligen absolut kunna vara så att någon utvecklare lagt till det du beskriver i en uppdatering.


    Skickat från min iPhone med Tapatalk
     
  3. muppafon

    muppafon Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 apr 2016
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    0
    Har stängt av rättigheter nu till appar som det inte var motiverat till att de skulle ha de rättigheter de hade, vilket gjorde att det verkar ha försvunnit. Får se om det kommer tilbaka igen.

    Annars så är det väl att ta bort då som du säger app för app och utesluta vilken det kan vara..