Större tangentbord till X8:an

Diskussion i 'Xperia X8' startad av r00t, 11 nov 2010.

1. r00t

r00t Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Hej Swedroid! :)

Har nu ägt min X8 i sisådär en månad och är överlag mycket nöjd.

Till en början slogs jag utav hur litet tangentbordet var i stående läge (i partiet till mina fingrar).
    Jag trodde naturligtvis att jag skulle vänja mig vid att vända telefonen när jag ville skriva men så har det inte riktigt blivit.

Nu är min fråga om det finns fler klumpfingrar än jag därute tros, är det fler som "lider" utav detta? kanske har någon en lösning eller tips?

Har sett ett par apps på market som lovat en lösning (big keyboard), men ingen verkar något vidare och dessutom saknas allt som oftast de nordiska tecknen.

Stundtals blir jag lite sugen på X10:ans "layout" när det gäller skärmtangentbord.

Tack så mycket på förhand!

Uppdatering 1:
    Fann den här tråden:
    https://swedroid.se/forum/showthread.php?t=23982

Uppdatering 2:
    "Problemet" är löst!
    Hittade tipset i tråden ovan!
    Smart keyboard pro hette min räddning, vilken underbar app! väl värda de få kronorna det kostade.
    http://www.androlib.com/android.application.net-cdeguet-smartkeyboardpro-wnzt.aspx

Last edited: 11 nov 2010
  2. Jani

Jani Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    57
    Operatör:
    GiffGaff

MINA ENHETER

Operatör:
    GiffGaff
    Måste säga att Smart Keyboard Pro ser intressant ut, men för att vara helt ärlig så har jag vant mig vid att vända telefon när jag ska skriva.

3. martin3

martin3 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    27

MINA ENHETER

Jo visst är X8:an tangentbord i minsta laget. Lite tråkigt att gå över till T9 dock. För mig fungera det bra med följande:
    1) Använd engelsk layout - utan åäö blir resterande tangenter bredare
    2) Använd ett tangentbord som föreslår/gissar ord. Jag använder swiftkey. Om jag skriver hons så ges höns som förslag-dvs man skriver utan åäö och väljer sedan rätt ord.
    3) Skriv med samma hand som du håller telefonen med. Precisionen blir bättre då.

Att skriva i landscape/liggande läge fungerar bra. Men detta är inte så användbart eftersom alla skärmar inte roteras, det blir ett himla roterande av telefonen. Undrar vem som tänkt ut detta, en klar designmiss.

4. r00t

r00t Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Inget som säger att man behöver gå över till T9, jag skulle aldrig göra det nu när man vant sig vid QWERTY.

Smart Keyboard Pro möjliggör ett större tangentbord samt valmöjligheten att ta bort vissa tangenter som man inte använder.

5. Viiktor

Viiktor Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

uppdatera 2.1 där e det större tangenbord