Kul att se att mina "punkter" hamnade i forumet också...
Det där med permissions och att klistra in i "/system/" - givetvis finns det lika många varianter som det finns filhanterare som klarar detta, och då jag inte har lust att installera för många så slänger jag upp skärmbilder från de två jag har - Root Explorer & ES File Explorer:
Först det där med "permissions" - här är en bild av hur de ska se ut, repsektive hur de blir när man har "fipplat" med filen... Jag får i Root Explorer fram möjligheten att ändra permissions genom att långtrycka på filnamnet och välja just "permissions" i menyn som kommer upp:
Rätt:
Fel: (den redigerade får ändrade "permissions")
![[IMG]](proxy.php?image=http%3A%2F%2Fdl.dropbox.com%2Fu%2F9128201%2Fscreenshot-1323293496759.png&hash=140aedc149eeba7753b4ae0850e05718)
Observera också att man måste se till att man har skrivrättigheter i system innan man kan ändra permissions resp klistra in den moddade build.prop
Detta gör man genom att klicka på knappen längst upp i höger i bild så det istället för "Mount R/O" står "Mount R/W" (Se första bilden ovan)
----------
I ES File Explorer måste man först gå in i "Settings" och välja och bocka i följande (längst ner i bild under rubriken "Root Settings"):
![[IMG]](proxy.php?image=http%3A%2F%2Fdl.dropbox.com%2Fu%2F9128201%2Fscreenshot-1323293584836.png&hash=a10d5fbbf6965c813b9cc23a6bff6e1e)
Sedan, när det är gjort klicka på den lilla blå stjärnan uppe till vänster i menyn och välj "phone" för att komma till / (root på systempartitionen):
Och för att ändra permissions i ES File Explorer, långklicka på filen ni vill ändra, scrolla ner till "properties" och välj "Change". Vyn som kommer upp är i stort sett densamma som i de två första bilderna ovan.
En sista grej... glöm inte att ändra tillbaka sedan - jag har skapat två mappar på sd-kortet. En där jag har "originalet" och en där jag har min redigerade build.prop. På det viset kan jag växla fram och tillbaka (Omstart verkar vara nödvändigt efter byte.
Edit:
I fallet med Asphalt 6 HD hjälpte ovanstående mig enbart att köpa spelet. Jag kan fortfarande inte spela det - vare sig med den moddade build.prop eller originalet. Men eftersom tanken med denna "fix" var att kunna köpa denna typ av apps/spel för senare bruk i kommande telefon så spelar det egentligen ingen roll.
Click to expand...