Hade just exakt den kombon till min förra (stora) systemkamera. Grymt stativ, lite tungt kanske. Man kan säkert hitta bra billigare också det beror nog lite på vad man är ute efter och hur tunga grejjer man har

man kanske vill ha ett stativ som klarar
tre ggr kameravikten (med hus) bara för att vara på den säkra sidan. Sedan tredelat om man inte nödvändigtvis behöver ett mindre och fyrdelat. Kan vara gött med ett såpass långt så man kan stå rak och titta i kameran utan uppfälld mittpelare.
Om du, efter å ha läst vad vi skrivit nu, fortfarande tycker det där stativet borde funka, så gör det säkert det! för 149 kronor kan det vara värt att testa på lite sådär utan att det gör så mycket om det visade sig vara helt kass.
MEN... oavsett vad, så om du blir biten av foto så kan det rentav vara bra att du köpte ett billigt och bra för då har du säkert köpt ett dyrare stativ och då kommer du behöva ett till att ha kringutrustning på, blixt eller något (paraply, lampa, skärm eller vad du nu hittar på). Jag har själv ett skitbilligt stativ som jag började med till just det, oftast blixt/belysning då.
Click to expand...