Diskussion: Stora JB tråden

Diskussion i 'One X - Allmänt' startad av Dingus, 12 jul 2012.

1. Dakar

Dakar Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Jag håller med om att bättre information är ett stort +. Det blir lättare att vänta om man har t.ex. ett datum/vecka som det ska komma på.

Men jag utöver detta så börjar jag känna att snabba uppdateringar är ett väldigt stort argument för nexusenheter, då nya uppdateringar ofta medför bättre användarupplevelse och nya funktioner. Tex så skulle jag gärna ha det nyga fotofunktionen från 4.2 till min hox men lär få vänta ett antal månader innan jag får den.

2. -WR-

-WR- Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    117

MINA ENHETER

Men vi har väl fått information från HTC? JB rullar ju ut nu, as we speak. HTC är inte lika stort som Samsung och EA eller Google. De kan inte, med lika stor lätthet, kunna rulla ut en OTA i hela världen bara sådär.

Jag tror att det är på sin plats att ha lite mer sober inställning till det här. Och jag skulle vilja säga att vi är lite OT dessutom. Det här är den stora JB-tråden, men ingen snackar JB. Döp om tråden till "Den stora när kommer uppdateringen-tråden". :P

En ny frågan idag tycker jag är om att HOX ska få JB även innebär att vi får JB 4.2? Nån info om det?

3. sl2wm

sl2wm Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Fast i.o.m. att Samsung är större är det ju betydligt fler enheter för dem att uppdatera. Dessutom känns det som att ingen tillverkare sitter och trycker på servrar med kapacitet för att hantera peakar (t.ex. när alla ska uppdatera sina Galaxy SII). Det mest kostnadseffektiva vore ju att köpa in kapacitet när den behövs. Dessutom handlar det ju faktiskt om inte alls så enorma mängder. Säg 1 000 000 enheter och uppdateringen tar 350 MB, totalen blir ungefär 350 TB. Dvs. mycket, men inte alls så farligt eftersom även om alla skulle erbjudas så skulle ändå inte alla ladda ner samtidigt.

Förövrigt skulle jag kunna tänka mig att diverse operatörer skulle erbjuda gratis mirrors för updates för kunder på deras nät eftersom det skulle sänka deras utgående (och dyra) trafik och göra den intern.

4. sl2wm

sl2wm Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Dessutom är det ju totalt osannolikt att vi Europa slussas ut mot samma servrar som de i Taiwan. Därmed förstår man ju att anledningen till att alla inte få JB samtidigt inte av bandbreddsskäl, utan har andra (också otroligt störande) orsaker.

5. aikelo

aikelo Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    334

MINA ENHETER

Htc elevate medlemmar fick en ny beta idag, så att vi skulle få den imorgon känns kört ( de senaste uppdateringarna har kommit på fredagar)
    Blir nog tidigast i mitten av nov. Hoppas dock att jag har fel.

Skickat från min MZ601 via Tapatalk 2

6. plun

plun Android Medlem

Mottagna gillanden:
    520

MINA ENHETER

Yep, ska just installera den nya versionen och med all sannolikhet så fick man trubbel med OTAn som släpptes i Asien (Taiwan).

7. Rekcus

Rekcus Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14
    Telefon:
    Nexus 6P

MINA ENHETER

Telefon:
    Nexus 6P
    Men ok. Låt säga att vi får hålla oss till tåls ett tag till. (Epic fail IMO) Men för att vidröra själva topic lite mer. Vad kommer vara nytt i JB gente ics? Och uppdaterade sense, för den delen?

Jag har riktigt dålig koll på det och är i stort nöjd med ICS. Vill mest ha JB för att det är den senaste versionen och det är kul med förnyelse. Men har vi egentligen något stort att vänta? Upplys mig gärna.

8. plun

plun Android Medlem

Mottagna gillanden:
    520

MINA ENHETER

Jo att luren blir mycket snabbare är väl det bästa, sen är det mycket "under ytan" som ändrats om man botaniserar runt.

9. Rekcus

Mottagna gillanden:
    14
    Telefon:
    Nexus 6P

MINA ENHETER

Telefon:
    Nexus 6P
    Förvisso bra med en ännu snabbare lur. Men i ärlighetens namn har den aldrig varit långsam så det är kanske att betrakta, grädde på moset. Säkert en hel del enlighet med project butter och så. Men i stort levererar redan luren bra med ICS.
    Vad jag skulle vilja ha med uppdateringen är snarare en halv tum mer skärmyta och 1080p upplösning rgb. Men som jag förstår har HTC svårt att leverera det OTA. De får ju inte ens ut mjukvaran på så vis nu nuförtiden som det verkar ;)
    Skämt och sido är jag grymt nöjd med alla mina HTC lurar. Ställer förhoppningarna till ett skönt flyt och mycket fix "under huven" samt en skön uppdatering av Sense. Förhoppningsvis gör det att man kan stå ut med telefonen i ett halvår till innan den måste bli både större och starkare. :)

10. apr76

apr76 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Det hade varit bättre om HTC angett release-tidpunkt med marginal (november) för visst är det så att det är lättare att vänta litet längre om man har ngt att förhålla sig till och de flesta är nog - precis som jag - besvikna över att det HTC tidigare sagt om release i oktober inte stämmer för Sveriges del.
    Samtidigt är jag väldigt glad över att inte ha fått uppdateringen om det nu är så att det är problem med den. För jag är mycket nöjd med min lur som den är - sista uppdateringen tog hand om flera av de saker jag var mindre nöjd med.

11. Adebisi

Adebisi Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    142

MINA ENHETER

För varje dag som går utan Jelly Bean tar jag mentalt ett steg närmare Nexus 4. Tråkigt, då jag gillar designen på HOX mer och tycker Sense ändå är det gränssnitt som är mest ok förutom stock.

Batteritid samt brist på uppdateringar kan tyvärr bli avgörande.

Dakar gillar detta.
  12. FedEx

FedEx Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    81

MINA ENHETER

Något sånt

Och lite sånt

Last edited: 2 nov 2012
    Rekcus och -WR- gillar detta.
  13. Dakar

Dakar Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Jag är pepp på funktionen som gör att man kan leta efter kort beroende var man tagit korten.

Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2

14. Jakkal

Jakkal Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Nice. HOX (JB) tycks prestera bättre i de specifika testerna än Galaxy S3 med Jelly Bean. Tjejen har S3 med Jelly Bean och den imponerar, vilket ju följaktligen bådar gott inför vår uppdatering :)

15. Rekcus

Mottagna gillanden:
    14
    Telefon:
    Nexus 6P

MINA ENHETER

Telefon:
    Nexus 6P
    Snackade med en polare som undrade om JB är en bra idé att uppdatera till. Ifråga om avsaknaden av flashstöd i JB. Den hade inte jag reflekterat kring. Hur blir det? Extremt mycket bygger ju fortfarande på flashstöd...

16. slibit

slibit Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    458

MINA ENHETER

Man kan fortfarande ladda hem flash från Adobes arkiv. Dessa fungerar fint med jb.

Sent from my HTC One X using Tapatalk 2

17. Danne_B

Danne_B Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9
    Telefon:
    Xiaomi mi 9T

MINA ENHETER

Telefon:
    Xiaomi mi 9T
    Telefon 2:
    Samsung galaxy s10
    Funderade också på det. Känns inte som Html 5 "slagit igenom" helt än. Hur tänker ni andra?

Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2

18. ladyspike1

ladyspike1 Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Måste bara fråga! Har du någonsin varit nöjd med din Hox? Och du köpte du hoxen med ics? Ge mig ett svar varför Du och alla andra som köpt Hox och aldrig varit nöjda! Köp Nexus om ni ska vara först! Jag som många är supernöjda med våra Hox med ics, så sälj din Hox och sluta klaga här!

Jag tror ätt vi är nöjda men självklart vore det kul men Jelly Bean men som sagt Vi köpte telefonen med Ics! Vad är problemet? Eller du kanske köpte den som en dålig tele?

19. Dunda

Dunda Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Känns inte riktigt genomtänkt det du skrivit! Med tanke på vad han sade. Säkert nöjd med telefonen (vilket iaf jag är. inte SUPERNÖJD!) MEN företaget HTC är inte så mycket att hänga i julgranen !

BTW. En NEXUS 4 skulle ju inte sitta helt fel ! :)

Last edited: 2 nov 2012
  20. ladyspike1

ladyspike1 Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Men varför köpte ni inte en Nexus? Det är min fråga!